Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 2337 ggr
Perceptionjavisst
2011-06-17 23:02
0

Normalitet

Jaha! Nu har jag burit min ADD-diagnos i cirka 1,5 år. Min arbetsterapeut som jag förövrigt dumpade för ett tag sedan, säger till mig att jag bör anpassa mig till mängden. Normalitet = det de flesta människor gör.Kan definitivt köpa vad hon säger eftersom hon vill underlätta för mig. Behärskar/stoppar jag min impulsivitet, instensivitet och annat snurrsnurr kommer det löna sig i längden. Minskad ångest bland annat.
Kanske med tiden skulle det komma naturligt, men vägen dit känns lång och VÄLDIGT tråkig.
Jag vill vara mig själv, inte någon annan.
Hur tänker ni om detta? Egna erfarenheter.

Blomkrukan
2011-06-18 16:59
0

Alltid bättre att vara sig själv… men frågan är till vilket pris. Vad mår man bäst av osv…

[Varulv]
2011-06-18 19:39
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag kan förstå dig, helt klart. Samtidigt så tror jag att du ganska klart inser det som de säger till dig, att du är för intensiv, för impulsiv etc. Du köper det, men med sorg i hjärtat, så att säga. Ty: för dig är intensitet och impulsivitet livet. Utan den dimensionen blir livet en dimension fattigare - som att man lobotomerar eller kastrerar dig. Och så vill du egentligen inte vara.

Svea-
2011-06-18 21:41
0

# TS

Så dumt sagt.Är det så man hjälper en annan människa?Genom att säga på ett sånt plumt sätt?Och sen då lämnar den människan med den infon utan att ha gjort något för dig?

Fyy..så dumt gjort av henne!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Perceptionjavisst
2011-06-19 11:06
0

Varulv, dina ord stämmer väl överens med mina känslor.

Svea, Vi träffades säkert ett halvår så hon lämnade mig inte direkt, utan jag valde att lämna henne. Tappade förtroendet.
Hon menade väl att jag skulle klara mig bättre i världen om jag lärde mig anpassa mig. Det är svårt att hitta en balans. Vill fortfarande vara mig själv menar jag. 

Vad säger era arbetsterapeuter? Om ni träffar någon det vill säga.

Svea-
2011-06-19 12:49
0

# 4

ja du tapade förtroendet direkt … så hon gav dig ingen chans … tycker jag… ingen chans att hitta ditt eget sätt att "anpassa dig till världen"  eftersom det nu är något man är tvungen att göra. vänd på allting om alla utan diagnoser skulle ANPASSA sig till "vår värld" som har diagnoser,är det då det bästa sättet du skulle hjälpa henne med det? På det sätt hon gjorde mot dig?

har ingen sån där "bättre vetanade arbets människa" nu. det var mkt länge sen jag hade det och det var bara för en sak max två ggr.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.