Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 2593 ggr
sötgrisen_80
0

Utlopp av impulsivitet!

Jag undrar om det finns nån som har lite tipps på hur man kan få utlopp för sin impulsivitet på ett positivt sätt!? Känner mig typ instängd!!!

Emaljoh4
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad gillar du att göra ?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

sötgrisen_80
0

De e de som e grejen, jag har ingen aning.. jag har tidigare fått utlopp för min impulsivitet på ett icke så bra sätt, typ shoppa och festa osv, men varken ekonomin eller familkjelivet tillåter de.. så jag skulle behöva råd på bättre saker att göra, höra med andra vad dom har för intressen osv :P

sötgrisen_80
0

Perceptionjavisst
0

Alltså, ser jag en rolig grej på gatan måste jag genast ringa och berätta det för alla jag känner. Impulsivitet javisst?

Emaljoh4
0

#4 Tycker inte det behöver vara en impulsgrej. Snarare ett personlighetsdrag. Vissa vill berätta ALLT de har/är med om, medan andra knappt berättar någonting.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Perceptionjavisst
0

Jag ringer på direkten även om jag ska träffa personen om tre timmar. Har sett det som ett tecken på impulsivitet, men kanske har fel?

[Joje80]
0

Jag gör samma sak..Lite impuls och så typiskt mig men nu vet jag ju inte hur jag hade varit utan ADHD så…Men mamma ringer jag typ 100gr om dagen men hon e van. Man väljer nog sina offer. jag tänkte att jag skulle gå in för heminredning lika hårt som jag har gått in för naglar,handarbeten och pelargoner..jag har mina projekt så nu e det heminredning som står näst på listan. kan ju knappast skada nån haha

Perceptionjavisst
0

Ja precis, man vet vem som kan med de här samtalen. Min pojkvän väljer att hmmma så han är inte lika rolig att ringa till. Min mamma däremot ger lite feedback =)
Om jag inte får ringa direkt snurrar det rejält i huvudet och så kan jag inte hantera min glädje/sorg på ett kontrollerat sätt. 

Joje80, tror du att det har med impuls att göra eller personlighetsdrag? Vad berättar du om i dina samtal?

[Varulv]
0

Kanske skulle det beteende som du beskriver, Perceptionjavisst, kunna ha med ett kontaktbehov att göra? Impulsiviteten kan ju orsakas av det plötsligt och akut påkomna behovet av att dela med sig av sina nygjorda upplevelser…?

Obestämd

Perceptionjavisst
0

Vad skulle ett kontaktbehov innebära Varulven? Kanske ett tecken på min osjälvständiga personlighetsstörning :)

[Varulv]
0

Tja, var det möjligen du som i en annan tråd redovisade en sådan störning? Ja, det stärker i så fall det hela. Kan vara så, ja.

KyssSkrattande

Svea-
0

Men äähh.. kan det inte ha att göra med att man VILL dela med sig av det man såg eller så..Och att man ( jag i alla fall) glömmer bort det roliga man ville berätta när man sen träffar personen man ska träffa om ett par timmar så man vill göra det på en gång? Eller / och att man (jag i alla fall) kanske kommer i håg det senare då,men då passar det inte att man säger "a´la Goddag yxskaft" det man upplevt tidigare på dagen eller X antal dagar sen.Då kan det rent av vara mycket "opassande" att häva ur sig det roliga eller så är det mitt i natten och alla andra sover!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Perceptionjavisst
0

Men… men… men….

Hur yttrar sig egentligen impulsivitet då? Jag har alltid mitt exempel som ett tecken på impulsivitet. Ni tar ner mig på jorden, helt klart :)

[Varulv]
0

Det kan säkert vara precis så som du tänker dig, Perceptionjavisst. Eller så kan det kanske röra sig om en kombination av kontaktbehov och impulsivitet? En positiv kombination då i så fall…!

Flört

sötgrisen_80
0

För mig är impulsivitet en handling utan tanke, jag kan t.ex säga saker i all hast som kan såra en vän utan att tänka mig för, jag impulshandlar saker i stundens hetta för att sedan komma på att jag faktiskt gjorde av med mina sista pengar och egentligen skulle använt dom till mat osv