Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1202 ggr
Anonym
Anonym
2011-06-24 11:11
0

Tolka

Om någon kallar dig för hjärtat hur tolkar ni det?

Att personen har känslor för dig? känslor av kärlek.

Emo
2011-06-24 11:18
0

Beror på tonfallet och hur väl personen i fråga känner mig.

Antagligen hade jag uppfattat det som nedlåtande och fått negativa känslor för den personen. Blivit mycket på min vakt.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Anonym
Anonym
2011-06-24 12:17
0

Om det är så du bara chattat med personen och han/hon säger t ex hej hjärtat…

[Varulv]
2011-06-24 12:58
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag vill försöka svara utifrån mitt eget perspektiv såsom manlig individ utifall jag chattade med en kvinnlig individ.

Säg, att du  (om du nu är kvinna, Anonym…) och jag hade chattat några gånger, pratat om ditt och datt, kanske. Så en dag inleder jag min konversation med "Hej hjärtat!" …

Tja, då var det nog så, att jag hade fått något slags känslor för dig; "sett" dig på något vis. Behöver för dens skull inte vara erotiskt relaterat eller så, utan kan bero på något som du i vår chatt har sagt eller uttryckt - kanske berättat om någon incident du varit med om; eller gett mig något slags förtroende.

Jag skulle kunna tänka mig att där mest fanns ett drag av "jag bryr mig" - inte nödvändigtvis om just dig som person - utan mera om den situation som du befinner dig i eller hade hamnat i.

(För att "hej hjärtat" ska kunna handla om dig som person så krävs väl att vi känner varandra mer, och minst har träffats irl.)

Men sen finns det säkert gott om "raggare" på nätet som tar första bästa chans att flirta med sina kontakter av motsatt kön…

Allamej
2011-06-24 13:25
0

Jag håller med Varulv… lyllo dig anonym som fått det som hälsning :) Ok, jag erkänner att det är vad jag önskar mig.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Varulv]
2011-06-24 13:40
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#4 Hej hjärtat Allamej! Du har ett så poetiskt och vackert nick, tycker jag.

Glad midsommar! KyssGlad

Allamej
2011-06-24 14:27
0

Tack Varulv :) Glad midsommar till dig med :) Och nicket har ett syfte :D

Om man googlar det och bortser från de svenska sidorna så…Kyss

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

coffee-girl
2011-06-24 14:42
0

Jagh vet inte hur jag tolkar ett sånt uttryck. Uppenbarligen har jag tolkat det fel de gånger nån jag chattar med skriver så! Obestämd

Nå, för att svara på frågan, jag skulle tolka det som att personen tycker lite mer om mig än bara att skriva till. Men jag vågar däremot inte tro att det betyder att personen är kär i mig. Däremot, om det är nån jag har fått känslor för, skulle jag nog börja hoppas att det var så…

Anonym
Anonym
2011-06-24 15:02
0

Tack, jag tror att det finns känslor från hans sida.. Vi får se nu efter denna helg..

GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ALLA