Äntligen passar jag in
Hej. Nu har jag haft en helt underbar dag med både gammal vän och en nyfunnen vän. Alla hade vi samma diagnos de hade en till av olika slag men iallafall. Vi satt i 3tim ( dock med lite handlande emellan) och fikade och pratade om allt. Ingen störde sig på den enes kroppssprattel eller att jag babblar i 190. Vi bytte samtalsämnen på löpande bad ingen som tyckte det va jobbigt att det inte fanns nån röd tråd utan man kommer tillbaka till det sen..Eller inte. Kände att jag passade in. Vilken härlig känsla. Trodde aldrig att jag skulle säga detta men i mitt fall e det. Lika barn leka bäst!!!!!!!!
Flög man upp o ner i soffan för att hämta en massa grejer log dom och sa myror eller??? Det blir bättre när du får medicin..De har medicin men har absolut inte tappat sin personlighet och energin utan bara kan fokusera på vart de vill använda den till. Ser mitt ljus i tunneln nu..
Vet att jag har vänner som förstår och inte behandlar mig annorlunda eller sör sig på mig på olika sätt..
Härlig dag det har varit och den 29/6 ska jag till doktorn och hoppas på medicin.
Vad är grejen, jag har inte hängt med från början tror jag men jag förstår inte, vad ska du ha medecin för? ღ
Jag har ADHD och det tänkte jag få medicin för så jag slipper hamna på akuten igen pga kramper då jag har utmattningssyndrom pga ADHD tydligen. Dessutom har jag jobb,hus och 3 ungar och en av dom har ADHD och hörselskada och en e överaktiv och den stora e oxå hörselskadad. Fick 3 barn på 4år( inga twins) Han med ADHD har ritalin( tack gode gud) Och jag vill oxå må bra och slippa hamna i vården igen och missa jobb o sånt..
Fast det va inte det mitt inlägg handlade om utan att jag äntligen hittat rätt personer att umgås med så det va bara en uppenbarelse så här när man får diagnos vid 31år och allt helt plötsligt faller på plats…Mår toppen idag helt enkelt och solen skiner…

# Joje80
Härligt!! underbart läsning! wwiiiee!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
#3: Vad har han för försäkringsbolag och vilken typ av försäkring?
Jag har haft min försäkring sedan födseln, är 24 nu, och fick adhd-diagnosen för ett par år sedan. Kanske skulle kolla upp om jag också kunde få ut lite pengar.. Har ju ändå betalat väldigt mycket pengar genom åren..
#0: Grattis, vad härligt!
#7: Okej, har inte Folksam, men ska kika vad det står i mina villkor hos mitt bolag.
Tack för tipset iaf.

Joje80. Var du tvungen att söka på papper, eller hur fick du reda på det med försäkringen?
Min dotter, 15 år, har add/autism och jag har försäkring i folksam för henne och har haft hela hennes liv!
Hur går jag tillväga?
Carpe Diem….Fånga dagen
Jag ringde in för att få papper och sen fyllde jag i dom. Jag fick skicka med diagnosen och utredningen( kopior) sen skötte det sig självt

ok. Tack
Carpe Diem….Fånga dagen