Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 947 ggr
Knaprig
0

hur gör man skillnad?

Tänkte på att jag träffar på mer och mer folk som har ADHD/ADD och annat, borträknat min släkt som verkar vara en hel psykologisk röra känner jag ändå till ett flertal som har något sådant.

En kompis bror med Dyslexi,

en annan kompis bror med ADHD,

en tjej med ADD som jag kommit ikontakt med,

en kompis kusin på ADHD utredning just nu,

en helt random grabb på 16 år som började snacka och berättade att han hade ADHD och gick på BUP,

några till liknande sådär.. Ändå känns det som en "mörker sak" som man inte berättar riktigt, som folk inte vet om att det finns nästan eller inte ska finnas. En avvikelse?

Kanske misstolkar men tänkte bara är det någon som har några tips eller ideer på vad man skulle kunna göra för att sprida lite mer att, det faktiskt är massor som har sånt här.

Jag kan nog nämna lika många med ADHD eller andra NPF som jag kan folk som har naturligt blondt hår. Eller när jag tänker efter är det nog svårare med blonda.

Niklas
0

#0: Ett sätt att sprida kunskapen är det du gör, att skriva om det här, till exempel. Jag tror att det blir bättre hela tiden. För tio år sen talades det mycket mindre om de här funktionshindren.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Joje80]
0

Haha. Ja det blir värre med det naturliga blonda =) ursäkta men jag håller absolut med där..