Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 1483 ggr
filantrop
0

Varför är jag den jag är

Förlåt mig för den jag varit!

Jag kan inte styra mina impulser jag är en galen man med ett stort hjärta.

Då tänker jag så här ibland, om nu jag egentligen vill vara god varför brast allting då ibland.

Den människa jag vill vara kan bara försvinna, jag känner att något annat styr mig än min egen vilja.

Mitt mål är: var snäll behandla andra som du själv vill bli behandlad, hur fan kan man då slå eller skälla ut en medmänniska.

Denna inre konflikt har jag brottats med i hela mitt liv.

Varje gång impulsen styr mig får jag ångest.

Denna djävla ångest äter upp mig sliter mig i bitar till sist är jag ynklig som en skadeskjuten fågel.

Då inträffar nästa fas jag tycker att jag varit dum och därför måste jag plågas jag känner mig tvingad annars skulle jag betrakta mig själv som onormal.

Jag känner att detta är straffet jag måste betala för mitt agerande.

Jag har aldrig velat vara den idiot jag blir när impulsen tar över.

I min ständiga jakt på lugn och ro letar jag febrilt efter någon eller något som kan lugna mig.

Jag kan leta efter ett svar?  Vad är det som får mig att göra saker som är i mot min innersta vilja, det vill säga att vara snäll.

Nu vet jag. min ADHD gör att jag inte kan styra mina impulser.

Jag vet också att det är ingen ursäkt och även om inte jag kan styra mina impulser så har jag ansvar för det jag säger eller gör.

[WX5]
0

Jag vet också att det är ingen ursäkt och även om inte jag kan styra mina impulser så har jag ansvar för det jag säger eller gör.

Denna mening är så bra skrivet. Skrattande

[Varulv]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kan inte annat än hålla med…!

Samtidigt kan jag empatiskt förstå ditt dilemma, filantrop. Jag själv har också i vissa situationer omöjligt svårt att styra impulserna, vilket kan resultera i en tragik för min egen del och även för andra.

Mitt råd till dig här och nu blir, att du kanske inte ska vara fullt så självanklagande.

Flört

filantrop
0

Till Varulv och WX5.

Anklagan är en del av min rehab När jag skriver mår jag bra. Ni kommer kunna läsa hela min berättelse längre fram

[WX5]
0

Skrattande

[Varulv]
0

Det låter hoppfullt och spännande! Glad