Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 1811 ggr
[WX5]
0

Förgyll min kväll

Jag har så tråkigt ikväll och jag startar nu denna tråd så kan vi skriva om lite vad vi vill.

Idag har jag cyklat lite, både med dottern och ensam.

[WX5]
0

Ingen som är här inne längre. Tungan ute Alla är väl ute i solen.

Blomkrukan
0

Jag har plockat klöver till mina marsvin : )

[WX5]
0

Tog det länge? Jag menar dom är ju små och så och man måste kräla runt på alla fyra. Hihi. Eller du kanske har ett annat knep när du plockar? Skrattande

HannaM
0

Ute i solen? Aha, det är ni som har kidnappat den! För här har det varit tvärgrått hela dagen och små små små regnstänk. Min fantastiska dag har bestått av en tur till ikea för att shoppa underlakan och en stor plastlåda som ska bli en ny grävlåda till illrarna. Sen åt vi lunch i sängen och tittade på house och nu kom vi precis in från en löprunda.

Om det förgyller din kväll att veta det vet jag inte men det är i alla fall vad jag pysslat med idag.

[WX5]
0

Jo det förgyller min kväll. Det är ju någon (ni) som skriver i min tråd och det känns inte så ensamt här inne. Skrattande

Nya lakan skulle jag också vilja ha.

Blomkrukan
0

#3 Nej, det gick snabbt. Stannade till efter jag cyklat till affären och plockade en drös. Dom var höga så jag böjde bara lite på ryggen : ) Fick lov att rensa dom och skölja av dom när jag kom hem för att få bort den värsta osynliga smutsen. : )

Nu ska jag plocka upp en gris att gosa med och slänga mig i soffan och se på tv.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Allamej
0

Jag har gasat kvarnmott och det ett äkla under att dom inte dog allihopa… hane jag varit därinne 40 minuter så hade jag dött… gör det mig till en insekt?

Nu är det vädring och nyss uppvaknad efter att jag tuppade under healingen.

Kvällssvalkan har börjat komma och åh så underbart det är…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Tassy]
0

jag har ganska precis vaknat, har inget utom negativa saker att skriva om, så inget som direkt förgyller. Spelar spel och försöker ignorera att det finns ett liv utanför dörren.

[WX5]
0

#7 Vad är kvarmott?

#8 Inte behöver det vara något negativt. Bara att ni skriver i tråden gör min kväll lite mer upplyft. Har inget annat för mig än att sitta vid datorn på kvällarna eftersom jag inte är intresserad av tv.

[Tassy]
0

Oki. Jag har fortfarande inte somnat, väntar på att få komma till arbetsterapin kl 10 för bättre handledsortoser. Behöver rejäla skenor nu. Ska bli spännande att se vad de kan skramla fram.

[WX5]
0

Skulle behöva jag med men jag har slarvat bort mina handleds- och tumskenor.

Aja det får vara för jag kan inte arbeta med dessa på ändå.

[Tassy]
0

Mh, det är ju nackdelen, man kan inte göra ett skvatt med dem på.

Allamej
0

Kvarnmott är otäcka malar som man kan ha oturen att få med sig hem när man köper mat på en djuraffär.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Tassy]
0

#13 eller müssli också Skrikandes hatar de små äcklen Tyst

Allamej
0

Precis… huvva… och dom förökar sig i en förbluffande hastighet… dom är som nubbins…

HannaM
0

Nu är det inte direkt kväll längre men det gör väl inget? Vi har fortfarande tvärgrått, inte ens ett ordentligt dramatiskt regn kan vi få. Bara grågrått och tråkigt. Över väger att göra en kopp te till och försvinna in i någon film eller så… för det här blir ingen glad av.

[WX5]
0

#13 Det där llät inte så bra. Skall nog inte köpa något sånt om jag har djur.

#16 Det går bra med fast det inte är kväll. Har varit och arbetat nu i 1,5 timme . Gött.

[WX5]
0

Jaha vad har ni gjort idag då? Själv var jag på jobb igen.

Lintill101
0

samma här jobbat lite sen hem till sängen för att sova en stund. Nu har jag ätit lite och tagit ett varmt bad :) Det var så skönt efter denna dag

[WX5]
0

Åh ett varmt bad var längesen jag gjorde. Vi har bara en dusch kvar här i huset. Badkaret ligger ute på gården. Flört

[Tassy]
0

Jag vaknade nyss, har sovit bort dagen. Skönt.

Det blev ett par jättebra handlesortoser med skenor, supersköna. Fick dom extra vadderade också Tungan ute

HannaM
0

Kom precis hem, har varit en sväng på gymmet. Förutom det har det varit en dag med dator, film och mycket te.

[WX5]
0

Härligt Hanna och Tassy.

Har lovat mannen att se på film nu men vad det blir vet jag inte. Tungan ute

Blomkrukan
0

Idag testade jag att öka en timme i min test av arbetsförmåga så nu är jag upp i fyra timmar/dag. Var dödstrött när jag kom, sov 2 timmar. Efter det har jag gett grisarna mat och gosat med dom i soffan. Nu ska jag hoppa i säng så jag kommer upp imorgon. Var länge sedan jag behövde släpa mig upp halv sju : / Vänjer mig förhoppningsvis snart : )

God natt alla!

Zaphix
0

Åh, tack snälla ni!

Nu vet jag vad det är för malar som flyger runt i lägenheten, de måste alltså komma ifrån gerbilernas mat såklart.

För visst är dom där ni skev om små, men många..?

Hur får man bort dom? Räcker det med om man kastar all smådjursmat man har, gör rent i buren och håller tummarna för att de ska flytta in hos nån annan?

Min hund gillar iofs att jaga dom och äta upp dom, men han är så liten och långsam, inte så effektiv. Kan inte spraya Radar i lägenheten eftersom jag, gerbilerna och hunden bor här.. Bara en etta.

Behöver tips, dom driver mig till vansinne med sin existens. Avskyr när jag är omringad av många flygande djur. Är säkert ett dussin iaf..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Allamej
0

Frys in maten, minst 24 timmar men flytter ut gör dom inte… utan dom nuppar hela tiden och förr eller senare kommer du att få se en larv, krälandes i taket…

Sen så flyttar dom ju in i dina torrvaror…

Raid… och en som där myggzapper gör mycket

[Tassy]
0

precis, frys maten. gerbilerna äter krypen också Tungan ute

Och storstäda. Se till att förvara alla torrvaror i slutna förpackningar/burkar.

[WX5]
0

Usch det låter läskigt och samtidigt äckligt med såna i sitt hem.

Allamej
0

Det är det… det var därför jag gjorde som jag gjorde… när jag inte är kattvakt kommer jag att göra så i hela lägenheten utifall dom överlevt och gömt sig…. men då måste mina djur vara hos grannen.

Zaphix
0

Fy fan.

Vad vidrigt. Jag har larvskräck, så rätt att dom ska krypa in inder huden.

Ska köpa ny mat till odjuren idag och hoppas på att det inte finns i det också.

Har inte möjlighet att spruta Radar, hade jag gjort det hade jag gjort det direkt. Storstädade igår..

Uscha, avskyr sånt här.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Tassy]
0

ett tips är att förvara maten i frysen hela tiden, då undkommer du problemet het om du ha utrymmet för det.