Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1158 ggr
ettlitetalias
0

Barn med ADHD

Har varit barnvakt åt pojkvännens systers flicka som enligt skolan och familjen är "hyperaktiv och inte kan koncentrera sig i mer än 5 sekunder", och hon trivs så bra här att hon nog kommer vara här ganska ofta om de låter henne, och jag tycker bara att det är roligt att ha lite liv i huset.

Sist gick det jättebra. Vi var i parken och sprang i två timmar (och ändå fanns det mer energi i ungen!), och sen bakade vi, och lekte lite mer innan det var dags att åka hem. Jag var helt slut efter den halv-dagen, men hon gick på som en duracellkanin fortfarande.

Så jag tänkte bara höra om ni har något förslag på aktiviteter med henne som håller henne sysselsatt, är roliga och helst lämnar mig med lite energi kvar när dagen är slut? Flört Jag har absolut inget emot att vara aktiv med henne, men ibland är det skönt att kunna sitta ner och pusta ut i några minuter. Att baka tillsammans var på gränsen att det fungerade då hon tröttnade snabbt, men med lite lirkande så lyckades jag få henne att ta del i alla moment, och hon uppskattade att få vara delaktig och ta ansvar.

Zaphix
0

Studsmatta!

Placera tjejen där och sätt dig på gräset och titta på. :)

Jag älskade studsmattor när jag var liten, kunde spendera en hel dag hoppandes runt på en sån. Har själv ADHD och mina föräldrar tyckte det var smidigt att kunna placera mig på en sån ett tag. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Svea-
0

Bada!! brukar funka att trötta ut barn oxå…badar tills dom blir blåa om läpparna,sen lite mat i magen…sen en stunds vila!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

ettlitetalias
0

Studsmatta har jag inte råd att införskaffa tyvärr, men det hade ju varit toppen! Rynkar på näsan

Och bada kan vi ju göra! Att jag inte tänkte på det! Skrattande

Banankaka320
0

Låt henne använda hjärnan också, som hos hundar :D 
Typ pyssel och sånt, brädspel?

Hur gammal är hon? :)

ettlitetalias
0

Det var det jag tänkte med bakningen :) Hon har svårt för matten i skolan, så tänkte att hon kunde få vara med och räkna hur många skopor vi behövde osv. Tror inte att hon får så mycket hjälp med skolan hemma, så försökte lära henne utan att sitta ner med en bok och plugga.

Skulle vilja lära henne sy enkla gosedjur och göra skulpturer i lera också. Har en hel del pysselsaker som ligger och skräpar. Tack för tipset!

Hon är 7, snart 8 :)

Karmatarerskanise
0

Hopprep och en sån där ring som man ska hålla uppe med höften (rockring?) är ganska underhållande :)