Du älskade ADHD :)
Ofta läser jag om hur besvärligt det är med ADHD och ja det kan vara besvärligt många ggr.
Varför inte se pos. på diagnosen. Det är vi som för mänskligheten framåt,det är vi som är spejarna(om ni förstår hur jag menar). Det är ofta artister och stora idrottsikoner som har ADHD.Det är ett jäkla go i oss oftast.
Det finns hur mycket pos som helst att plocka fram.
Kan vi göra denna tråd till en följeslagare där var och en skriver de pos egenskaperna med just ADHD.
Kom igen nu
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ingen som vågar vara pos?

Jodå, impulsiviteten kan vara positiv! Man kan vara ne väldigt spontant person.
Att jag tar tag i och gör saker, duktig på attg starta nya projekt och driva igenom förändringar. Att jag sedan inte slutför dom är väl negativt.. Men starta upp saker kan jag. :)
När jag blir väldigt rastlös startar jag upp nya priojekt.. Har med SDHD'n att göra.
Mycket bra tråd. Hur jobbigt det än kan vara många gånger är det lättare att tänka positivt.
Att man gräver ner sig i sina intressen så blir man jättebra/smart på det ämnet :) (Ex, Djur, måla, skriva osv.)

När vi är intresserade och motiverade är det inte mycket som stoppar oss.
Men ni tycks glömma det viktigaste, hemmablinda som ni ju rimligen måste vara, - ni är ju så gudomligt goda allihopa!
Ja, jag menar det verkligen, och har sagt det förr: ni ADHD:are är verkligen helt igenom godhjärtade och rättänkande människor - åtminstone utifrån min asperger-horisont!
Kram på er allihop! 

#7 Oh du har inte träffat mig=p
#7..Haha inte mig heller =P.
Vi får fart på de flesta trista partyn hahaha..
#8 & #9 Skulle inget hellre önska, än att få träffa er irl, HannaM och Joje80!

En psykolog sa till mig en gång: Om du skulle ha levt med våra urtidsmänniskor, så skulle du ha varit den personen som springer runt, upp i träd och spejar hela tiden om det kommer någon fara, medans alla andra kvinnor sitter runt grytorna, helt lugnt och lagar mat
Och det där med att driva igenom något man verkligen vill..Stämmer så väl!
Jag har världens drivkraft, när det väl gäller.
Carpe Diem….Fånga dagen
TErapi för att hitta sina styrkor känner jag är väldigt bra, dock är jag så glömsk och kan inte applicera mina känslor bakåt i tiden så det är svårt att få fäste i huvudet hur mkt aha jag än har hos psykologen?
Mina styrkor är nog min kreativitet, inte min impulsivitet, för lätt att bli hypomanisk och göra dumma val och locka fram mina missbruk (shopping, hetsätning). Ni skulle tuppa av om ni visste hur mkt pengar jag blåste på ett år ;)
Jag tycker även min ökade intelligens och förmåga att älska just NPF och psyksjuka människor är en styrka. Även min förmåga att vilja och nära mig på att hjälpa andra. Är lite av hobbypsykolog på nätet och för vänner (dock är det lätt att jag sätter mig själv efter andra då jag är så omtänksam och "blödig").
Det är även positivt (till viss del) att kunna tänka fort och vända det som är hyper till driv och kämparglöd.