Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: adhd-add
Läst 3200 ggr
vuxenadhdbipo
0

Ni som får/haft käkvärk som biverkning?

Är det någon fler som ALLTID får denna biverkning? Jag pressar ihop tänder och har ont och är spänd. På nätterna hackar jag. Har köpt en bettskeda för 2400 jäkla spänn men då har jag muntorrhet som biverkning också och river ut den direkt jag somnar i sömnen alltså. Använder massa salivökande medel och tabletter men hjälper inte.

Har ni några tips? Finns det något man an ta till kvällen som hjälper? 

Eller har ni äntligen hittat medicin som INTE ger denna biverkningen hos er? (Bland ADHD-medicinerna)

Tacksam för svar, förstörda tänder är liksom inget jag ser fram emot :/

[WX5]
0

Har du prövat lugnade medel. Det kanske hjälper dig att slappna av. Har inte fått denna biverkan av mina mediciner.

vuxenadhdbipo
1

Jadu jag är för rädd att jag skulle missbruka dessa. Har haft tidigare mot kraftig ångest. Får se vad läkaren säger efter semester om lugnande till natten kan vara något… fast då ska jag fan begära dosett, eftersom jag inte litar på mig själv.

[WX5]
0

Dosetter är ganska billiga att köpa tycker jag. Bra att ha.

Ja hör med din läkare.

vuxenadhdbipo
0

jo dosett har jag, menar att dom ska ha mig att hämta ut 1-2 ggr i veckan så jag inte får för mig att va dum ;)

[WX5]
0

Aha okej.

PlusPlus
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag får alltid kramp i käken. Dock vet jag inte om jag hackar nå tänder. Men kramp får jag så det räcker och blir över.

LinaIsabell
0

Hört att magnesium hjälper mot käkkramp.

vuxenadhdbipo
0

Ahhhh då ska jag testa om magnesium kan minska på det i alla fall. Allt är ju billigare än att byta alla tänder ;)