Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 2393 ggr
[WX5]
0

Stängda dörrar

Är det fler än jag som ogillar stängda dörrar? Tycker att det är läskigt med stängda dörrar för man ser ju inte vad som finns bakom.

[Varulv]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Både och; varken eller. Men dörrar gillar jag skarpt! Tungan ute

[Linsenhejhej]
0

Jag älskar stänga dörrar och hatar öppna. Jag känner mig trygg när dörrar är stängda.

Svea-
0

generellt sett gillar jag ej stängda dörrar…men ibland e dörrar bra att ha… tror det har att göra med för min del i alla fall nån formav kontroll behov och att jag tycker illa om att bli "instängd" och ej ha någon snabb flyktväg.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

gulzebra
0

Jag är i stort sett tvärtom, gillar stängda dörrar. Stängde alltid sovrumsdörren när jag bodde hemma för att få ha mitt rum ifred. Stänger alltid halldörren här hemma, och ytterdörren är jag nästan för noga med, kan komma på mig själv med att noja över att den kan glida upp ibland så det står nån där helt plötsligt. Balkongdörren vill jag också helst ha stängd, men jag har vant mig vid dess öppenhet iom att jag lätt blir varm och behöver få in luft - lägenheten är så korkat byggd så det finns inget fönster som går att öppna…
Köksdörren är också oftast stäng, annars blockerar den sikten. Enda dörren som brukar stå öppen är badrumsdörren, den däremot ska stå öppen - fråga mig inte varför, det blir bara fel på nåt sätt om den är stängd när ingen är där! :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[WX5]
0

Glömde säga att ytterdörren är den enda dörr som måste vara stängde och helst låst.

Emelie-E
0

Jag gillar inte stängda dörrar. Känns så instängt och trångt.
Däremot om jag sover i ett rum vill jag gärna ha dörren stängd. För gillar inte tanken på att någon kan se mig när jag sover..

Just nu har vi ingen dörr att stänga till vårat rum då nedervåningen är som en liten etta, och då går det bra (kan dock stänga igen dörren till trappan, men det gör jag mest för att jag inte vill råka springa in i den på natten när jag ska ge liten nappen eller liknande), men hade jag sovit i ett vanligt rum här uppe så hade dörren fått vara stängd.

Ytterdörren ska vara stängd om det inte är hundra grader varmt och man behöver få lite korsdrag, men låst brukar jag inte ha den.

Svea-
0

pust… mina låsrutiner är jobbiga… jag går och känner på ytterdörren,balkongdörren,kollar vädringsfönsterna massa ggr innan jag kan gå hemmifrån eller gå och lägga mig.jag bor på bottenvåningen.och jag bor ett område som man ska LÅSA sina dörrar m.m.huuuaa…

sen har jag haft inbrott och känt mig hotad så det gör väl sitt till.sen har jag en dotter som glömmer allt vad låsa ytterdörr,balkongdörr är  så…nnää…det e jobbigt!

[WX5]
0

Usch Svea det låter jobbigt.

Emelie-E
0

En annan grej jag ogillar är att öppna ytterdörren när det är någon som knackar.. Hundra olika tankar rusar igenom huvudet och paniken ligger inte långt borta.. Vet jag vem det är är det lättare, men det är ändå så att hjärtat börjar rusa..
Det är också just därför jag gärna inte har dörren låst. Är det någon jag känner som ska hit, så vill jag hellre att dem öppnar dörren än att jag ska behöva göra det. För det gillar jag verkligen inte..

[Varulv]
0

#4 Intressant det där du säger om badrumsdörren, gulzebra! Inte förrän du nämnde det, föll några poletter på plats för mig. Inser, att jag på något vis är likadan. Under min ungkarlstid hade jag alltid badrumsdörren öppen. Och erinrar mig nu, att när jag för länge sen var hemma på besök hos en kompis, vilken jag i efterhand har stenhårt diagnosticerat som aspergare (liksom jag), så minns jag att jag till och med reagerade på, att hans badrumsdörr stod så nästan flagrant på vid gavel.

Är detta ett bokstavsfolksdrag, månne…!? Obestämd

gulzebra
0

#10: Kanske det! De får skriva in det i kriterierna, "har du inte badrumsdörren öppen är du NT din lilla fjant" Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Varulv]
0

#11 Ha ha-ha!! Skrattande

[WX5]
0

Sån är jag med. Badrumsdörren får helst vara öppen. Har ungar och karln rännandes när jag sitter på toan. Tungan ute

Svea-
0

# WX5

joooo det e jobbigt!!

men hos mig e badrumsdörren öppen för jag har katter som har sin kattlåda där och vi har inget vädringsfönster i badrummet.

Men nnnnnnnnnnnäääääääääääääääääääääää,ingen får vara på toan om jag ska göra nått på toan……Tyst

[WX5]
0

Egentligen vill jag ju inte heller han nån rännandes när jag gör något men jag har nog vant mig sen barnsben att det är så det är när man är på toan med dörren öppen.

[Varulv]
0

När jag är på toan är jag suverän där! Låser dörren, och ingen får ens knacka på, och försynt ställa frågan "är du färdig snart? Jag kissar pååå mej…!"

Fast på landet sitter jag gärna i timmar och skiter för öppen dörr - på torrdasset med utsikt över naturen…

Men kanske är det en kvinnlig egenskap detdär med att "göra" inför publik? Min hustru är nämligen sådan. Det generar henne inte ett uns. Tvärt om verkar hon ha ett behov av det. Liksom att gå omkring naken i lägenheten - samt visa upp sig för grannarna på andra sidan gatan…

Hm…Obestämd

[WX5]
0

Min man är likadan. Dörren låst till toan och sitter där och ingen vågar knappt röra den för han blir så arg. Hahaha.

Karmatarerskanise
0

Jag har gärna innedörrar öppna, ytterdörren alltid stängd.
Toan har jag gärna öppen, vilket är perfekt när man bor ensam :P

Men är jag i förhållande är den alltid stängd, speciellt vid nr 2 ;)

[Varulv]
0

#18 Ha ha ha! Skrattande

Ja, nr 1 verkar ni kvinnor inte ha något problem med…

Men däremot med nr 2! Har man nånsin hört en kvinnofis, till exempel…!? Jag bara undrar…

Flört

[WX5]
0

Så sant men så är det. Flört

Karmatarerskanise
0

#19 Tro mig, kvinnor fiser de med ;) Eller kallas det "släpper väder" när det gäller kvinnor? ;P

[Varulv]
0

#21 Nja - även en kvinna kan säkert lägga av en brakskit…! Skrattande

Frågan är då: När i hela fridens namn gör de/ni det…!!?? Obestämd

Karmatarerskanise
0

#22 Lite då och då. Fast exet hade nog sagt hela tiden ;) Skämt åsido. Vi, precis som män är ju olika i våra sätt. En kvinna jag känner fiser högt och ljudligt bland vänner och pojkvänner, medans andra är lite mer diskreta.

[WX5]
0

Jag är en sån brakskitar. Pruttar alltså lite nu och då. Gör jag inte det så får jag ont i tarmarna och magen. Här hemma när som helst men är jag ute så försöker jag smyga med pruttarna.

[Varulv]
0

##23 & 24 Bra av er! Det bästa man kan vara är att vara naturlig. Inget konstigt på något sätt med kvinnlig prutt! Varför skulle det vara det!?

FlörtGlad

Karmatarerskanise
0

#25 Nej absolut inget konstigt.
Jag tycker egentligen inte det är ngt speciellt med fisar, så länge dom inte luktar. Luktar dom får personen som fisit sig en rejäl avhyvling Skrattande Lite respekt vill man ju ha.

[WX5]
0

Men det är ju inte alltid som man vet om det skall lukta. Oskyldig

[Varulv]
0

Nej, det går ju inte att förutse… Men i de flesta fall är det väl bara luft som kommer, och då är det ju bara sunt.

Man undrar: kossors brakskitar, luktar månne de…? Obestämd

[WX5]
0

Du får väl stoppa dit ditt huvud så har du svaret. Hahaha.

[Varulv]
0

#29 Time out! SkrikandesKyss

[WX5]
0

Kyss

Karmatarerskanise
0

Man vet ju oftast hur manmår i magen för tillfället. Och man vet ju om man brukar lukta vid sina gasutsläpp.

gulzebra
0

Men… Men… Öppen dörr när man sitter på toa med folk omkring? Neeeeej :O Öppen dörr om man är ensam hemma däremot, no prob.
Stängde och låste alltid när jag flyttade hemifrån, fast jag var själv. Numera står toadörren öppen även då… Så jag kan komma på mig själv med att glömma dörren ibland när jag inte är ensam hemma. Men hittills inga olyckor, thank god! Skulle inte vilja ha sällskap på toa, jag vill inte ens ha folk i närheten när jag snyter mig utan låser omsorgsfullt dörren även då. Kan pinka ute på fyllan men där går gränsen.

För övrigt, tjejer fiser inte, vi parfymerar! ;)
(Jo, jag fiser på om jag behöver det - om det inte är en riktig brakare, då går jag helst undan, vilket jag helst ser att även sällskap gör. Men det är inget jag hymlar med utan jag kan glatt bara köra in baken på toa, fjärta och gå tillbaka till sällskapet utan någon diskretion what so ever)

Heh, spolar alltid vatten vad jag än gör om sällskap finns förresten. Skyller det på gamla minnen, fick höra glåpord vid två tillfällen om vad jag gjorde på toa. Eller inte ens glåpord egentligen… Att några ord kan sätta sig så djupt, det är fan lite galet! Obestämd

[Varulv]
0

#33 Vad du gjorde på toa? Nu blir vi nyfikna! Berätta!! Tungan ute

gulzebra
0

#34: Jag gjorde nummer 2, la en kabel… Damn, jag kommer inte på fler synonymer! :P
Meeen ena gången, tidiga puberteten, två tjejer knackar på och frågar vad jag gör - piiiinsaaamt ;P Och en gång i sena tonåren påpekade mamsen att hon minsann hört att jag tog papper flera gånger så då hade jag minsann skitit. Happ! Det var det, bara att börja använda kranen så inget hörs! Jävla fånerier egentligen, speciellt när jag sen utan problem säger till ev sällskap att vänta lite med att gå in! :P

[Varulv]
0

#35 Fniss, fniss… ) Guld i mun

Karmatarerskanise
0

#35 Ja, det är ju bäst att varna folk så dom inte avlider när dom kommer in på toa ;)

gulzebra
0

#37: Haha precis! Annars finns ju risken att man själv måste in och rädda en avtuppad stackare… ;P

Karmatarerskanise
0

Skrattande

[WX5]
0

Min svärfar brukar alltid tända en tändsticka när han skitit. Som om det skulle hjälpa. Flört

Karmatarerskanise
0

#40 Hahaha min morfar gör likadant!

Själv är jag en flitig användare av doftspray. Fast ofta avslöjar det en ännu mer :P

[Varulv]
0

#41 Just! Doftspray kamouflerar dåligt! Enda som hjälper är ett välventilerat skithus - något som man kan få på landet där man skiter för öppen dörr, och det samtidigt luktar ständigt som gödselstack därinne… (he he)

Oskyldig

gulzebra
0

Eller så använder man lite Salubrin efteråt! Den stanken täcker ju ALLT, och kan gott skyllas på ett myggbett eller så! :P

Eeeeeller så är man så överjävlig att man låter bli att dölja och håller igen dörren när önskat villebråd är på toa. Vem behöver kloroform eller rohypnol för att droga folk? Oskyldig

[Varulv]
0

#43 Börjar känna dig alltmer som en sann humorist, gulzebra! - Men du - Salubrin: det är ju luktlöst…??!!

Eller…? FörvånadTystFoten i munnen

Kalendula
0

Usch, jag tycker inte om stängda dörrar. Dessutom måste jag ha ny luft hela tiden. Så antingen står altandörren öppen dygnet runt när jag är hemma. Eller på vintern har jag ett fönster öppet. Annars står alla inner dörrar öppna hos mig, utom förrådet.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

gulzebra
0

#44: Well, det kanske jag är också! ;P Antingen det eller så är det den där trötthumorn efter 1 veckas stendödhet som visar sig för tillfället… Skrattande

Nä, Salubrin stinker! :P Däremot verkar stanken försvinna väldigt snabbt ^^

[Varulv]
0

#46 Se där - våra luktsinnen är kanske olika?! Salubrin - är inte det klorhexidrin? Den är för min näsa fullständigt luktlös. Så även alsolsprit. Men kamfersprit, den är det sting i! (den brukade vi förr badda myggbett med på landet).

Kalendula
0

Salubrin är ättiksbaserad.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

gulzebra
0

#47: Kanske det!
Lite spännande är det iaf. Kattströet Toa-Lätt ska man tydligen ha experimenterat med och hittat två olika "luktsinnegener", den ena känner inte ett skit och den andra känner bara… Ptja, päck! Luktar äckligt helt enkelt. Fast med en nypa salt då, har bara hört det ryktesvägen :P

[Varulv]
0

#49 Kan stämma det där med olika kattsander. En del lyckas ganska väl med att få bort odören, medan andra bara gör det än vämjeligare…

Btw hade jag fel om det där med Salubrin. Trodde du menade Desivon. Denna är ju luktlös, medan Salubrin - ja nu minns jag faktiskt inte… Men du kan säkert ha rätt.

GråterOskyldig

gulzebra
0

#50: Mjo, fast just Toa-Lätt är lite speciellt. Luktar väldigt udda :P

Ah, där ser man! ^^

Kalendula
0

Vad har dofter med om man gillar stängda dörrar eller inte? Känner mig lite förvirrad över diskussionen just nu Skäms

Karmatarerskanise
0

#52 Vi började prata om att stänga toadörren eller inte, och det ledde sedan till det här.

Kalendula
0

Jaha, då förstår jagSkrattande

Emaljoh4
0

Det här med att stänga dörren när man är på toa.

Jag skulle ALDRIG gå på toa utan att stänga dörren. Stänger och låser även om jag är själv hemma.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.