Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 3330 ggr
lilli-l
0

concerta+oxycontin+cipralex?

Jag har ju fibromyalgi och äter oxycontin till och från, samt att jag äter cipralex. Förmodligen blir jag satt på Concerta.

Jag undrar om någon annan äter någon liknande kombination, om de går ihop?

Är det  fler här som äter någon annan medicin mot smärta, samtidigt som adhd-medicin?

Har hört att många med NP funktionshinder även har fibro.

Carpe Diem….Fånga dagen

vuxenadhdbipo
0

Du har inte fått prova lyrica? :)

lilli-l
0

Ja, jag provar Lyrica, men jag fick sådana domningar i armarna så jag trodde jag skulle bli tokig.

På natten sov jag knappt någonting, fick sitta på sängkanten och massera armar och axlar stup i kvarten!

Så det gick inteRynkar på näsan

Carpe Diem….Fånga dagen

vuxenadhdbipo
0

Ahhh vad tråkigt att det inte fungerade på dig :/

lilli-l
0

Ja, sätter nu tilltro till Concertan och hoppas att det blir bättre! Eller Ritalin eller vad dom nu skriver ut..

Carpe Diem….Fånga dagen

tarotlasse
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Prata med din läkare om din medicinering och ngt han även är skyldig att göra innan han skriver ut Concerta, Ritalin eller ngt annat eftersom dessa mediciner inte fungerar i hop med vissa andra mediciner.

Utan då får man kanske titta på en annan medicinering som funkar i hop.

Jag fick under utredningen på ADHD skriva ner vilka mediciner jag åt.

När sedan utredningen var klar och jag skulle medicinera med Concerta så fick jag först trappa ner och sluta med en av mina mediciner och ändra sort på en annan medicin.

Jag fick även lämna en lista på vilka mediciner jag åt inför en operation jag gjorde för några veckor sedan.

För att dom skulle veta vilken smärtlindring och andra mediciner dom kunde ge mig så det inte blev några konstiga kombinationer.

Lasse