Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 6750 ggr
[WX5]
2011-07-06 08:35
0

Rastlös och deppad?

Fler som är så? Jag känner mig rastlös men samtidigt är jag deppad och har ingen lust med något.

[Woozy]
2011-07-06 12:02
1

Känner mig rastlös och deppig, men jag vill massor, men min hälsa hindrar mig. Obestämd

[WX5]
2011-07-06 12:45
0

Precis så är det för mig.

[Woozy]
2011-07-06 23:23
0

Obestämd

Svea-
2011-07-07 01:14
0

japp…suck…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

lilli-l
2011-07-07 08:55
0

Samma här! Känner mig rastlös, har egentligen tusen saker i huvudet som jag skulle behöva göra, men kommer aldrig till skott..finns liksom ingen motor just nu..bara i huvudet!

och av det blir jag låg och orkeslösRynkar på näsan

Känns det igen?

Carpe Diem….Fånga dagen

Labolina_73
2011-07-07 11:23
0

Jag känner mej precis så just nu…

Någon som har nån teori på varför det är så?? :-(

//Linda

[Joje80]
2011-07-07 11:33
0

Jag har typ samma. Men jag e bara trött i kroppen just nu så jag varför. Jobbat mycket och barnen och allt vad hem och andra ärenden att göra + att man har så mycket igång i skallen att man inte kan sortera det ordentligt. Jag har 3 v till semester så då ska jag vila upp mig.. Har diagnosen utmattningssyndrom och inte blir det bättre då jag inte kan ändra mitt liv tyvär. Har försökt men kan inte

[Varulv]
2011-07-07 19:46
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#7 En kram vill jag ge dig till stöd, Joje80. GråterKyssSkrattande

Svea-
2011-07-08 00:26
0

För min del är det ofta att jag är utmattad,och trött i kroppen,värk,men huvet vilar ALDRIG helt och fullt ut.Det är frustrerande.

Jag brukar skämtsamt säga att jag har en delfinhjärna då dom aldrig helt stänger av sin hjärna.Den är alltid PÅ,precis som min.Även när jag gör mina försök till att sova…Bllääää..

Somna och sova och vakna pigg och utvilad,vad är det?!

Avvis e jag på alla som kan somna och sova.Det ligger ju så mycket återhämtning i sömnen.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Banankaka320
2011-07-08 11:41
0

Blivit sån efter skolan, blir sån när min pojkvän är nära också .. och vi bor ihop x(

zatanica
2011-07-08 13:43
0

Samma här, rastlöshet är hemsk. Fattar inte hur man kan vara så rastlös samtidigt som man känner sig helt skit. Samtidigt som hjärnan snurrar på med allt man borde göra och saker man vill göra, men ändå sitter man bara där och kommer aldrig till skott. Blä säger jag bara.

Eller de dagar man är så rastlös så man känner att man skulle kunna cykla flera mil för att bli av med den, men inte kommer man iväg inte. :(

[WX5]
2011-07-08 13:58
0

Eller de dagar man är så rastlös så man känner att man skulle kunna cykla flera mil för att bli av med den, men inte kommer man iväg inte. :(

Så känner jag med ibland och såna dagar är värst.

Sophie&Segra
2011-07-08 18:29
0

Ohja, känner precis samma sak..

Är så fruktansvärt rastlös o vill göra hur mycket som helst - det bara spritter av ideer, med saker som jag kan o vill göra..
Meeeen..
Kroppen är som bly, ögonlocken är tunga som sten, och kroppen bara skriiiiiker LÄGG DIG O SOV KVINNA - vilket jag också gör..

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

[WX5]
2011-07-08 18:34
0

Ja sova vill jag också med med en dotter som kräver 100 % uppmärksamhet så kan jag inte ens vila i 30 minuter. Hon kommer direkt när jag lägger mig ner.

[mossquinnan]
2011-07-08 20:00
0

Känner absolut igen mig i det som skrivs..med el utan medicin kan jag tilläga:-(

Brukar skämtsamt säga att d känns som om jag står i vägen för mig själv.-)

Å min man säger alltid så lugnt till mig..men d är bara att gå ut..bara gå..haha ibland är detta ett helt företag..men så underbart befriande då jag äntligen kommit utanför dörren:-)

Jag har tur som endå har mycket positiv energi runt omkring mig..därav deppar jag inte i hop så djupt nuförtiden. Fast visst händer det..det kan jag ej krypa under stolen med:-)

zatanica
2011-07-08 20:17
0

Oj oj oj, tänk att man inte var ensam om att känna på detta vis. Käns på något vis bra att veta att det finns flera knasbollar runt om i vårt land.

Ja tänk om det bara var att göra, men när kroppen är som fastklistrad och huvudet spidat går det ju inte så bra :(

[WX5]
2011-07-08 20:18
0

Det har du rätt i. Tur att man inte är ensam om att känna så här.

[mossquinnan]
2011-07-08 20:23
0

Haha..just detta med att kroppen är fastklistrad tyckte jag var en bra beskrivning..så har jag försökt att förklara för d sk  *normala folket* I bland känns d som mina fötter sitter fast i golvet..typ som tvångstankar eller nåt ..*S*

Och inte för att tala om tvång..alltså saker som måste göras..handla..gå en halv trappa till tvättstugan..visst d funkar bara ingen påpekar det för mig..då bryter ett mindre helvete ut i min skalleSkäms

vuxenadhdbipo
2011-07-09 08:30
0

Jag har en sån period nu, psykiatrikern säger att det har mer med min bipolära sjukdom att göra, men har läst att det kan vara vanligt för ADHDare, nästan lite ADD över det hela? Huvvet går 190 knyck oavsett övrigt stämningsläge för mig vilket ger ökad irritation och aggressivitet. Krockar enormt att inte ha ork/motivation/tung kropp (kan ibland inte ta mig fysiskt till toa ens utan hjälp) samtidigt sm huvvet säger: spring spring hopp skull idé hit å dit…

vuxenadhdbipo
2011-07-09 08:31
0

#19 skull = skutt

[mossquinnan]
2011-07-09 13:21
0

#20 Fyy så jobbigt d verkarRynkar på näsan

Har en vän som äter Metamina och dom funkar tydligen jäkligt bra ,har bett om dom men får till svar att risken är så stor för ett beroende..Förvånad haha fattar inte varför dom då finns för adhd/are.

så sjukt om detta funkar.SkrikandesTypisk svensk  sjukvård..i hate it

Tingeliing
2011-07-11 15:10
0

så e de för mig med..

zatanica
2011-07-11 21:23
0

Ja jag nämnde Metamina och undrade om dem när jag fick tid för medicin utprovning. Hon sa att det bara fanns en i länet eller något som fick skriva ut den. Sedan sa hon typ att det är inget att ha det är ju narkotika.

Men det verkar ju funka på många av oss vuxna sjukt bra så varför så restriktiva om man vill prova och vet vad det är. På henne lät det som att man skulle bli en knarkare på engång :(

[mossquinnan]
2011-07-11 21:36
0

Jag vet #23 e man inte adhd/are så e man knarkare:-(((

Ta bort medicinhelsiket ist..blir bara surSkrikandes

Och det är inte mera biverkningar på Metamina än på rittisarna vad jag förståttObestämd

Jag har åxå hört att just Metamina kräver en speciell licens..men förstår endå inte vart problemet är att fixa den licensen..om medicinen hjälper oss så låt oss åtminnståne provaTyst

zatanica
2011-07-11 21:47
0

Ja precis, hört att Metamina ger mindre biverkningar med så hallå lixom, vet inte ens om jag vill testa någon medicin, inte bestämt ännu. Är det inte bättre att bli accepterad för den virpannan man är.

Det är ju ändå samhället på något vis som gör att man mår skit över den man är.

vuxenadhdbipo
2011-07-12 09:38
0

Sjukt det där kring Metamina och amfetamin 5 mg, för ADHDare om det tas som ordinerat varför skulle det vara "knark"? Irriterande… Det är ju en sak att de är väldigt beroendeframkalande men det är ju många andra icke licenspreparat också… kolla bara på alla som fastnar i benzoträsket…. eller opiodträsket (smärtstillande va?)

Dom kan väl om det nu är så tjorvigt och kinkigt se till att man får hämta ut medicinen 1-2 ggr/veckan då så dom slipper missbruksoroa sig?

Det hjälper ju ADHDare på annat sätt än icke ADHDare som vad jag förstått blir något speedade även av sån liten dos?

Vet att licensen tar lång tid att få igenom, ska fråga kring dessa med min psykiatriker i augusti. Vill veta redan nu vad som händer om de "mildare" preparaten inte funkar……….

[Joje80]
2011-07-12 15:23
0

Jobbigt när skallen har ork till att göra en massa men kroppen skriker NEJ!! Mitt huvve vilar hellre aldrig. Lägger jag mig ner blir det som en åktur i karusellen..Men nåt positivt av Ritalin som jag har märkt e att jag blir trött när de går ur..Kanon..Om det inte hade varit för att mitt går ut samtidigt som min sons går ur och han blir inte trött..

Måste dosera mitt på ett bättre sett nästa läkar besök..

Tänk om folk omkring hade fått känna på hur det e att ha ett sånt funktionshinder..Undrar om de hade pallat en månad?? Med 3 ungar med funktionshinder,hus och hem och jobb och läkar besök och och och……inte glömma..vara en god vän och en trevlig FruOskyldig Tur jag inte behöver vara en mönster dotter. Mamma tar mig som jag e i alla lägen..Hon e ju van

Jag tror inte att någon som säger att det e väl bara att lugna ner sig och slappna av skulle klara sig utan utbrott eller ännu värre…

Är det konstigt att man känner sig låg och deppig ibland/ofta..Näääää.. Vi har all rätt att känna då och de andra som gnäller om ditt o datt kan fara och flyga..GÅ I MINA SKOR EN DAG!!!!!!

Tack för att ni finns där ute..Utan er hade jag ju kännt mig annorlunda och värdelös…

Porklash
2011-07-13 11:38
0

Tusen saker som borde göras, än fler som jag vill göra. Men inte händer det nåt…

pEr

[WX5]
2011-07-13 11:40
0

Vad glad jag blir när det är flera som har samma som mig.

lilli-l
2011-07-15 22:20
0

Jag medSkrattande

Carpe Diem….Fånga dagen