Försäkring?
JAg undrar lite om försäkringar. Nu (och när jag fick diagnosen) är jag enbart försäkrad via skolan. Kan jag få ut pengar för NPF på den försäkringen?
Var försäkrad via Folksam tills jag var 16 (tills jag började gymnasiet) då min mamma avslutade den försäkringen (korkad, som hon är) så jag antar att jag inte kan få pengar från den dels för att den är avslutad och dels för att jag fick diagnosen efter detta tillfälle?
Om det skulle vara så att jag fortfarande var försäkrad när remissen skickades, kan man få ut något utav det då?
Jag har ingen aning om vad min skolförsäkring täcker eller vilket försäkringsbolag det är, hur kollar man upp det?
Om du var försäkrad då du "skadeanmälde" borde det gå (men det är ej gjort än? Enklast är att ringa och fråga bolaget). Men ja din mamma var inte smart. Men inget att älta över. Dels så kan den försäkringen hon ändå hade kanske ha just NPF undantaget i villlkoren, och börja inte rota i hur många hundra tusen du gått miste om då blir du bara ledsen. Man ska ha barnförsänkring till 25 årsålder (enstaka bolag har till 30 tror jag). Du får se det som lärdom och svära lite åt din mamma. Man ska ALLTID ha en privat försäkring på sina barn även upp i vuxen ålder.
Jag fick ut MYCKET på min, men hade tyvärr dum som jag är avslutat den andra som jag själv haft på mig och där kan jag väl säga att hade dom bedömt samma som första bolaget handlar det om miljoner jag gått miste om,,,
Det bästa är att inte gräva i det där.
Skolförs'kringen gäller ju för olycksfall som sker under skoltid och till och från skolan vad jag vet.
Se till att skaffa en fritidsförsäkring omedelbart, har du diagnos kan det vara svårt att få en heltäckande försäkring (alltså med livförsäkring, sjukfallsförsäkrings-delen).