möte på måndag
Ja eller vad man ska säga, fick ju en tid innan alla j..la semestrar så nu har jag ju glömt villka jag ska träffa och typ vad vi ska göra förutom typ kanske testa någon medicin. Fy jag vill inte gå dit på måndag klockan 11. Men kan man ringa på måndagmorgonen och omboka tiden eller så?
NÄ vet inte alls, på ett sätt är det väl bra att få det gjort. Men hitils känns det som att det mesta varit så förvirrat och haffsigt.
Vill få påbörja min AS utredning först tror jag innan jag testar någon medicin eller så. HAr hört att habiliteringen där jag bor ska vara bra mycket bätre på att ta tag i saker och hjälpa folk.
Känner mig mest bortglöm och mer förvirrad av dem som jag träffat under ADHD utredningen. Känns inte riktigt som att de vill hjälpa till eller se problemen och komma med förslag på lösningar.
Ta arbetsteraputen jag träffat en gång, eller ja en och en halv när hon gav mig papprerna med sitt utlåtande med. Men inga konkreta saker på vad jag ska göra för att underlätta livet. Inte ett knyst om de förslag på hjälpmedel jag kommit med. Hon verkade överlag ganska så oinsatt i ämnet. Vill inte träffa dem mera tror jag. Kan man begära nytt folk? Känner inget större förtroende för varken arbetsteraputen eller sjuksystern eller vad hon är. Psykologen vet jag inte riktigt får inget grepp om henne hon verkar mest stressad. Läkaren han är skum.
Nej fy vet inte, varken ut eller in. Vill få min AS utredning påbörjad och avklarad och se om jag har en släng av det med och i s fall hoppas på att de är så bra som jag hört. De låter i allafall som bra folk när man ringer och brevet jag fick där det stod att de fåt remisen och de skulle kalla så snart de kunde var bra dne med.
Oj nu blev det visst långt igen.

kramar om allt jag kan.. ska läsa ett par ggr till så fort jag kan… kramar om……..
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Ja det kan ju vara bra att göra utredningarna först, alltså de du ej gjort, för kanske utredningen kan bli felaktig om du går på cs-medicin? Vet inte hur just AS-utredning går till :-P
#2 ja precis så går mina tankar typ, sedan har jag en bekant som har både ADHD och AS. Han säger att AS dragen blir mera framträdande när han går på ADHD medicin.
Sedan är väll meningen att det ska erbjudas alternativ till medicinering först vad jag förstått? Känns på något vis dumt att medicinera för något man är, tänk omman inte längre blir sig själv? Även om det vore underbart att få lite lugn i huvudet och få saker gjorda och inte bara bli som enhötapp mellan olika handlingar.
Ett av mina problem är nog att jag har så oerhört svårt att berätta för någon oavsett om det är någon man känner ävl eller läkar typ hur jag känner och funderar. Skriva däremot går bättre. Har försökt få mejl till psyktanten men inte lyckats. Hon sa att det bara var att ringa om det var något. Men kan ju inte det, funka rinte :(
#2 ja om man inte påverkas såpass negativt i vardagen att man inte får ihop det kan man ju kanske överväga att behandlas med annat än mediciner :) Eller ja, kanske värt ett försök med det först.
Själv har jag ju insett att det är lönlöst utan mediciner då jag inte kan ta till mig annan behandling, jag är sån jäkla yrhöna med noll minne hahahaha…
Men som sagt jag tror ju också det är bäst att göra utredningar först så man inte riskerar få fel resultat.