Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 1356 ggr
zatanica
0

gick på mötet

Jag gick på det jäkla mötet eller vad man ska kalla det trots allt idag. Inte gav det ett skit mer än att vi väntar med medicin tills min AS utredning är klar.

Känns helt sjukt men hoppas på att AS utredningen kommer igång snart och att jag får den diagnosen med så man kan få lite själig hjälp utan att behöva böna och be för har hört att habiliteringen här ska vara bra.

För psylk suger, ja vill inte ens säga vad, är redan helt less på dem.

Tanten ville proppa i mig stratera utan att i princip berätta något, jag undrade om andra alternativ var att tänka på. Hon frågade om jag tagit droger, hm nja klart att jag har testat men det var länge sedan. Ja för enligt henne så blir man ju knarkare av koncerta och Ritalin mm. Bra sköterska. Hon hade inte läst på om mig heller, hon skyllde på semester, hon trode nämligen att det var återträff för att se hur medicinen funkat.

Fick väga mig och ta blodtryck yey lixom. Hon undrade o det var något mera, sa att jag är massa trött för jag sover skit för det mesta, även om jag somnar hyffsat tidigt och sover länge är jag lika trött. Känns inte som jag får någon djupsömn. Men hon sa bara tack och adjö i princip :(

Stälde lite frågor om vad jag gjort i sommar och hur det var. Vad ska man säga nr man har svårt för att prata om sig själv och hur man känner, specielt med en främmande som inte känns så tillmötesgående.

Jo tack det knallar och går som vanligt. Ja men hur är det då undrade hon? Hm ja öh likgiltigt… Ja det tolkar jag som dåligt säger hon. Jaha ok typ säger jag då. Inga följdfrågor eller något bara ja men då skriver jag ut Strattera så testar vi det. Men öh jag har inte hört så bra om dem säger jag. Nähä ok säger hon men du kan ju testa. Hm hur är det att gå på medicin om man ska göra en AS utredning då vet du det? Ja det gör nog inget jag skriver ut dem åt dig så träffas vi senare. Hm jag tvekar och säger att vi skippar det tills utredningen är klar. Jaha ok ring om du ångrar dig. Ja visst kan jag det men då ber jag nog om nya folk.

Typiskt mig att ha otur men håller tummarna för AS utredningen och ska ringa i morgon och höra hur jag ligger till, senaste budet är slutet av augusti. Dessa folk borde ju veta hur man hanskas med folk som inte kan snacka om sig själv och kännslor.

Ja en galen fråga antar att det fins folk här som skadat sig själva och har ärr, har era läkare och psykologer komenterat dessa och undrat över dem?

HannaM
0

Skit att det känns så och blev så.

Jag har ärr och har nog aldrig egentligen fått det kommenterat inom psykiatrin, inte mer än att det disskuteras runt hur problemet ska lösas. För de är klart, det komemr ju upp.

Zaphix
0

Har/har haft många ärr, men har aldrig kläder på mig där de syns. Så psykiatrin har aldrig sagt något, och jag har aldrig pratat om dom. Inte sett självskadandet som ett problem i sig, utan bara ett synptom på det egentliga problemet.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

wiskas84
0

ja det är en lång väntan för utredning. själv fick jag vänta i 2 år. men bara stå på dig. det finns mediciner man inte får äta under utredningen för det kan störa o inte ge det rätta resultaten. gå till någon annan läkare. hon verkar ju inte veta vad hon snackar om. o har hon inte ens tid all läsa din jounal innan eller säga nått om medicinen om den stör utreningen eller så ska hon inte vara läkare. tro det e bla benzo som finns i medicinerna man inte ska äta under en utredning.