Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: utanför-ämnet
Läst 1563 ggr
Rosaranarosenstrale
0

Försäkringskassan träff jag är rädd

Jag ska träffa försäkringskassan om några dagar och jag är faktiskt livrädd. Jag är sjukskriven på heltid och väntar på ADHD utredning. Känns måttligt dumt att fråga er vad dom vill, för jag borde rimligtvis ha frågat hon som ringde, men jag vågade såklart inte. Är livrädd att dom ska köra över mig och tvinga ut mig i jobb. Det är visserligen inget fel på min fysiska bit, det sitter allt psykist. Ångest, deprimerad, sover typ jämt eller är mer eller mindre i ett komatillstånd som jag vill beskriva det. När jag väl börjat jobba tror jag alla pratar bakom min rygg och ja skriver inte mer nu, utan frågar er, vad hon kan vara ute efter?

Mvh

Zaphix
0

Antagligen göra upp en plan för framtiden, en rehabiliteringsplan för den tid du är sjukskriven.

Jag har pratat med min handläggare via telefonen, hon ville ställa lite frågor om nuvarande situatione och vilken planering vi ska ha för min rehabilitering.

Hon ville kolla vilka insatser jag har för hjälp, vilka på sjukhuset, dagverksamhet, kommunen och sånt..

Trodde det skulle bli väldigt läskigt efter hon bett mig ringa henne, hon pratade in på mobilsvar, men hon var jättetrevlig och ville lägga upp en plan så att jag skulle må bättre. En planering som passar mig och ligger på min nivå just nu.

Så var inte så rädd, dom bits inte. ;)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Blomkrukan
1

Försäkringskassan skrämmer mig också : / Jag har tagit med mig mamma på mina möten med dom. Hon är inte rädd att protestera och hon säger alltid vad hon anser.

Kanske har du någon i din närhet som du litar på som kan följa med dig på mötet och se till så du inte blir överkörd? Det lugnar mina nerver att veta att jag inte är ensam…