Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 1568 ggr
Wand
2011-08-25 19:30
0

Min utredning - ADD.

Jag skrev här för någon vecka sedan ang. mina misstankar om ADD
Jag fick mycket tips om att kontakta bup för en utredning, och detta har jag nu tänkt att göra.

Då min vilja att utreda mig för ADD krockar med min socialfobi som hindrar mig ifrån att göra i stort sett någonting, så har jag talat med en coach från skolan och även med skolsköterska, för att få hjälp med att dels få kontakt med bup och dels med att få övrig nödvändig information.
Både Lina (coach) och Annika (skolsköterska) har varit väldigt stöttande och hjälper gärna till.

Tänkte uppdatera här om hur det går, mest för min egen skull, men även för ungdomar som går i samma banor och vill ha en hjälp på traven. Flört

Annika bad mig komma tillbaka någon dag i mitten av nästa vecka, så skulle hon under tiden tala med några kontakter inom detta ämne + höra sig för med bup och liknande.
Det är bra att vuxna finns. Jag tackar dem!

Håll nu även tummarna för att jag kommer iväg för utredning inom en snar framtid, så jag får hela alltet överstökat.
Det vore väldigt skönt!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

eyedeserve
2011-08-25 20:52
0

Hej.

Jag fick min diagnos, ADD för ca 2 år sedan.  I vuxen ålder, är över 40! Det var min läkare som misstänkte att jag hade detta och skickade iväg mig på en utredning.  Jag är jättetacksam för detta. Har äntligen fått svar på varför jag är som  jag är och varför jag alltid kännt mig annorlunda sedan jag var liten.

Nu när man vet att man faktiskt har ett funktionshinder så känns det mycket lättare. Jag har slutat ställa så höga krav på mig själv osv.

Vet man om hur man funkar så blir det ju lite lättare tycker jag!   = )

Hoppas att du får hjälp!  Jag har också social fobi, så jag är glad att någon äntligen förstog mig och skickade en remiss för utredning!

Kram,

eyedeserve