Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 2101 ggr
MoaL
0

Diagnos. :)

Idag var jag och fick resultatet av min utredning, så nu har jag fått diagnosen Aspergers syndrom. Jag har tydligen också drag av ADHD. ^^ Jag är så glad, det känns så bra. :P

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Niklas
0

Grattis! Vad roligt att du är nöjd.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

MoaL
0

Tack Niklas! Skrattande

Mvh,
Moa

Blomkrukan
0

En underbar känsla det där : )

MoaL
0

#3 Ja. :D Jag förstod förstås att jag skulle få den diagnosen, men det är så skönt att få det på papper. ^^ Det kommer att underlätta så mycket i framtiden vad gäller det mesta. :)

Mvh,
Moa

Karmatarerskanise
0

Grattis! :)

MoaL
0

Tack! :)

Mvh,
Moa

kalindas
0

Grattis! Glad
Kan vara skönt att få svar och även hjälp med saker man kan ha svårt att klara av själv.

/Elisa

[Varulv]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Känner med dig, MoaL! Kyss

Välkommen till din säkra identitet! (där vi är rättså många faktiskt världen över som har en speciell gemenskap med dig).

Glad

MoaL
0

#7 Tack! Ja, det är jag väldigt glad över - jag kommer att behöva hjälp när det kommer till bland annat att komma igång med någon sysselsättning (vilket jag inte ser fram emot, jag vill inte hemifrån. :/ ), likaså eventuellt att "strukturera vardagen" som de uttryckte det, eftersom jag är väldigt "ostrukturerad". :P

#8 Tack Varulv! :) Har känt mig hemma i den diagnosen ett bra tag nu, känns hur skönt som helst att ha fått det ordentligt bekräftat. :)

Mvh,
Moa

Izziegirl
0

Grattis!!! Glad

Tänk att en bit papper kan betyda så mycket! Äntligen har du rättigheter och du kan få hjälp och stöd av samhället…inte alltid på dina villkor…men ändå.

Än en gång…GRATTIS…och god fortsättning på resten av ditt liv!!!Skrattande

Star68
0

Grattis MoaL! :-) #8 Du nämnde "speciell gemenskap"… Det är nog det jag börjat känna här bland er likasinnade. :-) (Tänk va skönt om jag tidigare kunnat känna att jag är "speciell" på ett positivt sätt istället för "annorlunda" eller "udda". Men bättre sent än aldrig! Och det är faktiskt NI HÄR på bf iFokus SOM HJÄLPT MIG MED DET! TACK TILL ALLA ER!! :-) Ska kanske tillägga att jag inte fått nå'n diagnos ännu, men iallafall… Och förlåt för att jag snodde tråden lite.)

Allamej
0

Grattis Moa :) Vi skiljer bara ett H :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Varulv]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#11 Låter väldigt positivt tycker jag! Glad

MoaL
0

Izziegirl: Tack! Ja, tänk vad mycket ett papper kan göra. ^^ Så jag är så glad att jag har det. :P

Star68 och Allamej; Tack, tack! :D

Allamej, nu är jag lite trög *måste sova*, hur skiljer vi ett H? xD

Mvh,
Moa

Allamej
0

Du har drag av ADHD och jag add:)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

MoaL
0

#15 Jahaa.. :P Hur visar de dragen sig hos dig? :)

Mvh,
Moa

Allamej
0

Som ADHD men utan hyper… riktigt jobbigt när de två klashar när man försöker koncentrera sig på något…