Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketterfamiljanhörigarelationer
Läst 7967 ggr
mamma3barn
0

ADHD med barn

Hej!

Jag har 3 barn o kom in på detta med ADHD i sept-2010. Har alltid tyckte det varit "fel" på mig mm.

Började läsa om bipolär, Borderline o tillslut ADHD o tänkte…Är det så här lätt, jag har ju ADHD, då förstår jag vad det är för "fel" på mig o varför jag har varit så här hela mitt liv.

Har fruktansvärda humörsvängningar, tycker såå synd om  mina barn o man som får stå ut med mig.

Har kommit på varför jag tänker på vikten 200 % , har förmodligen en ätstörning.

Nu till saken: Hur har jag klarat mig så här långt?? Gift mig o skaffat 3 barn o har en man som finns kvar??

Är det nån som känner igen sig???

[Joje80]
0

Hejsan. I morgon ska jag på bedömningsamtal om ADHD utredning. Jag har 3 barn och är gift.

Mina e 5år 6,5år och 9år och 2 e hörsleskadade och en av dom  har även ADHD. Minsta e krävande och har överskottsenergi i massor Jag kan säga att det va lättare när de va mindre nu e mitt huvve kaos. Nu krävs det så mycket kring kontakter med olika enheter och skola och läxor kompisar osv. Nu e det illa.

Jag tycker synd om min familj ofta jag oxå. Särskilt min man. Han jobbar dessutom med sånt här så han har Bokstavsfolk omkring sig dygnet runt..Vet ej hur han står ut

[YlvaP]
0

Jo då det känner jag igen. Har också tre barn som är 4, 7 och 9 år. Jag höll mig till mig själv och bjöd inte in mannen i mitt liv på ett sunt sätt. Vi höll på att skiljas när minstingen var 2 månader men efter det har det bara blivit bättre då jag öppnade upp mig för honom och fick denna utredning.

Nu när mannen vet om min "problem" så vet han att inte störa mig och sånt. Han pratar med barnen om mig när jag tex mår dåligt osv.

[Joje80]
0

Hahaha. Att man borde kolla signaturen på folk haha. Vilken miss vännen sorry. Klart du vet min historia ju =P Ja ja.Ögonen hänger inte med alltid..kramizar

mamma3barn
0

# haha kramizar tillbax =)

timmelin
0

Hej en till mamma här med ADHD. Ville bara tala om att det kan vara till fördel då du kan leka med ungarna och busa. Att du kan kasta boll och snorkla. För din ADHD gör ju att du har barnasinnet kvar.

Se din diagnos från en positiv sida också :)

mamma3barn
0

Hej tyvärr är jag en så orolig själ eller stressig själ eller vad jag ska säga… jag har lixom inte tid att leka för det är så mycket som snurrar o jag vill göra hellre än leka :(

Jag är barnslig o så, men har lixom inte tid att leka, bara skoja ibland…

timmelin
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

ta dig tid, lev i nuet och glöm alla måsten som måste göras. dina barn är bara små en gång och när jag tittade på videofilmer häromdagen på barnen så kände jag en nostalgi att tiden gick så snabbt till tonårstid och sedan plötsligt har dom flyttat hemifrån.

jag vet eftersom jag själv har ADHD att detta är skitsvårt, men bara ett gott råd iallafall. det är lite som lära sig läsa, övning ger färdighet.

igorflickan
0

Hej ytterligare en "dampmamma" Skrattande

5 barn och en man som är kvar… Fick diagnos för två år sen men har alltid vetat att jag är speciell (läs galenFlört)

#Timmelin alla med ADHD orkar inte leka eller snorka och jag blev trött bara av att läsa det. Vi är visserligen barnrumpor men en del av oss är lata barnrumpor… hihi  *kram*

[YlvaP]
0

Nä alla tycker inte att det är så kul att sitta och leka med barnen. Inte jag iaf så barnen har fått leka själva.

totaltnaken
0

då e jag tväremot då.. jag har i såna fall inte klarat mig.. har diagnos+barn med diagnos .. ej gift,inget jobb,mkt problem med mig själv+ barnen,sååå…nope…då e jag tvärtom

Det är ingen ordning på allting...delar man nån form av släktskap med pippi och papphammar så gör man...

sudniF
0

Vad räknas som klarat sig? :P

Jag har sambo, barn och djur, men är gräsligt ofungerande och långtidssjukskriven, eller ok jag har nyss varit utförsäkrad och inte inne i sjukskrivning ännu. ;)

Men visst familj finns även om vi ständigt vacklar på skillsmässolinan.