Sömnproblem och Theralen
Finns det någon som har erfarenhet av Theralen? Jag får den för mina sömnproblem, men kan ändå inte sova. Jag ligger vaken hela natten och somnar framåt morgonen…
Har ingen erfarenhet av den. Men det låter ju som tabletten inte fungerar för dej.
Har du talar om detta för läkaren?
Det är ju dumt att äta den om den inte gör nytta.
/Elisa
Jag har testat Theralen, både piller och droppar. Det enda som hände var att jag var helt väck dagen efter, men får ingen hjälp att somna av dem… och ingen hjälp mot ångesten heller. Skitmedicin enligt mig…

Äter theralene mot sömnproblem och ångest, den hjälper lite mot ångesten iaf. Får dropparna och tar hög dos.
Jag har haft Theralen. Kan säga att den står längst ner i min lista på sömnmediciner.
Sov gjorde jag, ohhh jag sov… typ 20 timmar på låg dos, sen var jag som en zombie i 20 till. Inte riktigt den effekten man vill ha.
Theralen är vanligt förekommande på akutpsyk och missbruksenheter… det brukar vara så man "drogar" patienterna… tex för att "sova bort" abstinens…
Kanske märks att jag ogillar den ;)
Jag föredrar Imovane och Stilnoct, men dessa kan vara beroendeframkallande så det är ju bättre om man hittar en medicin som fungerar utan att vara det.
Det tar ett tag att se om den passar just för en själv, vet de som varit zombies i början men sen klarat av att sova samt vara pigga när dom vaknar :) (tar väl någon vecka att se om den passar)
Theralene är det rätt snabb invänjningshastighet på har jag känt. Gick mycket snabbare att vänja sig in på den än på Stilnoct och imovane, men effekten verkar vara bättre vissa dagar än andra.
Stilnoct har jag ätit allt för länge nu, många dagar känner jag inget effekt, medan vissa dagar känner jag av dom.
Enda av medicinerna jag äter nu som faktiskt ger effekt är melatonin, visserligen somnar jag inte, men blir väldigt trött. Vore det inte för ångesten så hade nog melatonin ghort susen för min sömn.
Theralen fungerar på mig i väldigt låg dos, MEN och ett stort men, man vaknar aldrig till liv nästa dag.