Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etiketttips-goda-råd
Läst 1900 ggr
Lunar
0

Vad händer sen..Hemlös?

Vad sjutton gör man när man kämpat ett år på halvtid men känner att det går helt enkelt inte mer.Jag är slut i min kropp,helt förstörd utsliten och ADHD på det.

Hur ska jag kunna leva på halvpension och betala hyra mat och telefon?

Herregud jag håller på att slita av mig håret av ångest över detta.

dReS
0

Låter ju inte alls roligtObestämd

Jag lever idag på existensminimum genom försörjningsstöd, då moderaterna tog bort min sjukpenning. 

fast det har gått relativt bra ändå..

Jag tröstar mig med att jag någon gång, kommer att orka arbeta igen.

Du har rätt till utfyllnad utav socialen om pengarna inte räcker upp till existensminimum.  Du kanske behöver ta det lugnt ett tag? 

Vad jobbar du med? Kanske skulle fundera på att byta arbete?

Usch, jag förstår din ångest så mycket.. men vet du vad. det löser sig ska du se! Våga bara be om hjälp!!  *kramar om*

Livet <3

Trin
0

Jag är också jätte orolig över samma sak , just nu får jag aktivitetsstöd men de gäller ju bara tills jag är 29 sedan vet jag inte vad som kommer hända med mig.

Hoppas allt löser sig för dig iaf.

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

dReS
0

#2 Trin: Jag tror du bara går över till Garantiersättning? 

Läs på fk's hemsida, så blir du nog lite lugnare.
Om inte annat så finns ju försörjningsstöd så länge. Det ordnar sig ska du se! Kram

Livet <3

Trin
0

#3 Tack så mycket. Jag har varit på möte med arbetsförmedlingen och FL om jag inte minns fel. Och då skulle det tydligen övergå till sjukpension men det var väldigt svårt och få igenom.

Då säger min handläggare heter det ens så ? Iaf på FK att ja ska det gå igenom så krävs det att man har en diagnos , ja men det har ju jag. Det löser sig väll , men jag är endo orolig.

De är inte kul och behöva söka bidrag varje år och behöva vänta med hjärtat i halsen för att se om man får det eller ej.

Är så orolig för att jag (vi) vill skaffa barn. Händer det innan jag är 29 rycker mitt bidrag och jag får leva på minsta föräldrapenning som är dryga 4000kr i mån har jag räknat ut. Hur ska man klara sig på det ? Liksom jag vill ju också kunna försörja mig själv och framtida barn.

Jag är en sån där oroar mig för framtiden person , men skulle det skita sig så har jag familj som ställer upp. De är jag tacksam för , inte alla som har det.

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

dReS
0

4# Ja, det är du absolut inte ensam om! :) Tyvärr så ororar man sig lite för mycket. Allt ordnar sig tillslut… vet att det är jobbigt att inte veta hur, när och var. 

Jag har lärt mig att fokusera lite bättre på nuet. Jag hade inte orkat annars. Så mycket som läser sig självt och till det bättre än vad man kunde föreställa sig.

Vissa saker går inte att planera! tyvärr hehehe:P Jag hade gärna sett att det gick.

Livet <3