Det kan vara insättningssymptom. HUr länge har du ätit dom?
Ofta brukar sådant gå över. Men om det är ett stort problem för dig bör du tala med din behandlande läkare.
Jag har samma problem till och från (Concerta), jag tror det har att göra med att min puls har höjts lite. Känner du av ökad puls?
Jag måste äta saaaakta, små portioner och 6 ggr/dag. Även dricka mer vatten, men kan bara dricka lite åt gången, vatten verkar vara mest illamåendeframkallande för mig. Brukar ta några klunkar fil innan medicin och även innan måltid för det lägger sig lite som en hinna i magen och dämpar illamående. En annan bra sak är att dricka lite resorb (vätskeersättning) för att inte torka ut.
Jag har kvar min hunger, men aptiten är betydligt mindre, känns jättekonstigt att ha det så. Men är ändå noga att äta regelbundet så inte kroppen ska skadas. Speciellt detta med vätskebalansen. Jag har fått jättehögt HB (blodvärde) som förmodligen är pga "uttorkning"… så tänk på hur viktigt det är med vatten. :)
Jag undviker all kolsyrat, kaffe, flottig mat, äter mer proteiner och grönsaker och så "naturligt" som möjligt, alltså tex lax ist för fiskpinnar och sånt. Känner att det är jätteviktigt nu att hålla matrutiner trots ingen aptit, kroppen tar så mkt stryk annars, och det kan ju sluta med att man måste sluta med medicinen.
Kram och kämpa på!
Äter du innan du tar ? Väldigt viktigt.
Äter du innan du tar ? Väldigt viktigt.