Sexdödaren Cipralex
Jag har blivit nunna på Cipralex vilket förstör mycket i mitt förhållande. Jag vill ha lust, men den kommer lixom inte. Och när jag väl har sex så får jag inte ens komma, eller jag tänker jahapp där var den orgasmen, aja. Kanske konstigt skrivet, men har ni varit med om detsamma? Några råd? Finns det måntro någon medicin som är liknande men utan denna biverkning? Jättetacksam för svar.
/Nunnan
Usch ja, den medicinen och de som liknar den har många gånger den bieffekten :/ Har inga tips annat än att försöka hitta någon annan medicin kanske, eller stå ut med det. Ibland är det pest eller kolera tyvärr.
Hur länge tror du att du kommer äta medicinen?
Låter som det är en typ av antidepressiv medicin? Precis som ovanstående skriver så är det en av de "tyvärr" vanligaste biverkningarna.
Äter själv 25mg Saroten, vilket är en otroligt liten dos. Äter den för stresshandtering, PMS och ej för depression.
Men den biverkningen fick jag på köpet trots minimal dos…
Det är som sagt pest eller kolera.
Tar man det inte mår man kanske uselt dagligen, men får orgasm. Annars mår man bra, men får njuta av sex utan den extra bonusen. Tycker dock det senare funkar helt ok.
Fast jag ör väl kanske härdad efter alla år..
/Elisa
Jag äter maxdos av Cipralex sedan ett par år tillbaka. Den första tiden upplevde jag det du beskriver, ingen sexlust och utebliven orgasm vid de få tillfällen det väl "tände till". Detta var en biverkning som hängde i ganska länge, men helt plötsligt vände det. Nu har jag inga sexuella biverkningar längre… nu är det bara en partner som saknas.

Jag har testat många olika antidepressiva mediciner och Cipralex är den som har fungerat bäst för mig.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för era svar. Ska rådfråga med min läkare och hoppas som Mahe skrev att det går över :D
jag hade också cipralex ett par år. kände inte mycke för sex kan iofs ha varit mycke annat. när jag fick förhållande så fanns lusten men inte den riktiga lusten som man ska. jag ville men ja tände inte till. sen slutade jag med den och poff! jag blev plötsligt 15år och kunde inte få nog.
Anna och taxen Max
ps. min sambo lägger till att den är hemsk och borde förbjudas :) han va lycklig när jag slutade med den och ville krama min läkare :)
Anna och taxen Max
#5 Haha, min sambo bryter ihop. Så kan förstå din. Men men får se snart vad min utredning säger och om jag kanske ska testa trappa ner medicinen och sedan sluta. Fast känns sådär nu när vintern börjar och jag ska ta mig ut i arbetslivet igen.
tack för era svar :)