ADD + körkort
Hej! Jag har diagnosen ADD och jag pluggar till Körkort. Jag är inskriven och har papper på att jag får övningsköra. Jag har lätt med det praktiska, men har stora problem med att komma ihåg vad som står i körkorts boken. Jag har svårt med texter och detta gör att jag känner mig helt hopplös med att plugga till teorin.
Har ni några tips på hur jag ska kunna göra boken "enklare" för mig? Hur jag kan gå till väga med att plugga till teorin.
Blir oerhört tacksam vid svar! Jag orkar inte läsa boken mera, för jag förstår inte allt ens 
- Redigerat 2020-10-23 10:58 av Niklas
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det finns dator"spel"!!!
Som kan motsvara all teori i boken. Ska själv köpa en sådan .
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

http://www.1177.se/Stockholm/Regler-och-rattigheter/Bilstod/
i dessa två länkar kan du läsa om stöd till dig och körkortet! Lycka till!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Hur skule det vara att ha körkortsboken som talbok?
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Har exakt samma problem, men har ADHD. Fördsökt seriöst många gånger med körkortet, men allt faller på teorin..
för mig var bonniers datorlektioner till stor hjälp!
Jag bruka när jag sitter på bussen eller i en bil, sitta och tänka hur den kör och varför och då kommer jag ihåg reglerna hur det ska vara :D
För min del var datorn och nån form at teoriprovs Träning, minns inte riktigt längre, var några år sen.
Men att bara traggla med boken gick inte, utan jag behövde bilderna och lite "praktiskt".
Men jag måste säga att Maria92's sätt var himla smart också, tror jag nog gjorde så men minns inte. 
Skulle behöva tungt släp kort framöver, men inlärning och prov och allra helst det praktiska provet känns långt långt bort just nu.
#6: Bra tips!