ARG!
Snabba tips hur fan man blir lugn!
Jag är så jävla cparg och slår sönder saker, just nu lyssnar jag på väldigt hög musik i öronen och det lugnar mig lite …
När kan man ringa psykakuten egentligen? Det finns väl nåt sånt?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Som du skrev, så är det akut så kan man ringa när man vill!
Har tyvärr ingen aning om hur du blir lungn, gå ut en sväng kanske?
Men när räknas det som akut?
Fara för någon annans liv? Nää den jäveln har som tur och är några mil ifrån mig haha
Fara för mitt liv? Njee om jag inte lyckas riva huset över mig …
Provat sova? Funkar för mig, om jag somnar :P Alt slå på en bra film, läs en bra bok, spela ett spel eller så. Något som kan få tankarna på annat håll.
Eller förstås, aktivera dig. Promenera, jogga, ta en cykeltur, whatever. Bara ut och rör på dig liksom.
Alla funkar ju olika, du får hitta vilken metod som funkar bäst för just dig.
Psykakuten finns ja, men jag tvivlar på att de tar in någon som är förbannad. Det är väl mer för riktigt akuta grejer i stil med självmordsförsök, självskada, våldsamhet osv..? Tror jag iaf, har aldrig varit i kontakt med psykakuten själv.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Men ring dit du, så kan ni nog gemensamt komma fram till vad du/ni ska göra!
Jag har lugnat ner mig nu, mobilen blev bortslängd och är ljudlös! AHah!
Jag minns fan inte varför jag blev arg, jag smsade med en idiot och sen satt jag och slog i väggen … jag har raderat alla smsen för läser jag dem igen så blir jag sådär igen. Gjort det misstaget många gånger! >.<
Sova funkar inte. Jag får adrenalinkick och blir helt hyper, dock har jag aldrig testat att gå ut och gå … men ska göra det nästa gång. På dagen funkar det lite att skrika rakt ut men jag vill ju inte väcka hela kvateret nu xD
Tror inte heller psykakuten tar emot arga, men däremot kanske dem kan snabba på utredning? Känns som man måste misshandla någon för att få snabbare tid, och det har redan typ hänt men inte blivit anmält ehhee…
Jag tog också två lergigan så jag somnar nog gott snart!
Man blir så seg dagen efter av dom ;)
#6 Verkligen!! Men det är gött när det behövs
Men det fungerar inte för mig, måste vara klar dagen efter ;)
Finns ju andra sätt att somna på :)
#8 Njee inte för mig. Inte när jag är så arg
Du vill ju ha barn också, då fungerar det inte att bli så där ;)
#10 Skaffar inte ungar förens jag fått hjälp såklart :P Annars lär någon unge flyga ut ur fönstret när jag inte kan sova! Hahaha nä jag skulle aldrig kunna skada barn eller djur
Hahaha, jaja du får väl lämna dom till nån släkting om du känner att du är på gång att få ett utbrott ;)
Psykakuten kan ta emot dig om du är arg och inte kan hantera det dock så blir det nog bara samtal och sen försöker dom få hem dig
har själv blivit ditskjutsad när jag för några år sen fick mig ett riktigt psykbryt men det blev lite samtal och sen fick jag åka hem
det är svårt med ilskan när man inte kan hantera den och nån direkt hjälp verkar det inte att gå att få heller…..
mitt bästa råd är att själv försöka så gott du kan jobba med det hitta utvägar vad ska du göra när du blir sådär skitarg?
själv så har jag genom flera års Träning kommit till den punkten att jag oftast kan gå ifrån situationen andas djupt göra nåt annat och sen återkomma
dock så kan folk bli upprörda då jag inte klarar av o förklara utan bara går min väg men det kanske kommer oxå
men visst finns det ovanliga tillfällen då ingenting funkar då jag än idag kastar saker i väggen men där kan man oxå försöka att jobba på det idag klarar jag av att välja en kudde istället för mobilen
eller ställer mig o skriker en stund
hehe och jag tror inte barn tar någon skada om man blir tokigt arg så länge man inte skadar dom fysiskt och att man pratar om det som har hänt efteråt
jag tror helhjärtat på att barn behöver få uppleva känslor som föräldrarna har och det hjälper inte att tona ner om man är arg lessen eller något annat
sp jobba med din ilska och försök tänk på hur du ska reagera nästa gång vad du ska göra innan det händer och försök sedan att göra det med Träning så blir det förhoppningsvis lättare
Du skulle må bra av att gå en kurs i mindfulness. Enbart så att du kan lugna dig själv på några minuter. Men du måste använda dig av tekniken innan du blir rosenrasande eller som i mitt fall, är mitt inne i en panikångestattack…. Mitt problem är att läkare inte är fullt så positiva till att man sätter sig och gör en kroppsscanning och lyssnar till alla ljud samtidigt som man känner att man är där och säker… så det måste vänta tills man kommer ut och då är det oftast för sent.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Ska kolla upp det där med mindfulness! tack
#13 Försöker ta saker som inte går sönder och kasta, men det är ju det här "kraschet" man vill höra! hah :)
Om du ringer och säger såhär "Hej jag måste komma in annars dräper jag en viss person", då tror jag du får komma in ;)
Nä men testa att "dampa loss" utan att ha sönder saker du vet att du kommer ångra? Gå ut och spring som en dåre? Hoppa omkring hemma och skrik? (fast då kanske grannarna ringer polisen haha). Tokstäda, kryp med tandborste och skrubba listerna… och självklart med galet hög musik…
Försök vända ilskan till något positivt alltså… ta ut dig fysiskt utan att ha sönder saker :-P
Jag brukar välta ner saker. Och kasta saker. Men det fungerar bara om någon ser mig. Jag tror jag måste få bli bekräftad i min ilska.
Sedan fungerar det bra att gå ut och skrika allt vad jag har från balkongen. (då kanske man också har tur så någon ringer psyk?, haha)
Sedan bakar jag arg-kakor. Jag vispar snabbt, och blandar i allt möjligt och sen in i ugnen. Sedan försöker jag tänka att när jag öppnar ugnen och tar ut kakan, så är allt bra. Det är varmt från ugnen, det luktar gott från kakan (förhoppningsvis). Tänker dock att det bara funkar om man som jag bakar utan recept, ett recept och några som helst krav när man är arg, skulle ju paja allt.
Sedan min ständiga bra grej, ONANERA. Det är gött, man bryr sig om själv, och kanske så kommer det fram känslor efteråt. Antingen bra eller dåliga, men oavsett är det kanske bra.
Sedan tycker jag definitivt att psykakuten ska ta emot dig om du tycker du vill det.