Fler "vampyrer"?
Känner mig ganska ofta som en vampyr, facinerad av fladdermöss, gillar mörka "trånga" ställen (typ garderober osv) tycker om människoblod (dock mitt eget då jag inte smakat på någon annans, haha) när jag blir irriterad fräser jag osv. Tror inte det bara är jag?
Detta är väl vanligt för AS vad jag förstått?
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har jag faktiskt aldrig hört talas om, att det skulle vara vanligt bland AS. Ska bli intressant att se svaren.
Näe, inte alls.
Som ung var jag fascinerad av vampyrer, men det gick nog över med åldern. Eller när jag slutade spela Vampire: The Masquerade..
Jag har ADHD, kanske är därför jag inte är så vampyrig av mig.
Men just trånga mörka utrymmen ska ju vara AS eller? Det var typ någon som sa det, men det behöver ju inte stämma.
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
jag har AS och jag älskar vampyrer och allt som har med dem att göra! Fast jag har aldrig smakat på blod.. :P
Njae, det känns inte speciellt aspergianskt, det du beskriver. Visserligen älskade jag blodpudding som barn, men senare så kom jag att avsky det. Tror inte jag har någon vidare förkärlek för blod…!
Trånga mörka utrymmen…? Inte påtagligt, i alla fall. Men kanske, om du utvidgar det till rumslighet överlag… (du är förstås ute och fiskar i, utifall vi aspergare kanske är atavistiska grottmänniskor…)
Jag besökte några av Roms katakomber för ett stort antal år sedan. Där erfor jag en stor trygghetskänsla, helt visst. Jag skulle nog kunna tänka mig att leva och bo i underjordiska grottsystem. Eldsljus skulle duga bra åt mig; jag propsar inte på dagsljus särskilt för egen del.
Men visst: ingenting går upp mot en solig vår- eller höstdag! (Sommarsolen kan kännas lite för varm och intensiv numera - men en solig vinterdag i drivan, med apelsin och drick-choklad - det är bara en ikon!)