Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettmedia
Läst 1171 ggr
Trin
0

Diagnos efter 6 timmar

Vill bara tipsa om denna artikel på Aftonbladet

http://pillerpengarpsykvard.aftonbladet.se/2011/10/tomas-fick-diagnos-%E2%80%93%C2%A0efter-sex-arbetstimmar/

Tomas fick sin diagnos efter 6 arbetstimmar.

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

HannaM
0

Mina utredningstimmar var nog nio tror jag.. plus en intervju med min mamma..

[Tassy]
0

#1 Samma här.

vuxenadhdbipo
0

Jag vet inte exakt hur lång min utredning var i timmar… 15-18 timmar tror jag och sen 3 timmar intervju av anhörig. Det var iaf 3 timmar per gång och tog några månader.

Porklash
0

Fast är det mängden timmar som avgör om en utredning är bra?

Det verkar nästan så på Aftonbladet.

pEr

[Tassy]
0

Nej. Jag anser att min utredning var helt ok. Jag hade dock önskat att få göra flera tester för att få fram en bättre helhetsbild, men för att få en klar bild över ifall jag hade diagnos eller ej så var det definitivt tillräckligt.

HannaM
0

Nej jag tyckte min nio timmars utredning var bra. Den täckte in det som behövdes. De tgick fort för att jag hade en utredare med bra driv och bra planering och för att jag faktiskt tyckte att utredningen var skitkul och som vi alla vet, när vi npfare är motiverade kan det gå riktigt fort=)

Däremot kan jag ju tycka att mycket mindre än så är svårt att täcka in tillräckligt mycket för att få en ordentligt satt diagnos. Man ska ju ändå hinna göra alla delmoment och intervjuer.

[Tassy]
0

#6 Jag håller med fullständigt!

Porklash
0

Ja jag hade ju en relativrt snabb utredning men hade ju dels bra koll själv, var väldigt motiverad och hade en bra utredare!

Jag misstänker att många utredningar kommer att bli snabbare när man har mer koll på problematiken.

pEr