Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 988 ggr
Fridborg
0

Typiskt AS-missförstånd

Veckan inleds snyggt med att jag satt och pratade med ett ex jag anser att jag haft god relation till om hans hår,mhan klipper och sparar ut det för jämnan, så jag undrade varför kan klipper av det om han ändå ångrar sig. Svaret blir: mådde dåligt Eftersom jag sitter på en iPad tar det till att skriva, så jag förkortade med ett: " Lol!?" vilket var menat som "Vafan, hur är det fatt, vad hände egentligen". Han tar bort mig som vän och skickar meddelande: Låt mig vara från och med nu. För en sån skitgrej!

[Alexis78]
0

Vad har det med AS att göra?

Zolah
0

hmm, om personer inte är van med ens användning av språk och utryck kan det bli lätt så. jag tar ofta illa upp när folk över använder punkter. för mig är det ett tecken på irritation eller tristess. min syster använder det för 'menings pauser'.

det enda du kan göra är att prata med honom och förklara hur du igentligen menar

Fridborg
0

#1 har ju med kommunikation att göra. #2 ja jag förklarade men fick aldrig svar, man tycker att han borde känna mig efter 7 år.

Zolah
0

#3 han kanske behövde nån att vara arg på, och nu pga detta missförstånd blev du den perfekta personen? lämna ett meddelande och säg att han får kontakta dig då han känner sig redo. annars tar det ju bara massor med energi från dig :/

[Alexis78]
1

Det har med missförstånd över en mobil att göra, något som drabbar de flesta då och då. Man bör akta sig lite för att blanda in diagnoser i precis allting.

Fridborg
0

#4 ärligt talat så får det nog vara, ska han hålla på och va känslig och så orkar jagbinte tassa runt honom.

Zolah
0

#6 var det inte det jag på ett ungefär sa? xD

gulzebra
2

Med tanke på vad lol faktiskt betyder så är det väl knappast några konstigheter i att han reagerade O.o Fan vad respektlöst skrivet.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Alexis78]
0

#8# Lol betyder väl typ skratt eller "vad kul" ungefär? Tycker heller inte det var så konstigt att han reagerade, det har ju som sagt inte med AS att göra.

Silent_Hill
0

LOL står för Laugh out loud, dvs "asgarva" och det tycker jag heller inte är konstigt att han reagerade på.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Fridborg
0

Nu har jag fått lite mer klarhet. Han blev -faktiskt- upprörd -just- för att jag har AS, hans egna ord Assburger.

För mig är lol! med bara utropstecken ett hån. Men med ett ? så blir det ju en fråga. Och man får inte glömma att vi alltid haft den jargongen.

Vet inte hur många år han själv "lolat" när jag mått dåligt.

(Dessutom hann han ta bort mig medans jag höll på att skriva förklaringen/fortstättningen).

[Varulv]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

"11 Nog ingen idé att se i utsikt att få detta analyserat på ett relevant sätt här. Skulle tro att hans reaktion har mer med er personliga relation att göra än någon allmän språktolkningsfråga. Fast det är klart - aspergern kan ju spela viss roll här ändå. Om det är som du säger, att det är du som äger aspergern, så kan du ju - utan att själv veta om det - ha uttryckt dig inadekvat för situationens krav, och att det vart det, han surnade till av.

Men som sagt, underliggande känslor av olika slag spelar nog in i hög grad. Flört

Fridborg
0

#12 Tack, jag tror du stoppade vettiga ord i det jag försökte förmedla! Jag blev rakt ut sagt arg när jag höll på att skrivafortsättningen när han tog bort mig. Vi har inte pratats på länge och senast pratade vi om golvläggning så jag vet liksom inte vad jag hade kunnat gjort eller sagt som fått honom att reagera på det sättet. Suck.