högskoleprovet
nån som gjort högskoleprovet? hur gick det i såfall? är lite orolig……
Jag :) För länge sedan… 2004… gick väl okej… 1,1 fick jag. Det som var konstigt är att det gick dåligt på det jag trodde jag skulle klara av bäst och prickade alla rätt på det svåraste (heter det statistik?)… var helt slut efteråt, tycker det var ungefär lika påfrestande som 3 timmar ADHD-tester haha (under utredningen alltså).
:)
Huua ja, jag trodde det skulle gå bra men båda gångerna har jag fått ångest över att jag knappt kunnat läsa klart en text förrän man ska ha svarat, och tiden är ute
Jag blir superstressad och distraherad och får läsa om ord och meningar flera gånger.
Tror att jag har fått 0.4 respektive 0.7 vilket är långt under vad jag väntat mig. Däremot så gick det för mig som för #1, bättre på de som jag trodde skulle gå sämst.. statistik och sånt. I vanliga fall så är nog humaniora min starkare sida, så det är märkligt.
Vet att man kan få dispens för längre tid om man uppvisar nån slags intyg? Det hade jag nog kunnat nu i efterhand för jag fick något intyg om att ögonen felar, vilket gjorde att jag under en tid använde ljudböcker då jag pluggade på universitetet.
Men för mig visar väl högskoleprovet mest att jag inte jobbar bra med tester under press. Har gjort liknande tester i habiliteringen och där visade resultaten att jag var "över snittet" i alla områden. Så jag har ingen lust att göra om provet utan att få längre betänketid.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
har provat på nåt gammalt provtest som man kunde få prova på deras hemsida. matten skulle vara matte A och jag känner inte igen nånting!!!! vad har jag gett mig in på…..????
det som var jobbigast va läsförståelsen, värst på eng, när jag läst 1 mening och ska fortsätta på nästa har jag glömt av vad den första meningen var……….
behöver runt 0,4 för att komma in på den utbildningen jag vill….
är det svårt att få 0,4?
Jag har aldrig vågat göra högskoleprovet, och jag har inte fattat varför. Nu när jag fått adhd-diagnosen, förstår jag ju varför.
Jag skulle inte behöva mer tid, utan jag skulle behöva en paus. Tillåtelse att springa ett varv eller 10 runt huset mitt i provet för att rensa huvudet och få tillbaks koncentrationen.
Nu bestäme jag mig visst för att jag ska minsann göra högskoleprovet. JA.

Jag gjorde det första eller andra året på gymnasiet och fick 1,2… är inte alls nöjd med det. Har svårt när det är så mycket på en gång.

Första gången gick det helt galet. Det kände jag när jag satt på provet. Luftkonditioneringen fungerade inte och det blev fruktansvärt hett och vi hade inget syre alls. Då slutade jag skriva mot slutet och mitt resultat blev bara 1,7. Andra gången jag skrev provet hade jag läst en termin matematik till och slutade på 2.0. Typiskt AS resultat tycker jag.
Har varit bäst i skolan på olika skolor vid olika tillfällen.