Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2123 ggr
MissInAction
0

Länktips om autism

Har lite länktips som jag tänkte delar här

http://paleofriend.org/2011/08/28/autism-och-vitamin-d/

http://www.sciencedaily.com/releases/2011/10/111019184622.htm
Samband mellan autism och diabetes

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

kalindas
0

Hade jag klarat av att äta LCHF så hade det ju varit bra. Tyvärr blir det alldeles för mycket kött och fett för mej. Plus att jag inte klarar av att planera maten på det viset man bör göra…Rynkar på näsan

Har försökt, men jag ger upp efter någon vecka. Delvis för att jag äter för lite.

Ska prova Isodieten och se om den går lättare. Men kruxet är detsamma. Jag måste planera och tänka på mat, vilket inte funkar…

/Elisa

[Varulv]
0

Personligen tror jag inte på dessa spekulationer. Känns inte typiskt för mig; har alltid haft en funktionerande tarmapparat, och har inte tendenser till diabetes. Har också under större delen av mitt liv vistats mycket utomhus, och snarare exponerat mig för mycket än för lite för solen. Som barn fick jag knapra Adenetter (vitamin A- och vitamin D- tillskott). Ändå föddes jag med autistisk särart.

kalindas
0

Är också väldigt säker på att AS är ärftligt. Ser t.ex. anlagen både på min bror och min brorsdotter. 
Men vi har även diabetes 2 i släkten och viss överkänslighet för gluten. Dock är jag osäker på om problemen har nåt samband.

Däremot vet jag många som blivit hjälpta av låg kolhydrat dieter. Detta oavsett diagnos eller ej…

/Elisa

Zaphix
0

Alltså.. Diagrammet i länk nr. 1 och förklaringen till det ger jag inget alls för. Diagrammet visar väl ändå inte förekomsten, utan antal diagnostiserade barn. Antalet odiagnostiserade autister kanske var stort.. När började man på allvar ta itu med diagnostiseringen av autistiska barn?

Att sedan dra kopplingen till solskyddsmedel känns väl också sisådär.. Man kan ju dra koppling till vad som helst som statistiskt sätt ökade under den tiden och olika föreskrivter som gavs.

Att personen ifråga också tror att det inte bara har med ärftilighet att göra utan även de andra faktorer den räknade upp känns väl sisådär.. Att tro och veta är det lite skillnad på.

Jag är väldigt skeptisk till att tro att blogginlägg är sanning och ger en objektiv synvinkel..

Orkar inte läsa forskningen som det grundades på dock.. Men det är det väl få som gör utan litar på diverse bloggares åsikter.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

MissInAction
0

Finns ju naturlig kost som inte behöver vara så fet också. Typ stenåldern.. då fanns inte mejerigrejer men de fick i sig fett via djur (då åt man mer än bara det lilla på djuret vi äter idag), nötter, fisk etc. Vad jag menar är att man kan prova sig fram och hitta det som passar Glad

Det behöver inte vara osanning bara för att det står i en blogg heller. Jag kan skriva i min blogg att jorden är rund, hur många skulle tvivla på mig? Tungan ute

Men jag håller med om att man ska granska kritiskt och använda sitt sunda förnuft, och inte lite blint på myndigheter som ofta samarbetar med de som har ekonomiska intressen i exempelvis läkemedels- eller livsmedelsindustrin.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland