Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikett: adhd-add
Läst 1951 ggr
[Nooni]
0

Hur fick ni era diagnoser?

Hello…. jag har högst troligt ADHD el ADD men har inte fått nån diagnos… jag vet inte var jag ska börja, går man till vårdcentralen?

Dela gärna med er av era erfarenheter….

[Dominik]
0

Jag har ADD, men psykologen misstänker att jag har ADHD också. Det låter wierd haha. Mina lärare märkte att jag har koncentrations problem, och därför skickade dom mig till en psykolog…Gick till psykologen ganska länge och fick ett diagnas :)

Karmatarerskanise
0

Jag ringde själv till psykiatrin här var jag bor och berättade att jag vill eha en utredning.

schnuckii
0

Jag var redan "inne" i psykatrin, så jag bad om en utredning och fick en efter ett tag. Men för att komma in där gick jag först till min vårdcentral, fick vänta ett tag, sedan tid hos kbt-psykologen där, 10 besök, sedan remiss till öppenpsyk.

Jag skulle testa din vårdcentral först, och annars ringa direkt till psykatrin.

Zaphix
0

En psykolog trodde jag hade AS eller ADHD så han skickade iväg mig på utredning. En annan psykolog trodde det var ADHD, så hon tyckte att det var det som skulle vara frågeställningen. Jag trodde inte jag hade nåt av dom.

Visade sig vara ADHD.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

MissInAction
0

Enligt de som jobbar i öppenvårdspsykiatrin så kan du ringa till dem och säga att "jag är min egen remiss" och då kan de inte neka dig att få komma dit. Då slipper du omvägar via vårdcentral och extra kötider.
Om det fungerar i alla landsting vet jag inte, men det borde det väl?

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland