Ni med android-mobil!
Kom med förslag på appar mna kan ladda ner som kan vara bra som påminnelser och lite allt möjligt som "vi har svårt för" 
GRATIS ska de vara också-
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
wheres my droid - app som gör att du kan hitta din mobil när du tappat bort den, du programerar in ett meddelande som kommer fungera som kod, och när du tappat bort mobilen sms:ar du detta meddelande till din egna telefon, den börjar då larma, även om den är i ljudlöst läge. SMS:a gratis kan man ju göra på en rad olika sajter.
Vem ringde - skönt att ha när det ringer folk från "konstiga" nr :) Det är inte en söktjänst utan vem som ringer syns NÄR det ringer.
Shaketowake - väckarklocka som gör att du måste skaka mobilen för att kunna stänga av larmet. Du kan dessutom själv välja hur pass många skakningar och hårdhet på skakingar som krävs för att larmet ska stängas av.
Skolschema - Som det låter plus att lättare kunna få en överblick över skolarbete/arbetsuppgifter med slutdatum/inlämnings dagar etc.
Skolmaten - Om man är förälder och inte vill servera samma mat hemma som ungarna fick i skolan kan denna vara användbar. (inte alla kommuner är anslutna till tjänsten)
Om man åker kollektivt brukar lokaltrafiks appar vara användbara och smidiga.
Sen finns ju en uppsjö av olika reminders appar, tex
Pillreminder - som påminner dig om att ta din medicin.
Ah, kommer inte på nå mer nu. :)
Oj, jag skulle vara glad om jag kunde ha en Android 
Jag tappar mina mobiler så ofta, så jag kan inte ens ha en. Det är inte lätt, när man är så hetsig som jag 
För andra som är lika klantiga som jag är, så kommer det snart en Sony Ericsson Xperia Activ.. som är vattentät, stöttålig och tåligare mot repor.
Perfekt för adhd-folk :) Sån ska jag ha!
Finns det inte en app för när man ska handla?? Man skriver upp allt man ska ha och kryssar sedan av sak efter sak.
Eller det kanske bara är till Iphone?
Jag vet inte hur kalendrarna är i din teloefon?
Själv skulle jag nog vilja ha en bättre kalender i min..
Kommer inte på flera.. men det måste ju finnas flera appar som snurriga och stressade människor har nytta utav ;)
Livet <3
http://www.appbrain.com/app/hungry-shoplist/com.xta.foodmkt
En gratis app för handlingslistan.. :)
Livet <3
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hittade någon häromdagen en kom ihåg lista. tror den hette typ 'kom igåg' eller 'kom ihåg lista'
bra inisiativ på tråd!
Anna och taxen Max
Ja experia active väntar jag på med nyfikenhet. Sambon såg den på deras hemsida när han kollade något och rioppade genast på mig o sa att nu sjutton har han hittat en telefon som passar mig.
Kan inte förstå vad han menar :) han tycker jag är oaktasm med mina telefoner, att de dimper i backen o gömmer sig överallt är ju inte mitt fel :)
Hoppas på den telefonen och att man orkar lära sig allt som ska vara bra med android telefoner.
Min favoritapp är p tracker (period tracker) tror att den finns till alla typer av "smartphones" (jag har en iPhone!). Den är för att hålla koll på mensen. Åh gud sådan hallelujah-grej att bara klicka in då mensen startar och slutar… hade NOLL koll innan :-) Lyckades tex räkna fel (innan jag skaffade appen) och planerade in min första utlandsresa så jag inte skulle ha mens… vad tror ni hände? Jo mens hela resan… HAHA

Stöttåliga telefoner uppskattas men aldrig i mitt liv att jag köper en ericssontelefon igen..
#6 Har också någon sån variant. Helt klart praktiskt för oss som aldrig kan hålla reda på när eländet ska dyka upp… Eller när det var sist.. eller svara på frågan när läkare undrar hur lång mensen brukar vara..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack för tipsen!! 
Den där shake to wake var ju fiffig :)
7# Hanna: Ursäkta men nu förstod jag inte alls vad du saaa.. *håller för öronen och sjunger samtidigt*
Erikcson är bäst?? Javisst! så är det ju! *ler* 
Livet <3
Jag använder appen Alarm clock extreme free för att komma upp på morgonen där kan man ställa in så att man måste lösa mattetal för att stänga av alarmet fruktansvärt irriterande men man vaknar i alla fall
Days left en widget där man kan lägga till datum och sen räknar den ner väldigt fiffigt
om man har Android 2.2 eller högre App2sd en app som hjälper en att se vilka appar som kan flyttas till SD kortet vilket gör att man får mer plats för fler appar
Analog clock collection vill man ha en analog klocka så kan man hämta denna appen som innehåller 32 olika analoga klockor
Jag har en app som heter To Do tomorrow eller liknande. Supersmidig att skriva in saker man måste göra idag och imorgon. Sen stryker man över dom man gjort. Perfekt för mig som har ADHD.

#10 Haha.. ehm bäst oja, om man gillar mobiler som lägger ner… Har haft tre sånna i rad innan min senaste och samtliga har verkligen slutat fungera genom att inte gå att sätta på eller inte gå att nå. Min man har haft samma problem med alla sina men han är nog inte så lättlärd för han har en ny nu…
Min android-telefon är verkligen en livlina. Bästa köpet!
#5 Man kan ju köpa silikonfodral till de flesta telefonmodeller, har visserligen inte hittat en till min än, men jag ska skaffa en för jag tappar den i backen jämnt! :)
En annan bra grej är att köpa skyddsfilm till pekskärmen så den inte blir repig. Jag köpte copter displayfilm på teknikmagasinet, den var rätt dyr (179.-) men har å andra sidan livstidsgaranti- sitter som berget och skyddar utan att påverka känsligheten i displayen eller utseendet. Bra investering, finns till flera modeller.
Mina favoritappar som jag måste tipsa om annars:
Google calendar
Om ni inte redan har ett googlekonto, så skaffa det och synka androidtelefonen till standard-kalendern i telefonen. Då har du både kalender på datorn (går ju att komma åt via nätet vart du än är) och i telefonen. Jag lägger in mitt skolschema, påminnelser om allt jag ska göra, födelsedagar och allt sådant på google, och sedan använder jag kalender-widgeten så jag har en liten ruta mitt på telefonens skrivbord där det står precis vad som händer för dagen. Hur praktiskt som helst! Goggle calendar kostar inget och är enkelt att hantera. Bästa appen!
**Bankdroid
**Perfekt om du som jag har svårt att hålla koll på ekonomin! Länka dina bankonton till den här appen, så kan du alltid kolla hur mycket pengar du har och även föra över pengar mellan konton. man får ett meddelande varje gång pengar dras eller kommer in på kontot. Det bästa är widgeten som visar i realtid hur mycket som finns kvar på kontot som är länkat till mitt visakort. Aldrig mer stå och vara nervös för att pengarna inte ska räcka i kön till kassorna på affären!
**Sleep AS an droid
**Cool väckarklocka som mäter vart man befinner sig i somnfasen och som väcker en när man sover som lättast. Man lägger den på madrassen och så läser den av hur man rör sig och ritar en graf över när man går i djupsömn eller lättare sömn. Man ställer bara in vilken tid man senast vill vakna och så ringer den när man är som mest lättväkt. Man kan också ställa in hur många timmars sömn man behöver, så skickar den ett medelande när det är dags att gå och lägga sig. Förutom att det är jättekul att kolla på statestiken över sina sovvanor spelar den in olika ljud man gör nder natten, typ snarkningar eller om man pratar :) Den har snooze och problem man måste lösa för att alarmet ska sluta. Tyvärr är det en köpe-app, men man kan prova den gratis i 14 dagar och sedan kostar den bara drygt 8kr så det är värt om det funkar för en. Jag har bara provat den i några dagar men hittils funkar det rätt bra och den är väldigt kul :)
**Gentle alarm
**En annan väldigt bra väckarklocka. Man kan ställa in flera alarm med meddelanden så jag använder den för alla möjliga påminnelser, typ när jag ska äta frukost, borsta tänderna, gå till skolan etc. Pålitlig (till skillnad från många andra jag provat som inte ringer när de ska) och den är jättebra till väckning eftersom man kan ställa in prealarm (ett lågt ljudt.ex vågskvbalp som sätter igång en halvtimme innan man ska vakna och gör att man lättare vaknar när det verkliga alarmet ringer). Den har en massa bra features, men trialversionen funkar inte på onsdagar, och den fulla kostar 18:-att använda. Sjukt värt i alla fall!
Nästa tur
Jättebra om man som jag inte orkar hålla koll på tidtabeller. Talar om när nästa buss/spårvagn går, så man behöver inte hålla några tider i huvudet eller riskera att läsa fel på tabellen. Just den här funkar bara med västafik, men det finns andra liknande för andra delar av landet.
13# HannaM: Jaså, ja då kan jag förstå att du inte gillar dom! 
Jag har aldrig haft såna problem, då ska tillläggas att mina brukar åka i backen några ggr och aldrig lägg på bordet försiktigt. Den får vara med om en hel del, dagligen.
Jag gillar dom bäst utav alla märken.. men smaken är ju som baken och tur är väl det 
Livet <3
Puttar upp denna tråd!