Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettutanför-ämnet
Läst 3922 ggr
Busangardens
0

Era julplaner?

Hur ser era julplaner ut, alltså vad ska ni göra mellandagarna och hur har i tänkte er nyårsafton? Har ni några speciella planer?

coffee-girl
0

Julafton är jag bortbjuden till en väninna, men resten av helgerna har jag inga planer alls!

Karmatarerskanise
0

Julen firas med mamma o pappa. Någon dag i mellandagsrean ska ´jag med mamma till Väla och se om jag hittar en billig MP3.

Nyår firas hos en kompis. Middag, uppklätt och champagne. Avger aldrig nyårslöften.

timmelin
0

hela släkten på plats och sonen hemma hela julen. Han bor i annan stad.

Tradition är mycket viktigt. mat vid samma tid, julklappar, kalle anka, bertil jonssons jul, svensson

glögg, god julmat, godis, fruktsallad.

HannaM
0

Hans föräldrar kvällen 23:e till efter lunch 24:4 och sedan mina föräldrar. Hema i lugn och ro ett par timmar på kvällen. 25:e julgröt hos mammas kompis.

Mycket mjukisbyxor och te är väl vad som är genomgående.

Zaphix
0

Ska till mamma och pappa på julafton, på förmiddagen tänkte jag ta en mysig körtur med hästapållen.

På nyår ska jag och ett par kompisar fara till ett par andra kompisar i skogen och fira. Far man så långt ut i skogen man kan och sedan fem mil till, då är man framme. Närmaste byn, tre-fyra mil bort har en pizzeria, fast den är bara öppen sista lördagen i månaden.. Så långt ute i skogen är det. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Busangardens
0

Julafton firas med tradition hos oss dvs med kalle, mat, klappar osv. Mellandagarna går vi på restaurang och bio samt gör någon speciell utflykt. Nyår är inte riktigt bestämt än.

Mymlan
0

Sitta hemma vid datorn, kanske se på DVD film.. Rasta hundar, utfodra djuren..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[Dominik]
0

#7 Haha jag tänker göra nästan samma sak :D

Så….Jag ska sitta hemma framför datorn, kolla på tv. Har alltid kollar på tv den 24de dec <3 älskar kalle anka så mycket, han är bäst. ofc ska jag få presenter och ha roligt.

Det betyder att jag kommer få ångest ;(

Mahe
0

Eh… jul?… det är väl typ lååångt kvar till jul?!?!? Nyår… ännu längre…

Obestämd

Planering är inte min starka sida, jag brukar överlåta det till någon annan. Sedan mår jag dåligt för att den personen planerar "fel". Lite småjobbigt.

Flört

Izziegirl
0

Tycker det är väldigt jobbigt det där med storhelger!!! Planering gör det inte ett dugg bättre…ökar bara på stressen och till slut finns en enorm ångest att brottas med! Usch och fy! :(

Tillhör de som sällan är i närheten av depression…men vid jul är det inte långt till total undergång här. Tror det beror på alla människor som ska samlas och alla "masker" som ska hållas. Det känns inte alls som VERKLIGHETEN för mej…så vi kör med en mer avslappnad stil! :)

Vi firar dagen efter!!! De stora grabbarna har då firat med sina svärföräldrar…typ "Fanny och Alexanderjul"…så de är bara tacksamma för enkelheten och lugnet!

Banankaka320
0

Ingen aning, det enda jag vet att jag SKA fira nyår full med kompisar :)

HannaM
0

Hua.. nu blir jag påmind om förra nyåret. Inlags på ätstörningsavdelning. HU! Säger jag om den varianten att fira.

schnuckii
0

JUL! Uschusch.

Förra året firade jag med några kompisar och gjorde veganjulbord. Vi kollade på 3-4 filmer med jultema. Och det var min första jul där det inte dracks mängder alkohol.

I år. Ingen aning! Familjen är nog inget alternativ. Men jag vet inte.. Jag tänker nog samla ihop och ha "vilsna själars julafton" i år igen. Bara jag får sylta, safta, lägga in, fixa, koka och greja åt fler än mig själv.