Tilll alla adhd/add tjejer
Hur blir erat humör under ägglossning?.
**Jag som har ett humör som går upp och ner hela tiden(för det mesta)blir ännu jävligare och super känslig.Kraftig pms kan man säga
**
Skulle vara intressant att höra hur ni blir
Jag blir ännu mera rastlös :o
Jag har nyligen börjat förstå kopplingen till konstigt humör i flera dagar och ägglossning.
Jag blir kåtare och mer spetsig i humöret.
jag får lite pms ibland, men inte så folk påpekar. Kåtare och mer rastlös är inget jag tänkt på, men kan tänka mig att det har en koppling…

blir jag… vet ej om det är så mkt pga min ADHD m.m men jag blir verkligen jättelessen och tar åt mig ännu mer av allting.dvs jag har svårt att kolla på tv:nyhterna m.m i vanliga fall med just då är det mkt svårt jag bara gråter av allt skit och hemska saker.Gråter och har mkt djupa svåra tankar…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
#4 usch vad jobbigt :( bra att du insett vad det beror på, då kan man ju undvika jobbiga saker som du säger. Och kanske trösta sig med "det är hormoner". Hoppas det blir bättre o: !
Jo man känner ju igen sig i det ni skriver,speciellt om att man blir mer känslig och har djupa tankar.Jag börjar att ifråga sätta min sambo bl.a. Om han verkligen vill ha mig osv:/ Sen går det en/ett par dar sen är jag skit nöjd igen.
#2 jag också. blir som en 14årig pojke och håller sambon upptagen. skönt att inte bara jag blir sexgalen just då :)
Anna och taxen Max
Skulle vara intressant att höra vid vilka datum era ägglossningar äger rum? Finns exempelvis något samband med fullmåne eller dyligt?

Prata inte om hormoner med mig… hua vad jag hatar eländet. Jag är inte snäll och mår inte bra under pms.
det finns ju oxå en svårare variant utav Pms kommer inte ihåg vad det heter nu
är Pmsen outhärdlig så finns det väl medicin man kan prova har jag hört
jag har svår Pms troligen eller den andra varianten mår riktigt dåligt men har med åren lärt mig att hantera det någorlunda
brukar bli 1-1½ vecka då jag drar mig lite undan och bara vill va ifred
just nu har jag ingen partner och det underlättar väldigt mycket tyvärr kanske man ska säga för det brukar alltid va partnern som mår mest dåligt utav Pmsen….
8# när min mens behagar att bara punktlig så vill den gärna komma när det är fullmåne
varför har jag ingen aning om
#10 Således exakt vid den tid, då vi varulvar plägar sitta ute och yla…

Jag har också mens kring fullmåne. Jag gjorde en mensundersökning en gång, och många har mens kring fullmånen..
Frågade en hippiekompis, hon sa att det hade med att måne styr vattennivåer, och vi är ju uppbyggda av mycket vatten, så… Hm.
Tja, fast om nu detta är vanligt (ägglossning kring fullmåne) - vilket vi inte säkert vet, men o m - så kan det vara intressant att fundera på varför.
Spekulation: måncykeln bör ha betytt mycket mer för människan i äldre tider, då hon varken hade elljus, fotogenlampor, stearinljus, bloss eller lyktor. Det vill säga under stenåldern. Fullmåne innebar för det mesta relativt ljus natt; människan kunde då vara aktiv på natten och bedriva allehanda sysslor: jaga, fiska - kanske även idka älskog…?
#13 Men man har svårare att bli gravid när man har mens. Om människor älskade oftare under månljusa nätter skulle fler ha mens när månen gick i nedan. Då skulle vi ha ägglossningen vid fullmåne istället.
Men du kanske har rätt ändå, Varulv, fast tvärtom. Det syns ju i födelsestatistiken när det varit strömavbrott i städer. Då föds det fler barn nio månader senare. ;) Kanske hade vi sex i mörkret på den tiden också, och då var det praktiskt att ha mens när månen sken?
*Spekulerar*
PS TS, ursäkta att tråden håller på att kapas. 
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
#14 Naturligtvis har du rätt, LenaR! Kloka du! 

(Men hur många dagar är det i regel mellan ägglossning och mens då…?
)