Minnesträning..
Jag har antagligen ADHD eller ADD. Har gjort utredning och fått reda på resultaten utav den och på måndag får jag träffa läkare och få eventuell diagnos.. Spännande.
Men det vi kom fram till under utredningen var att jag har riktigt dåligt minne i alla fall. Så jag ska få börja med minnesträning via datorn. Något program man skulle sitta vid i 25 dagar och sedan skulle ens minne vara mycket bättre.
Någon som gjort det? Har det fungerat bra på er?

nej men jag har hört talas om denna minnesträning och är nyfiken själv både för min egen del och min dotters del.. men jag tror jag läste att det skulle kosta en rejäl peng?
lycka till med allt å kram…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Jag får det gratis genom npf-mottagningen. Hoppas bara att det fungerar lika bra som de säger..

Tja.. det finns nåt som heter foxy thinking som är gratis. Jag har inte testat, men karln tycker att det är bra!
Det finns ett program som heter RoboMemo som man sitter vid samma tid varje dag i 25 arbetsdagar (ledigt på helgerna).
Numer pensionär i Nynäshamn
4: Antagligen det jag ska få testa. Verkar vara jättebra. Har du använt det?
Jag har inte tränat själv men jag har varit handledare åt en skolgrabb (15år) som tränat.
Oj, det där skulle man ju behöva! Minns i princip ingeting, iaf inget som är viktigt känns det som.
När jag ska sova, DÅ dyker det upp saker som jag inte alls tänker på/minns när jag är vaken.
Låter ju bra med minnesträning. Frågan är om det funkar på min glömska eller funkar det på all slags glömska?
Fungerar det på alla sortes minne?
Jag har en otroligt dåligt arbetsminne o till mig sa de att det inte gick att träna upp utan man fick lära sig att leva med den. 
Det är arbetsminnet man tränar med ett sådant program.
Det bygger mycket på att minnas vad man nyss såg eller lärde sig.
De hade verkligen varit något för mig, tror jag
FoxyThinking provade jag cirka 30 minuter om dagen under några dagar. Jag märkte faktiskt skillnad! När min bror ringde mig och rabblade 3 olika portkoder som jag skulle testa till hans lägenhet och jag kom ihåg alla utan ansträngning, då förstod jag att det givit effekt. Har annars ganska svårt för att minnas muntlig information, är mer visuellt lagd. Riktigt najs, prova!