Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2224 ggr
Marvid
0

ADHD debatt på SVT?

Hej!

Har hört att det var ett program om detta för kanske ett par veckor sedan. Har letat o letat men hittar inte. Vet nån vilket program o kanske vilken dag det var?

Tack på förhand, Maria

Jennix
0

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

[Varulv]
0

Tack för länken! Ja, programmet innehöll en debatt om ADHD. Men om det framkom så värst mycket mer, än vad som är vardagsdiskussioner här på communityn, vet jag förstås inte… Flört - Fast alltid intressant med denna typ av debatter. Glad

Jennix
0

Det är intressant på ett sätt, att folk som inte vet något får mer information om AHD och olika diagnoser. Skrattande

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

[Varulv]
1

Ja, och det är bra att "kvalificerade" människor (såsom kändisar, bandyspelare, journalister m.fl.) visar sina ADHD-ansikten i rutan.

Nu skulle åtminstone jag vilja se några "kvalificerade" aspiesar i offentlighetens ljus för balansens skull! Flört

[Varulv]
0

#5 Ja den var bra! Men den handlade fortfarande om ADHD - vällovligt i sig. Men vad jag nu efterlyste, var motsvarande om AS. Flört

Zaphix
1

#6: Eller så tipsade personen om något som passade in på det tråden ahndlade om, inte det du frågade om. ;)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Varulv]
0

#7 Ja, naturligtvis var det så, Zaphix! Så dum jag var! Foten i munnen

(Du ser, hur vi aspergare är…!)

Zaphix
0

#8: Du var du orättvis mot dig själv, du var inte dum, du bara missförstod. Onödigt att benämna sig själv med såna ord. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Marvid
0

Tack, det var kvällsöppet jag for efter! Jag håller med, var ju mest bara tjafs, men bra att se ändåFlört