Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 996 ggr
Lintill101
2011-11-13 00:44
0

Flummigt

Jag äter nu Concerta. Men det jag undrar över är jag känner mig.. Jo naken och ömtålig. Min mask jag hade som skydd verkar läcka. Jösses detta låter helt flummigt.

Men sådant jag förut har stängt av blockerat, är jätte svårt att hålla borta nu. Jag blir jätte ledsen, får panik jag liksom kan inte spring så fort jag gjort innan. Mitt jobb lägger för mycket saker på mig på för kort tid och nu går det inte. Förut satte jag bara ner huvudet och körde på förut det gick fortare o fortare. Jag åt inte drack inte hade inga raster ingen lunch. Men nu går det liksom inte, jag vet inte varför. Jag känner mig så sårbar nu, var rädd för att detta skulle hända att jag inte skulle hinna.

Så nu när jag inte klarar av sånt jag gjorde innan undrar jag om det är värt detta. Samtidigt känner jag mig.. jo lugnare i kroppen och i knoppen.

nä nu går jag o sover o hoppas få lite fart imorgon

God Natt

Porklash
2011-11-13 12:10
0

Jag har fått höra att känslor som man tidigare "inte haft tid med" pga ADHDn kan komma upp senare?

För mig har det kanske snarare varit saker jag inte haft tid eller ork att tänka på som nu har "krävt tid" många av dem inte så roliga kanske men jag känner att jag behöver "ta mig igenom" det för att kunna gå vidare. Har nog stått och stampat på samma fläck länge…

Du låter nästan som du är på väg/har en utmattningsdepression?

Om du inte åt/drack och hade inga raster förut så var det ändå ingen hälsosam relation du hade med ditt jobb så att det inte är så längre ser jag personligen bara som något positivt!

Masken är borta säger du? Låter trevligt och intressant säger jag.

pEr

Lintill101
2011-11-13 13:29
0

Tack :)  Skönt jag inte är helt ensam om dessa skumma känslor.

Jo som min kompis sa.. Nu måste du sätta stopp för hur dom kör med dig på jobbet. Ingen ska behöve jobba som du gör. Hon menar att jag varit som en "superhjälte" på jobbet täckt upp över allt, men tyvärrinte brytt mig om mig själv och min kropp. Det fanns inte tid till det, det ända min energi räckte till var jobbet och sen inget mer alls. Gick dagar utan riktig mat. Så det stämmer är nog dags o sätta ner foten. Nu fårdet vara nog jag är viktig med och mitt liv och min kropp borde komma först

Detdär du säger om att inte haft tid med känslorna stämmer helt klart med :S  Men fy måste dom komma alla på samma gång.

men min mask behöver jag nog ett litet tag till för att inte gå sönder helt. Får laga den med silvertejp :P

Porklash
2011-11-13 14:25
0

Jo den kan behövas en stund ibland men akta dig bara så den inte fastnarGlad

Ta hand om dig!

pEr

Lintill101
2011-11-17 00:10
0

Hoppas nu på att min VC kommer sjukskriva mig på fredag. Vet inte för vad men jag kan inte jobba jusst nu. Min sköterska på NPU tyckte jag skulle be dom om det så jag får tid att reda utt skallen lite.

Det är antagligen panikångest jag får på jobbet. Men det ska nogbli bättre i längden. Han tyckte dock inte att jag skulle ge upp medicinen än. Och ska jag vara ärlig vill jag inte det. Den hjälper iaf på så sätt att jag kan vara här och nu med min dotter. Idag spelade vi TV-spel ihop:)Oh min dotterär viktigare en ett jobb :)