Sjukskrivnig
Jaha det var ju inte så lätt som jag trodde. ADHD är ingen sjukdom därför kan jag inte bli sjukskriven. Funderar på vad jag ska göra nu. Jag pallar inte med mitt jobb just nu. Håller ju på och ställa in min medicin och det är kaos.
Jobbet är bara för mycket, fr mycket gap och skrik, folk blir sparkade till höger och vänster. Ny personal varje vecka oroliga vårdtagare. Njä jag orkar inte.
Min läkare sjukskrev mig en vecka för stress iaf. Man kan ju hoppas det räcker, men jag tror inte det inte innan läget på jobbet lugnat sig.
VAd kan jag säga till läkaren? Att jo jag vet att ett skit jobb inte är en anledning till sjukskrivning, men??? Ja men vad då? Känns hopplöst.
Nä får dra täcket över huvet o blund hårt o hoppas det går över snart.
Sluta jobbet och hitta ett nytt? du kommer ju må lika dåligt oavsett om du blir sjuksrkiven eller ej om jobbet i sig är dåligt
Jo ska försöka hitta annat jobb… Problemet är ju pengar. Kan inte säga upp mig. Måste hålla ut till jag hittar nått annat, men det är ju inte det lättaste.
Mitt jobb var jätte bra förut, tills vi fick en ny chef då gick det utför väldigt fort. Problemet för mig är att jag behöver ju fasta rutiner och det finns inte nu. Jag hoppas fortfarande att det ska bli bättre. Eller åtminstånde att medicinen ska verka fullt ut.
Jag vill ju inte göra något dumt som jag sen får ångra det är det största problemet nu… Humöret :S
Sjukskriven är verkligen ett helsike att vara, man faller lätt in i att må ännu sämre av det. Jag avskyr att vara långtidssjukskriven och kämpar ständigt med att ta mig upp ur den, emellanåt undrar jag om det var dumt att läkaren att sjukskriva mig från början.
Om du jobbar inom omsorgen kanske du kan söka jobb som timvikarie tills vidare, på något annat, lugnare ställe? Och söka några fasta tjänster under tiden.
Jo hade fått ett jobb som timvik men chefen vägrade släppa iväg mig :S
ohhh Zaphix jag vet :) Jag har varit sjukskriven periodvis i månader o år i taget. Jag vill bara få lite lugn just nu. Vi ska få nya jobb tider och nya "rader" I december. Jag hoppas det blir bättre då. Är nått data program som gör dom nya raderna så då ska dom inte kunna boka in 3 personer samtidigt det kommer bli bra :)
Ah, hoppas det löser sig till det bästa för dig! :) Heja heja!