Vad gör du i dag tråden
Vad gör du i dag tråden,skriv vad du har gjort,ska göra,hoppas kunna göra…
Jag skulle vilja skriva :
- I dag ska jag göra ingenting och jag har inga krav eller måsten på mig som sakta snor min luft så jag då och då tror att jag drabbats av svår astma.Men så är det inte…
Jag ska åka till habiliteringen i sollentuna för att få hjälp med alla överjävliga papper som känns som flugpapper i min hjärna då jag läst dom papperna X antal ggr men jag greppar hela innebörden.Eller jo det gör jag men jag fastnar och efter att ha läst ett papper från tex FK säger jag / undrar jag:
- men hur menar dom nu? Vill dom att jag ska svara på vad? Det är ju frågor i frågorna.Jag gör ju så,vänder och vrider på det mesta som man inte till vardags gör,men det gör jag vilket blir TOKIGT!!
Och sen har jag haft två sk gode män som ej gjort det dom ska göra och det har ställt till det för mig.Dom ska bort i dag hoppas jag innerligt!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Har huvudvärk som vanligt idag, lågtryck i alldeles för många adagar nu. Spänningshuvudvärk, tur alvedon finns.
Ikväll kommer min tränare och jag ska köra häst, måste träna inför kommande dressyrtävlingar. Känns roligt.
Funderar på att baka bröd nu, men isf måste jag på affären först. Tar emot.
Jag är ledig från min arbetsträning idag pga att jag var till psyk på samtal. Just nu samlar jag energi och motivation att byta om, äta lite och ta med grisarna ut i gräset. Dom blir så himla lyckliga då : )
Jag skulle gått ut och ätit oc kollat på stand up uppträde. Jag ringde personligen och bokade bord för 3 veckor sedan, för 10 pers. Alla såg fram emot detta och idag när jag ringde för att dubbelkolla bokningen, ja då FANNS DEN INTE! Dom letade och letade men dom hittade inte den och nu var dom fullbokade! Och till min förvåning betedde sig mannen jag pratade med som om jag var idiot och hittade på att jag hade bokat bord. Han frågade om jag var säker flera gånger, och skyllde på att dom aldrig tappat bort bokningar.
Frågade om jag var säker på namnet och på datum. JAAAA sa ja. Jag sa att jag totalt struntade i om dom aldrig gjort det innan för nu hade dom gjort bort sig totalt och förstört 10 personers kväll! Inte ens en ursäkt fick jag och hela min dag e förstörd. Jävla idioter! Mår riktigt piss nu. Hade dom kompenserat på något vis hade det varit bättre, men nu var han både otrevlig och det bliringet ikväll.
BLAH!
Jag ska till VC och få skäll för att jag inte kommit in tidigare med mina bensår, sen ska jag jobba med en cuff men en "leaf people" cab. (sorry, svenskan försvann)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Har varit till Hälsocentralen för att kolla upp mina hjärtklappningar. Annars är jag hemma.

Blandad kompott i denna tråden. Mötet avklarat och det gick okej.Hade jag-är-på-väg-att-bryta-ihop-stadium på vägen dit.Men det e ett ställe jag alltid fått ok saklig hjälp och svar på / hos och det e så skönt att jag bryter i hop bara pga av det.Tågresan hem höll jag på svimma på,urrkk..så jättejobbigt det var.Nu e jag hemma,pust…Tog och handlade på vägen hem oxå.Dotra min är ute med kompisar,så nu ska jag pusta ut,framför datan,fixa middag,sent jag vet men min tonåring sover halva dagen så det e ej sent för hennes del,ta ut hundarna,ge marsvinen mat,hö,vatten,hoppas på att dotra min inte sticker i väg och kommer hem i ok tid.
pust……
Ska nu vänta på att min kompis kommer med sina hanar som jag ska passa. Pojkråttepuss…. gooooos
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

# 7
MYYYYYYYYYYYYSIGT!!
Blev ingen Träning med hästen, tråkigt då jag sett fram emot det.. Fick istället ägna mig åt att dra loss en halvt tappad sko på honom, och hoven hade gått sönder endel. Får se hur det går för hovslagaren att få på den imorrn..
Ikväll har jag ägnat mig åt att dra moped efter vägen. Var på väg till affären och fick bensinstopp, tur att det var nära till bensinmacken. Jag har aldrig tankat själv förut, visste inte hur man gjorde och jag hade så mycket ångest när jag stod där och försökte få till allt. Var väldigt jobbigt, men till slut fick jag bensin i tanken och kunde gå in och betala.
Väldigt pinsamt att vara 24 år och inte ens kunna tanka.. Pappa har gett mig dunkar med bensin innan.
På hemvägen stannade moppen igen, då var det inte bensinstopp igen, så fick leda den en bit och försöka trampa igång den. Den startade med stannade efter en bit och jag fick leda igen.
Blir nog överhettad av någon anledning, tråkigt att pappa är på semester bara.. Jag kan inte laga sånt.
Är iaf riktigt stolt över att jag vågade tanka, fast jag kände hur paniken kom när jag stod där och försökte lista ut hur man skulle göra.
När jag väl kom ut med grisarna så låg vi där ute i lite över tre timmar. Älskar verkligen att ligga på gräsmattan bredvid marsvinen när dom är ute. Så roligt att kolla vad dom har för sig. T o m att titta på när dom äter är så himla spännande : ) Dom har sån söt mun, och tunga, och nos… och resten av dom. Helt underbara små djur! Nu ligger dom och sover, tog visst på krafterna att smaska gräs : )
Idag skall jag jobba, lämna blodprov och senare på eftermiddagen kommer en kompis till dottern som skall sova över. Sen blir det att åka till fotbollsträningen med dom.
Idag kommer SoL och hjälper mig städa och imorgon så kommer min syster och mamma hit och då är det lika jäkla stökigt igen…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Idag har jag ägnat mig åt att åka hem från semestern. Åkte vid 8 på morgonen, var hemma vid 18-tiden.
Sen tränade vi agility på klubben, något som gick väldigt åt helvete… Det började sååååååå bra , hon hade sjukt fin kontakt, följsamhet, ville jobbba, och så var det skottträning… och hon är skotträdd….
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

# 13 kul med träning… jag både drömmer och längtar tills den dagen jag får börja träna igen….det var så längesen nu…
i dag…hoppas jag kunna diska.tvätta upp lite tvätt i tvättstugan våran(me hate it)dammsuga.skura.städa badrummet.och bada hundar.men vad av allt detta jag lyckas med vet jag ej ännu.i dag känner jag att jag tänker tvinga mig att bli ok-glad om jag ens lyckas med nått utav det.
sen måste jag då oxå sätta mig ner framför datan,ta fram mina räkningar,logga in på min bank och gråta,gråta,gråta,samtidigt som jag betalar dom.mellan tårarna får jag bestämma mig för vilka jag ska ringa och be om ett uppskov eftersom pengarna ej räcker.
det e på många sätt å vis absolut ingen ok dag i dag.en dag jag vill hoppa över och att den ska vara pust väck.

Idag har jag redan fått besök av den uska som vet min portkod och fått mer Jelonet… sånt man använder till brännskador… för det är ju det jag har. Minsta lilla SoL på mina ben = brännblåsa som spricker och blir bensår.
Väntar på att min mamma och syster ska komma hem så att hennes katter kan flytta hem och jag inte behöver fylla matskålen 2 ggr… kanske tom. ta första parningen idag på råttorna… Nämnde lite snabbt på Rif att jag skulle ta två kullar. Omgående så fick jag förfrågan om en hane.
Dom är ju otroligt lugna, fina och flocksmarta… och apsnygga.
Ut kan jag inte gå, för varmt… så det blir att sitta med pärlorna.
Var på konsum för nån dag sen och så fort han som är chef såg mig så sa han "Men är det pärlan som är här?" Så tydligen ska jag få ett nytt smeknamn, ett som jag inte har något emot.
Är kosse-vakt, skulle iväg nyss för att titta till dom, men orkade inte så blir senare idag. Ska mata kalvar och titta till kossorna, det är ju lite roliga djur ändå. Väldigt nyfikna och orädda. Ska vakta dom ett par dagar till, är väldigt rädd för att nåt ska hända som jag inte lyckas fixa till medan jag har hand om dom. Att de ska gå genom tråden och rymma.. Inte allt för rolig tanke att få tag på 15 glada kossor som springer runt..
Jag ska nog sätta mig vid datorn snart och gå in på Allamej's hemsida! :-) (Ja, för detta skriver jag på telefonen nu.) Jag gillar också att göra smycken. Höll på med det nästan hela förra sommaren, men det senaste året har varit så knasigt och avigt att jag inte haft ro till det. Kanske kan jag få lite ny inspiration av dig "Pärlan". ;-) (Toppenfint smeknamn förresten!)
Hemma efter dagens arbetsträning. Har handlat godis och vilat lite. Ska ta och packa ihop grisarna snart och gå ut på gräsmattan och ligga i skuggan och sova en stund : ) Och kolla när dom äter : ) Mina små havregryn!
Star68 Kolla hellre här för det är nyare smycken och min hemsida är inte uppdaterad på otroligt länge
Och sen kan du ju ramla in på smyckestillverkning.ifokus och kika runt :D
#19 Tack för tipset!!! :-) Jag ska absolut dit och spana lite! Förresten….jag vill ge dig mycket beröm för dina fina smycken! Jag är imponerad! :-D
#19 Äsch… Det gick inte så bra :-( för jag har valt att inte ha "nyllepocket". Får se om jag skaffar det nå'n gång… Det är bara det att det blir ytterligare en sak som snor min uppmärksamhet från annat jag behöver göra. ;-) Nu är det allt dax att börja fixa lite fredagsmiddag! :-) Ha nu en bra helg allihopa! Speciellt du, Svea! (Fortsätter med mina goda tankar till dig.) Kram
Mitt album på facebook ska vara öppet för alla, ser du ingenting?
Idag blir det agilityträning igen, hoppas att det har löst sig.

Just nu sitter jag och samlar kraft för att gå ner och ta hand om tvätt. Sen ska jag klättra.
Har matat hästar och kalvar på förmiddagen, cyklat runt en massa så nu är mina ben trötta.
Ska dock cykla igen på eftermiddagen och sedan köra häst.
Djurig dag idag.

morr morr…
BETALA RÄKNINGARNA dom jag kan
DUCSHA!
försöka att inte bryta ihop pga total pengabrist pga att andra ej gjort sitt jävla jobb.

Idag har jag ringt försäkringskassan för att få reda på att dom ännu inte fattat beslut. Lite dumt med tanke på att min aktivitetsersättning gick ut igå. Vet ju inte alls vad jag ska säga till min arbetsgivare då… jag menar i princip ska jag ju vara på jobbet idag. Har försökt ringa dom men var borta förra veckan och telefontiden missade jaf idag så inget har blivit ett dugg klarare.
Slut på mat hemma så måste ta bussen och handla, dragit mig att göra det i flera dagar nu, men idag måste jag om jag inte ska svälta. Har knappt råd med mat heller just nu, gör väl att jag känt mig ännu mer omotiverad till att handla.
Ska iväg och mata kalvarna och vattna kossorna sedan också, sista dagen jag är kossevakt idag. Ska underhålla hästen också..

inga pengar. hungrig.lessen.sovit ohyggligt dåligt med miljoners uppvaknanden.inga pengar ingen mat.
vill skriva fula ord nu
Rensar trottoaren!
Hemsk dag, ska försöka lugna nerverna lite genom att ta med grisarna ut. Det brukar få mig på gladare tankar att ligga och titta på dom…
Har så ont i bensåren att jag känner att jag kommer att svimma men tror ni inte att en kattfan (antagligen som pissat i sägar förr) pissar i MIN säng?!?!! Så snabbt som attan tvätta bäddmadrassen som nu torkar otroligt långsamt med tanke på att den hänger rakt i solen…
Jag kan då inte gå och lägga mig vilket jag så otroligt mycket behöver för om ni har haft 2dm köttsår och inte får använda tejp så att absorbtionsdynan ligger och gnider fram och tillbaka över såren så kan ni relatera till hur ont jag har, och hur glatt jag reagerade på kattens val av pissplats.
väntar på att få telefonsamtal för att få sjukresa till Umeå på torsdag….
Inget kul alls.

kramar om dig Allamej… tänk om jag kunde trolla…fan!
själv har jag fastnat vid datan. trycker i hop käkarna mer å mer,blir allt mer argsint å skulle vilja gå ut å klappa till ungarna som står å idiotplingar på sina dumma cyklar å gapar å skriker…dom har fan glömt bort hur man lekar…för dom kan inte det…dom kan bara skrika …å ha sönder allt..oavsett vad eller vems det än är…
en rejäl smäll vill jag ge dom…
å mig själv för jag har fastnat vid datan å för jag e argsint…
har knappt sovit i en orolig timme i natt. Är helt bäng i kolan, och teknikern som skulle hit och fixa i morse var 3 timmar sen. Mår allmänt skit och slutar visst aldrig förvänas över hur mycket elaka människor det finns, som bara förstör det lilla jag har och sen skrattar mig rätt i ansiktet. Orkar inte be dem sluta längre, utan ber den rakt av att dra åt ****** som de *****de är. Alla lama ursäkter sen, både ifrån de som gör det, och övriga som vet om det hela.

försöker vända mitt jävla humör…lyssnar på
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=3389
humorhimlen….kan ej låta bli att le faktiskt…hihih

åååååååååååhhhhhhhhhhhhhhhhhhh FYYYYYYYYYYY FAAAAAAAAANNNNNNN…………………………
AAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHH…………
blir galen snart… alltså helt galen……………
Svea en boxboll är en bra investering, på riktigt, allvarligt,jag överväger att skaffa antingen en sån eller en sandsäck.
Jag söker krympplast för en av de mer kända Pärlarna i USA undrade om jag ville testa hennes mönster innan hon har kurs på det i Texas på deras Bead show. Och jag är alldeles studsig.

# Allamej kan ej använda sånt får då så ont att jag ej kan röra mig på ett par dagar… men vad i h-vete är krympplast?
Plat som man kan stämpla, rita på osv och sen slänger man in den i ugnen, den krymper osv. :)

okej… jaa…man lär sig nya saker ibland! har sett nått sånt på nån sån där pysselsida…men kopplande ej att det var sånt du menade.. trög i huvet!

Jag och min käraste lilla häst var ute på promenad ikväll, han fick bada också. :)
Han älskar verkligen att bada, lägger sig ned nästan direkt när han kommer till något ställe med vatten.
#42 ÅÅÅH, vilken fin hund! :-) Är det din?
#43 …och vilken fin häst!!! Älskar också hästar, fast jag skulle inte orka med en egen. :-)
#45: Vissa dagar orkar inte jag heller, men när jag väl tar mig till honom så orkar jag. Han ger så mycket energi åt mig, gör att jag orkar med allt annat i livet. Utan honom hade jag aldrig orkat..

# Star68 ja hon e jättefin och fyller snart år! och ja det e en av mina 4 hundar!
# Zaphix jag tycker din häst e så jättefin,en sagohäst på nått sätt och dina bilder är alltid så fina och fria och talande!
#47: Han är en sagohäst, men snarare ett bergatroll än en smäcker enhörning. ;)
Dacke är en väldigt frihetsälskande häst, så det är inte så konstigt att bilderna blir fira och talande då. :)

Försökt jaga jobbet idag igen. Ringde löner som jag blivit anvisad av växeln men dom kunde inte hjälpa mig. Har då försökt jaga min närmsta chef men jag gissar att hon har semester för hon svarar inte i telefonen… Så här är jag. Med en anställning, utan sjukskrivning. Jag borde ju vara på jobbet men jag tror inte ens dom vet om att jag inte är sjukskriven längre så jag lär ju inte saknas och jag klarar inte av att jobba heller. Skulle ju inte sitta fel att få lite klarhet i hur jag ska hantera det dock.
#49: Fast får du inte tag i din chef så vet du väl heller inte när du ska vara på jobbet?
Alltså vilket schema du har, arbetsuppgifter o.s.v.
Vet inte vad du jobbar med, men har man varit sjukskriven länge är det väl ändå mindre lätt att börja jobba igen utan att ha pratat med chefen..
Idag ska jag försöka få tag på kvinnan på kommunen som sökte mig igår, antagligen om dagverksamheten som jag går på men haft semester från senaste månaden. Skulle ha börjat igår men jag hade inte hört något ifrån dom så jag gick inte dit.
Är rädd för att det lagts ned helt, var oklart innan semstern hur det skulle bli, så kanske inte ens har något ställe att gå till längre.. Känns väldigt jobbigt.
Så får se vad kvinnan ville, antagligen prata om andra altenativ för mig, taskigt nog känner jag inte att jag vill något annat är gå dit jag gick tidigare..
Ska ringa efter lunch, nervöst som attan.
I eftermiddag kommer kompisens make och hämtar upp mig då jag ska hjälpa till att rida kompisens häst medan kompisen är trasig. Jag är ingen ridmänniska längre, så får se hur det går.

#50 Är anställd på citymail och sorterar och delar ut post så jag vet ju när jag ska infinna mig och vad jag ska göra men jag tror som sagt inte ens att dom på jobbet är medvetna om att min aktivitetsersättning är slut så det finns nog inget för mig att göra men rent teoretiskt så är jag ju inte sjuk och jag har en anställning och det är ju ett problem som måste lösas men hur jag ska kunna göra det utan att prata med någon som vet något kan jag inte riktigt förstå.
Lycka till med ridandet,.

men god morr morr på er….. jjjaaa… ääähh… vete f_ n vad jag ska kunna göra i dag.. tänkte vara sån där dum-sur-tant .-… om jag skriver det jag ska göra blir det ju inte så..oftast så om jag inte skriver nått sånt blir det gjort då?,,
Jag har tillbringat morgonen med att skriva hatinlägg, dels om hur otroligt äkla ont jag har i mina bensår och dels en homage till läkarna som är ansvariga… Han som mötte mig på akuten och borde varit den som tog en odling på det som växte i min mage… han ska starta ett behandlingshem I Kristinebergs skola. Det ni…
Sen ringde jag socialstyrelsen… eftersom min anmälan till LÖF blev avslagen så hade jag ändå HSAN att hoppas på, och det togs ju över av socialstyrelsen… Vad som började med ett relativt logiskt snälla kolla upp detta resulterade i en tokbölande jag… Givetvis kommer jag att få hjälp av dom nu… *not*

Fick tag på chefens viakrie och det ordnade sig.. strax efter fick jag tag på fk och jag har blivit beviljad aktivitetsersättning.

Allamej…………kramar om dig…………….tänker på dig……..nej det hjälper ej………….jag vet……….. men jag gör det ändå………kramar om dig Allamej………..
Tack Svea- och Grattis Hanna
Vad söt du är Svea! 

# Emaljoh4 nu va du lite rolig… nyvaken å sur som attans.. min dotter tycker det e jättekul å ta bilder på mig då eftersom jag då ej orkar protestera… sen e det så jag ofta sitter…med nån hand i ansiktet,,vet ej varför men så e det… nnää..söt vete F_N..men tack !
#59 Du ska vara glad att du är söt även om du är trött och sur. 

ja just det… jag har badat Tuva min ljuva,kammat,klippt klor,torkat ut hennes öron..Ozzy & Ice likaså…Mini kvar,men jag kan ej pressa henne nu då hon är inne i ett skov 
filurar på vad jag ska ta för mig nu…finns en hel del å göra men jag gör det i min takt i dag.. å jag tänker ej säga/skriva det här ska jag göra i dag lista.. nope..no way..
dotra min e hundvakt ett par timmar till sin mosters gammel vovve…så jag har lite filura tid på mig just nu.. å det e tyst å varmt å skönt exakt just nu.
det som på riktigt stör mig som jag är så lessen på och helt trött på e mina grannar.dom är många,låter galet mkt,men det jobbigaste är allt små skit dom tappar ner på tomten…min tomt e redan katastrof jag vet.. men det jag blir lessen över är deras respektlöshet oavsett hur tomten än ser ut…

Skulle egentligen iväg och kört en väns travhäst, men har ingen bra dag alls. Massa ångest i kroppen och panikångest i morse. Inte klarat av att ta mig utanför dörren än, så blir inge körning av den hästen idag. Ska ta det på fredag istället.
Idag har jag iaf lyckats städa för att avleda ångesten, just nu sitter jag och samlar energi till att ta mig iväg och handla för att kunna laga nån mat. Tar emot..
Ikväll måste jag ta mig iväg för att köra min egen häst iaf, inte ens en månad kvar tills nästa tävling, och vi har endel kvar att träna på.
Sitter och oroar mig inför morgondagen då hästen ska till veterinären för att kolla upp en knöl som kan vara en tumör, hoppas innerligt att den isf är godartad. Är ovanligt med tumörer hos hästar, men då veterinären som kände på den i höstas inte visste vad det var och tyckte vi skulle ta en biopsi på den om den växer så är det bäst att göra det, den har nämligen växt.
Jag är "lätt" hypokondrisk gällande mina djur, så jag är väl rätt säker på att det är nåt elakartat..

# 63 håller tummar,tår och tassar för att det går bra i morgon med hästen… å kramar om…
för min del har dagen fortsatt vart ok.. dammsugit,skurat,skrubbat toan/badrummet…nu börjar det ta emot rejält så jag måste gå och handla… det e bara ångest för mig…
hoppas i alla fall jag fixar det inom kort i alla fall..jag har inte så mkt val ändå..
om jag bara får samma ok dag i morgon oxå…jag önskar verkligen det för jag behöver göra mera saker i hemmet / tomten min…det gör ju att jag mår bättre men det e så svårt att jag ej ens finner ord på saker å ting..
dotra min hemma..hon mådde lite halvdåligt i morse..nu kom hon hem för ett tag sen och gick raka vägen i säng.. vill ej att hon ska bli sjuk.. vem vill det? vem önskar sina barn det? inte vet jag men jag hatar sjukdomar överlag,hatar smärta och elände..tror jag känner för mkt många gånger med den some sjuk…
men men… hundarna ska ha middag nu i alla fall…å ut på promis..
kramar om er alla…tycker så mkt om er!
#64 Tycker om dig också Svea! :-) Kram
Detta ägnade jag kvällen åt, ger så mycket energi att vara ute och köra häst. Är sån frihet när han galopperar på där framme, sån kraft. Min käraste lilla häst..
Tog emot mycket när jag skulle iväg till hästen, noll energi och mycket ångest, men när jag kom dit samlade jag ihop mig och selade på och körde ut ändå. Var bra, inte så mycket ångest nu.
#66 ser mysigt ut :)

# 60 tttsssss…
tack…då…rå…
# 65 TACK så mkt star68!
# 66 tänker på er i dag…hoppas innerligt allt går bra!
jag e kär…igen..å efter det blir jag kär igen,alltså om å om igen i mina marsvinsbebbar…men oxå i mina vuxna marsvin.visst låter det galet men dom e så underbara,tänk vad dom kan fylla mig av värme genom att bara vara marsvin…som äter,kissar,bajsar,tjattrar,gapar eft mat,skuttar omkring och bara är just ingen annat än marsvin.
jjaa..knasigt e det kanske,men jag älskar dom så…
jagar ju eft en kamera att låna men det lutar åt att det tar miljoners år att hinna få en bild på dom med mobilkamerna och sen en miljon år till att få in dom i datan å laddas upp… blir lessen utav sånt krångel..
dom har ju vuxit som det bästaste av underbart ogräs!
deras päls är så himla rolig då det är petavel jag gjort vilket innebär massa "överraskningar" hihih…så dom har ullig,gullig spretig svintopäls,men en dröjs olika färger och den ena har en prick där och den andre har en prick här…hihihihi…
kan ej bestämma om jag ska sälja honorna eller ej…vill absolut ha kvar sari-sweetheart…men sen då,,,hur väljer man..?hannarna är tingade…vilket är jättebra!
jajajaj….det löser sig sa han som sket i vasken!
så här ser i alla fall farfar deras ut han bor hemma medans hans skinny son som ser likadan ut med är då naken har flyttat hemmifrån!

#63 Lycka till
Idag är planerna.. hm.. jag ska hämta ut lite journalkopior. Försöka vara ute lite det är trots allt SoL och varmt. Se om jag orkar baka bröd för det behövs.

# 70 får alltid massa trygghets känsla av dina mat-bak-inlägg..doft minnet hoppas i gång och jag känner nån liten doft av nybakt bröd..

#71 Finns inte mycket som luktar bättre än det=)
Hm idag typ ont i huvudet eller något, käns som någon blåst ur huvudet och proppat det fullt med bomull som sedan försöker fluffa ut sig.
Men har städat lite, satt på en maskin tvätt och kollat på två föreläsningar på en timme. Gosat med kaninerna och ena katten lite.
Borde städa klart nedervåningen idag. Men får se. finn så mycket man borde göra och en hel hög man vill göra me orken är på minus. En bok och en påse ostbågar i hängungan under äppelträdet lockar mera.

# 73
Jag röstar helt klart för hänggungan under äppelträdet,med bok och ostbågar!
jag menar skiten att göra finns kvar..solen skiner i dag…sen har du redan gjort en massa.. tror starkt på att ta pauser när man VILL det för att det sen kommer dagar eller nån timme hit å dit man orkar med det andra!
#68 Kan bara hålla med om dina marsvinskänslor. Känner likadant : ) Dom är underbara!
Supersöt bild på det lilla grynet : )
Det blev bok i hängunga med ostbågar :)
sedan satte vi upp poolen vi köpte på rea när sambon kom hem.
Idag blir det smärthantering av bensåren, pärla en ring, testa krympplast för första gången och gå till apoteket.
Jag är vaken för att det gör så otroligt ont hela tiden… men 3 timmar fick jag iaf.
Jag ska vara testpilot för en av mina idoler och testa ett mönster på en ring där krympplasten ska vara en komponent.
Apoteket för att jag hatar "Mina vårdkontakter" och jag ringde och skällde på dom på VC när min båsiga men dock effektiva läkare glömt både det ena och det andra när vi träffades. Jag ska äta penicillin, jag går inte på en sån hästkur utan imodium hemma.
Mina vårdkontakter borde kallas för "vi vill inte ha med dig att göra så det finns ingen möjlighet till kontakter"
Idag ska jag bada Moa inför utställningen imorgon, göra lunch och middag till brorsan eftersom vi är ensamma hemma. Dra till affären. Lite småsaker helt enkelt!
Lite Träning av Moa inför utställningen.

Idag är det tvätt… jippiejej eller inte men det är i alla fall bättre än städa. Har kapitulerat och försökte be om näringsdrycker men det visar sig att min läkare inte var kapabel att lista ut hur man ordnar det på ett vettigt vis utan jag skulle bli tvungen att betala ca 20 kronor per flaska…

först vill jag säga god morgon alla…och jag kramar om er alla..hoppas erna dag ska bli ok..vill er allt gott..kram
nyvaken och har ont…vilket jag alltid har men i dag e det värre då jag "jobbat" på min tomt lite i går kväll.plus att jag haft några helt ok dagar men smärta som ej ägt hela mig..vi e ju många här med smärta,olika sorts smärta.för mig är det befriande att skriva så här ont har jag utan att jag ska upplevas som en gnällkärring.vilket jag inte har känt av att jag gör här så tack så mkt för det.för jag har ont.det e en del av min vardag.att säga/skriva det är ett sätt att acceptera det för mig.
JAG HAR ETT PROBLEM!!! ÖNSKAR ERAN HJÄLP!!!
Då och då har vi alla en å annan enerverande fluga i vårt hem.Och det hör sommaren till.Men nu har jag mer en en fluga i mitt hem.Och jag blir faktiskt mer galen än normalt på dom..dom e överallt..sega,dumma,irreterande och jag tycker dom e äckliga när dom är på saker å ting i hemmet.HUR BLIR JAG AV MED DESSA JÄVLA FLUGOR?
det e sk husflugor jag fått in till mig…
JAg hade tagit ut alla människor och husdjur och sedan sprayat radar i de olika rummen. Sedan efter tiden som det ska verka så luftar man huset. Brukar ta kol på det mesta.
En elektrisk flugsmälla, finns i massor av utföranden men ta en som har grova galler istället för småpjök. Eller så skaffar du katt, pekar var flugan är och plockar upp efter kattens framfart efter flugans bortgång Eller häng silvertejp i tapet

… helt slut efter att ha försökt utrota alla flugjävlar … fick ta ut allt från rummen,sparya,vänta,öppna,vädra torka av allt,bära in allt… så slut… men nu har jag ej fluginvasion längre… tyvärr är det väl svårt att hålla dom borta.. tydligen många med samma problem just nu…
annars har jag gjort det jag tvunget måste göra förutom utrota flugorna från hemmet vårt…
finns så många i desperat kris rumtom mig så jag vet ej vart jag ska vända mig för att få luft..
tror dock minsann jag ska (ÄNTLIGEN) få låna en digitalkamera å fota mina marsvins bebbar.. ska väl fota lite andra djur oxå när jag ändå får låna en kamera…
fryser gör jag oxå..innefrån och ut…..
Idag har jag gjort klart denna

Och gosat med den här

# Allamej så fint! men jösses så pilligt det måste vara å få till?!
Japp, och riktigt amerikanskt bidde det med :D

# Allamej en annan skulle blivit galen och hällt på en flaska lim och sagt nu e det en modern staty!
Sötis vovve…!!
Nej nej, man far bara runt och runt och runt och fram och tillbaka sen är det klart :D
Jo Ella är en gosevovve, allt hon vill ha i världen är kärlek :), Och en boll
Varit och handlat mat idag, skönt att ha det gjort.
Varit hemma hos mina föräldrar och ätit middag också, tacos, mums!
Inte nog med det har jag kört hästen idag också, har var lite väl snabb emellanåt, fick inte stopp men jag kunde svänga iaf..
Dagens jobbiga händelse var att vi hämtade hem min hund, dock inte levande utan i form av aska. Försöker fortfarande att inte tänka på att han är borta, men det blev väldigt tydligt idag att min älskade grisekno inte finns längre.
Blir till att begrava honom i skogen där han älskade att vara, känns tufft.
Han fattas mig så det gör ont i hela kroppen, underligt att en hund kan betyda så mycket.
Lyckades inte somna förrän tidigt imorse, så önskar att jag somnar tidigare inatt, men känns tveksamt.
Har storhandlat, men inte fanns det fisk o ingen remoladsås :( hatar närinte mina saker finns.
Var och träffade sjuksköterskan eller vad hon är idag trotts allt, blev inte klokare på det, det är en historia för sig

Idag tar jag tåget till karlstad och blir upphämtad av mina föräldrar för ett par dagar i huset på landet. Och just nu sitter jag och äter väldigt god frukt, mango, persika och nektarin.

vaknat,varvat upp inför mitt möte,letat galet eft alla viktiga papper jag ska ha med mig på mötet..stekt pannkaka till min dotter,väckt dotter,lämnat henne med info ang hundarna m.m,åkt till mötet,haft möte,pkt hem från mötet,ätit pannkaka..dött framför datan
fryser,kropps-trött,seg i huvet,behöver finna nån ork till laga middag,ta ut hundarna,duscha ……………..

jjjaaaaa.. men supersuck.. gissa vad jag gjort i dag? än så länge?
alla som gissar rätt får en bamse kram av mig !
vad jag ska försöka med härnäst e smsa min läkare då jag ej fått tag i henne.måste ha medz.
diska en disk som glor på mig från diskbänken.
räkna hur många en kronor jag har och hur jag ska få till nån middag utav det?
ta ut hundarna.
ta fram digitalkamerna jag fått låna å fota marsvins bebbar m.m två bebbar flyttar nu på fredag…
lista ut om det e i dag eller i morgon min vovve fyller år! samma sak varje år..vilken dag var det nu då? min dotter fyller år i morgon så det blir lite mkt siffror i mitt huvud.
vad gör ni? hur mår ni?

Svea, din hund är så vacker!!!!! (Kanske har sagt det föut, men det tål nog att sägas igen
)
Mår inget vidare… sämre och sämre blir det faktiskt…orkar ingenting… 
Sitter och förbereder hur jag ska lägga fram mitt förslag till doktorn på fredag. Jag har nämligen hypotyreos (underfunktion i sköldkörteln), och har hittat enorma mängder uppgifter på att de symptom jag har kräver ytterligare behandling (alltså en viss typ av medicin).
Detta verkar vara ett känsligt ämne för läkarna, så det är verkligen knepigt… Förmodligen vet patienterna mer än läkarna om denna något komplicerade diagnos… Och det är nog där skon klämmer!
(Är det någon mer här som har hypotyreos får ni gärna dela med er av er erfarenhet… Fast kanske i en ny tråd möjligtvis…)
Idag tittar jag på föreläsningar över nätet, kursen ska avslutas i veckan tror jag. Sitter typ o somnar och surfar runt. Hm tur man inte pluggar vanligt hade sovit på alla föreläsningar då tror jag. Nu kan man ju pausa o göra annat eller spola tillbaka o greja. Distans äger, sålänge det inte är en massa dumma träffar.
Ja just mejlade om AS utredningen o undrade när ja ska få tid för orkar inte ringa, skjuter ju bara upp det då.

…….. försöker att inte ramla i hop ……. helt svimfärdig ……… för mkt väldigt mkt för mkt smärta i mitt liv på så många plan nu att jag kommer på att jag glömmer bort att ens andas… nära och kära i total kaos…tradegier…död…å alltid i samband med nån högtid,födelsedag eller annat …….. varför resa sig igen ……. för att få mer smärta och sorg……………………
#97 Men kära Svea!
Nu vill jag ge dig lite snabb-input: Ju mer man engagerar sig socialt (vilket jag tror du gör i ovanligt hög grad) desto fler bekymmer riskerar man att få. Åtminstone är det min erfarenhet. Försök nu, i detta läge, att hitta en nisch för dig själv, där du kan gå ut i världen alldeles ensam, klara av det, och må bra!
Du ska se, att det finns en alldeles ny dimension av livet inom räckhåll för dig, i vilken du har alla förutsättningar att bli en riktigt stark - och god - människa! Dessutom liksom "nyfödd".
Jag tror på dig, Svea!
Kram 

Oj, jag som trodde jag var ute i god tid/sista skriket inser nu att jag tydligen är en hel vecka försenad med några uppgifter. Jaja, det har jag gjort idag. Insett att jag trode jag hade veckan ut på mig när det var förra veckan som var sista veckan för inlämning :(

Idag har jag gjort en tårtbotten, bakat bröd (med pommerans och gula russin) samt stekt kikärts och zuchiniplättar. Nu väntar te och persika.

# Varulv jag hör och ser och förstår vad du skriver.Och ja,det e sant jag gör för mkt för andra och nästan ingenting för mig själv annat än att försöka komma ihåg det mest grundläggande saker såsom att andas,blinka,komma ihåg att gå på toan osv.
Men jag har nästan helt och fullt ut stängt av alla bekantskaper utanför min egen familj.Jag har inget sk socialt liv,inte för att jag haft det "påså sätt" förut heller men nu e det extremt minimalt.För att jag kan inte mera,orkar absolut inte mer.Men jag kan ju inte stänga av min dotter,min mamma,syster,mfl som behöver mig och jag behöver dom.Däremot behöver jag utveckla nån egen strategi för att få min lilla kaotiska värld att vara uthärdlig och kanske t.o.m okej.Men det enklaste av sk vardaliga ting och göromål är något som är så ogreppbart svårt för mig.
Jag har tex inte tittat på tv på ett par månader då jag inte förmår att se på mer lidande,mer av denna galna värld då jag inte kan förstå eller ens vill förstå varför människa är så ond och egoistisk.
Jag har en längtan…den är innerligt djup inom mig och vägrar tydligen dö…Jag längtar efter ett helt okej liv,med en okej vardag,inget WOW,jag drömmer om pengar,nya kläder,saker å ting.Utan ett sätt att få någon ordning,kontroll,osv på vardagen.
Jag är så trött på att ständigt om å om igen enbart överleva en timme i taget,veta att om jag lyckas svara i telen innebär det någon kaos-situation som måste lösas,trött på att känna ångest över att logga in på hot-mailen då det är lika med nya krav,måsten,möten,komma i håg m.m.
Det finns heller ingen magisk formel som löser mitt liv,eller det finns inte heller någon person eller instans som kan förstå helheten och lösa saker och ting eller ens lätta bördan.Det är jag och ingen annan som måste lösa allt och ingenting.
En timme i taget,ibland en minut i taget…då och då sjunker jag till botten och inser att jag glömt bort att andas,blinka,kissa,äta,m.m.
Jag är själv också så in i helvete trött på mig själv och mitt jävla gnällande,mitt mörka deppiga jag,jag är skittrött på mig själv.För jag är inte så dum att jag inte förstår att om jag ej tar hand om mig själv kan jag ej heller vara den bästa utav mamma,syster,dotter m.m för mina nära och kära,men jag hinner inte.Jag är för slutkörd.Jag försöker och jag kämpar på.
Jag är nog så här trött för jag har aldrig haft tid för mig själv någonsin,det har bara vart det ena kaotiska helvetet efter det andra som har ständigt avlöst varandra.Så har det vart sen jag kan komma ihåg,barndom,som tonåring,ung vuxen och nu som vuxen.Så jag kan förstå att jag är trött nu.För trött,för slut…
Jag uppskattar och tycker verkligen om er alla här inne.Jag finner att jag får stöd,hjälp,peppning och tröst av er.Att jag får dela era glädjeämnen stärker mig oxå.Att ni är ni och ni finns.T.o.m om jag själv ej orkar finnas här för er eller har något positivt att tillföra så finns ni här för mig ändå.Det är mer värdefullt än ord kan förklara.
Tack alla…och kram på er alla!
#101 Men du är ju vår kompis, Svea! Och kompisar ställer man inga krav på, man har bara trevligt ihop med dem, och inget mera. Nära anhöriga däremot, dom kan bli väldigt kravställande, och ibland utan att man egentligen märker det. Man blir liksom snärjd i smyg, och sedan är man fången i en roll som man tror är nödvändig fastän den egentligen inte alls är det.
Försök att ta dej ur dina låsta roller, Svea. Försök att behålla dina nära och kära som riktigt bra kompisar istället! Då tror jag att du kan få uppleva en verklig befrielse…!

#101: Känner med dig och förstår din jobbiga situation!
Men skulle du inte kunna hitta något intresse som blir ditt andrum, något som är bara ditt. Kanske en kurs som håller på en gång i veckan, gå på gym en viss dag i veckan och sånt.
Få tankarna på annat än stund, nåt att hitta energi ifrån.
Idag tar det lugnt, städar lite. Haft en kalvstek i ugnen som nu står och vilar i 30 min.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#104 Mmmm … kalvstek… DET var länge sedan ! 
#105 inget man äter av ofta då kalv inte är så billigt
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Idag har vi haft första handbollsträningen för säsongen, 3 timmar med en halvtimmes paus. Sen har vi firat min mamma som fyller år i veckan genom att bjuda på middag. Vi lagade blinier med lite tillbehör till förrätt sen risotto med fisk, räkor, sås och lite olika grönsaker och efterätten var dels en smaskig chokladtårtehistoria med persikomousse och dels hemgjord lingonglass på nötbotten.
#107 Tänk, HannaM, om man nån gång fick ynnesten att smaka någon av dina anrättningar…! (det vore nånting att drömma om…!) 

#108 Haha ja.. det finns ju faktiskt någon härinne som fått den äran=) När vi hade träff här i stockholm, fast vi blev ju bara två då men i alla fall.
#109 Tja, inte hjälper det mig så mycket nu inte det du säger… 

#110 Nej det gör det väl inte. Mer än att du får veta att jag gärna bjuder=)
Sitter på jobbet och önskar att det kunde varit lite lugnare. Lyssnar på ljudbok. Funderar på att gå och kolla om personalrummet är tillräckligt tomt för att jag ska klara av att äta min lunch någon gång. Eller om jag bara ska ta lite sojamjölk och frukt.
Idag har jag ätit en sunkig ostmacka från pressbyrån eftersom jag hade glömt att köpa frukost igår. Efter det har jag haft föreläsning och trängts med människor på tåg, och föreläsningen drog naturligtvis ut på tiden så jag fick kasta mig på tåget o glömde således att köpa med mig mat hem.
Nu sitter jag alltså och ska försöka plugga, 3 ämnen med lika mycket plugg som måste bli gjort innan fredag,
och inte vet jag hur eller var jag ska börja i pluggandet.
och inte har jag ätit något mer än den där sunkiga ostmackan,
och inte vet jag hur jag ska hinna städa inför besök imorgon,
och inte när jag ska prioritera att gå ur med soporna
och inte heller när eller OM jag ska handla nått att äta kanske…
hahah!
(förövrigt har jag inte ens beställt rätt bok till en av kurserna) 
Åker sakta neråt;)
Har precis skurat badrummet, bättre sent (01.33) än aldrig, visst? :P
Jobbar vidare på smycket, undrar om jag var orsaken till att slå ut fasen i elskåpet som lämnade halva mitt hus och Åhlenshuset utan ström, undrar lika mycket varför folk tror att jag är ett troll… är jag verkligen så otydlig i mina texter att dom konstant missuppfattas?
Enda gången som jag kan betraktas som troll är på Illuminati… men det är för att det är så roligt att ge dom fakta som dom sen blir så upprörda över…
Har haft en enda lång tretimmarslektion (med 20 min fikapaus) i "Sällskapsdjur 1". Vi fick skriva en uppgift om de vanligaste gnagardjurens vilda miljöer, vetenskapliga namn m.m Askul:333!
Har tryckt i mig skitäcklig mat i skolmatsalen (brukar va gott men hatar deras sojakorv). Sade till att de inte behöver göra mat åt mig mer om de tänker göra korv…haha.
Sedan har jag gosat med, och tränat, skolans avelshanne (Degu) som jag döpt till Duplo. Han börjar bli duktig på att gå på bakbenen.
Nu sitter jag i min vän Fridas uppehållsrum (bor på internat) och väntar på svar från mamma på mailen ang psykologen jag tydligen har telefontid med imorgon. Hoppas kunna maila istället då jag HATAR telefoner: <<<
Sedan ska jag plugga på uppgiften vi hade idag, även göra överkurs som alltid för jag älskar det(A) Skriva en fin uppsats med design och bilder tror jag. Wii skojj:3 Kanske köpa godis på ica för har PMS som fan. Middag och kvällsmat lär det bli också, kanske nedladdning av någon film eller serier - har många listor.
HAr hjälpt sambon byta däck på bilen, gosat med kaninerna och nu sitter jag och stirrar vid datorn och undrar vilken av de fyra kursernas alla miljoner uppgifter jag ska ta tag i först. Tiden har tydligen en förmåga att bara rinna mig ur händerna
Just kommit hem ifrån stallet, varit upp till ridhuset då en stallkompis fick hoppa med min häst. Jag vågar inte hoppa och sånt, så nyttigt för mig att se att han kan hoppa utan att gå omkull, vilket är min stora rädsla.
Har en duktig häst. :)
idag var jag på fika med attension riks 
Idag har jag kräkts lutad mot en tall (tog fel tablett i morse…), gått en lång promenad i den vackra höstsolen, knarkat citodon mot ryggvärk, städat efter hantverkarna som härjat i min lägenhet (blev inte färdig, herre min je vad de skräpade ner!), lagat god middag med fisk och skaldjur, och planerat för veckans arbete. Och tittat på House.
Och hittat en bok av Alain Mabanckou nere i tvättstugan! Det var flyt, jag har precis blivit intresserad av att läsa Mabanckou och så har någon donerat Black Bazar till bokbytarhörnan. Nu får jag lägga dit något riktigt bra.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
#109 *Räcker upp en hand*
Pilutta dig, Varulv, Hanna är jätteduktig på att baka!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
#122 Hon lär vara duktig på alla slags anrättningar, har jag förstått!
Idag har jag vaknat upp på fel sida stan. Varit på second hand i evigheter och fyndat bra pocketböcker (5 spänn/styck) och dvdn "Jul med Ernst". YES.
Jag och en av mina sambos har även införskaffat en julkrubba. Och det känns så galet förbjudet med en julkrubba i ett feministiskt vegankollektiv.
Har även fått två klockrena sms!
Ett från en bekant, från andra sidan sverige som frågade om hennes nydiagnositerade vän fick ringa och prata ADHD med mig. (Svaret var SJÄLVKLART.)
Andra smset som var bra, var att efter jag utan att be m ursäkt sa att jag glömt att jag skulle träffa en vän, varpå hon lätt och smidigt planerade om, så det funkade perfekt. Dvs, hon kommer till min skola och följer mig till psyk sen. :p. Vi kommer att hinna hänga typ en timme.
LIVET ALLTSÅ.
Har varit på praktiken på förmiddagen och fått reda på att det blir en massa jobbiga förändringar.. Känns inte alls bra, orkar verkligen inte med några förändringar nu, speciellt inte så stora.
På eftermiddagen/kvällen var jag hos hästen och blev irriterad på honom när jag tränade honom. Inte alls bra, känner mig väldigt hemsk. Orsaken var nog att jag glömt ta min em-dos Ritalin, blir väldigt otålig och irriterad i kroppen så. Synd att jag ska lyckas ta ut det på djuret iaf.
Mår inte så bra nu.
Det låter som att det finns en tydlig koppling till vad som hände i stallet, till förmiddagen, det tänker jag är bra för då blir det ju tydligt.
Jag är övertygad om att din häst har dåliga dagar, precis som du. Sedan är det ju faktiskt helt okej att avbryta ett pass, skritta av och bara låta det vara den dagen tänker jag..
Jag har hållit min kurs ikväll, dom lär sig så otroligt snabbt och nu vill jag flytta till Island… En av deltagarna är född där och kom hit runt 25 år och numera far hon dit en gång per år… Perfekt temperatur.
#126: Jo, tyvärr tog jag nog med irritationen ut till hästen.
Brukar vara duktig på att sluta innan jag känner att det eskalerar, men måste hitta ett bra ställe att avsluta på. Igår var största problemet att han inte tog förhållningar utan gick rakt emot bettet, tömkörde, och då ville njag inte avsluta med att han gick iväg utan väntade på ett litet framsteg för att kunna avsluta rätt.
Problemet var väl att när jag blir irriterad så blir jag så inne i det jag gör att jag fortsätter försöka göra saker på samma sätt, även fast jag borde ändra sätt för att få ett annat resultat.
Är bara korkade människor som gör saker på samma sätt gång på gång och förväntar sig ett annat resultat, igår var jag korkad. :)
Idag är jag hästledig då en kompis ska rida honom, tror det är bra för oss båda. :)
Okej, låter klokt!
Idag har jag varit ARG. Fick tillbaka ett prov, pluggar till undersköterska, komvux. Min lärare är så otroligt oförstående när det kommer till min adhd-diagnos. Helt otroligt, det är ju trots allt en vårdutbildning! Jag har bett om en rast, men hon menade på att jag måste vara ännu mer tydlig med vad jag behöver.. BLÄ.
Min farmor sa; "din stridslystnad har du fått för att bana väg för dina medsystrar ute i världen som kommer efter dig"
Men ibland alltså…
Idag kommer jag nog inte göra så mycket. Hade tänkt fara in till 'stan' och träffa kompisar man inte sett på ett bra tag, men så slog min vanliga otur till och jag är nu mastodontförkyld
Och mina mastodontförkylningar brukar knocka mig i ca en vecka, och jag har nationellt prov i svenska b på onstag nästa vecka. Hoppas jag verkligen slipper knapra värktabletter hela veckan. Plus att jag har träningsvärk då jag var hos sjukgymnasten igår.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Jag ska slakta min säldocka för att påbörja min Horror collection på Etsy… Jag hatar dockor…
Sen så ska jag påbörja min mer än en månadslång ångest inför julen, ingen har sympati för den… min familj vill fira.
Kommer att kolla mejlen varenda timme fram till 17 för att se om min handläggare på soc. har någon som helst sympati för det fakum att jag inte har en vinterjacka som går att stänga över min feta kropp.
Sova kommer jag nog att göra också. Enda jag kan göra för mina mediciner kommer inte att räcka för att ta bort ångesten.

Idag vaknade jag,tog mig inte ur sängen förrän en timme senare. Åkte och åt med min mamma. Åkte hem till henne, drack te, löste korsord och åkte hem. Nu är jag helt slutkörd.
Jobbat, läst några timmar, fått svar på sms från en väääldigt fin karl (:D). Snart kommer min bror hit och vi ska laga lite mat ihop. WoOho!
Trevlig helg på er allesamman!
Just nu.. Ugh, jag vet inte. Min kompis har besök av en söt japansk kille under helgen, och när han kom fram med tåget så mmsar hon en bild till mig. Ett par minuter senare ringer hon. MEN, när jag svarar (med mat i munnen nonetheless .__.) så är det inte min kompis som har telefonen, utan den söta japanen ._. Min kompis VET hur läskigt jag tycker att det är att prata med folk jag inte träffat/lärt känna så bra i telefonen. Fast jag känner henne, så var nästan beredd på att detta skulle hända ._.
Sen säger hon 'she likes your voice' och 'she likes you' till honom .__.
Sovit kasst och oroligt inatt så haft noll energi under dagen. Men på kvällen så tog jag tag i mig själv och red hästen. Lär ha träningsvärk imorrn, borde rida oftare, körning får man inte så mycket Träning av..
La mig runt 21, pallade inte med världen något längre. Ditter med kaffe nu och funderar på om jag ska välja dom kläder mitt fettoarsle behöver och ruinera mamma eller om jag ska hålla igen…

Är vaken efter för lite sömn, ska iväg och vara handbollstränare och sen ska vi skynda oss och byta däck. Ungefär så rolig är min plan.
#136: Är inte det där rätt elakt sagt åt dig själv? Varför uttrycker du dig så?
Idag ska jag försöka ta mig igenom dagen utan att bryta ihop. ._.
#138 Jo men dock sant, gått upp nära 30 kilo sen op. eftersom jag knappt kan röra mig och jag hittar inte nåt som jag tar mig in i ens på + avdelningarna i butikerna.
Nu har dock fokus ändrats, min farbror dog imorse knall fall ingen sjukdom innan. 56 år gammal
Idag lyssnar jag på Deportees nya album, sjukt bra! Jag brottas även med lite tvångstankar - varken något särskilt stort eller nytt. (Men energikrävande och tröttsamt.) Ska snart äta sen frukost och sedan åka iväg och jobba.
Haj haj!
Bakfylla. Jag är full ungefär 2 gånger om året. Igår var jag tokfull. Det känns läskigt.
Bakfylleångest deluxe idag. Usch. Och så imorgon börjar min praktik, ÅH jag vill ju gå i skolan och ha lektioner istället!
ÅH.
Idag har jag fått reda på att min kompis har legat med en kille jag är kär i.. Kul.. .__.

Idag har jag fört samman illrarna. Fick nog av att ha dom uppdelade och lät dom få slåss till dom slutade och sedan två idag har det varit lugnt. Några småpip men inga slagsmål och det är så förbaskat skönt. Jag vågar inte slappna av och hissa segerflaggan än men det är ett gigantiskt framsteg. Sist jag försökte så slutade det med att jag fick dela dom två värsta med hjälp av vattenkranen.
Sen har jag klättrat och nu har jag mördande äckelångest som gör mig yr och ofokuserad.
Pluggar arslet av mig! En Ritaline nedsvald, tjoff, nu kör vi! 200 sidor socialpsykologi, my god, jag har aldrig haft god framförhållning till en tenta/prov i hela mitt liv… ^^
145,
JA, eller hur!? Man kan ju helt plötsligt plugga. :p
Fyllt i nästan alla papper för att få en Godman…Måste bara fixa lite intyg nu. Ohhh sen kom min kontakt på råd och stöd hit med smörgåstårta mums :)
dags att ska en ny tråd kanske, den här känns lite lång när man ska skrolla ner och läsa.
Annars har jag idag städat till kaninerna, pluggat lite, letat efter en bra pannlampa som inte kostar en färmögenhet och bara slö surfat. Snart ska det bli mat i magen, ugnsfalukorv och mos, mums.
Ätit knäckebröd i mängder för jag inte orkar laga mat. Skulle vara med min vän Joacim för EN GÅNGS SKULL då jag har väldiga problem att bara träffas spontant men även tkr det är jobbigt att planera för att ses (knäppt, i know._.)
Han kunde dock inte hitta några bra bussar så blev inget. Har mest legat i sängen faktiskt. Letat/laddat ner bra filmer, lyssnat på Owl City och lite sånt. Faktiskt gjort klart en hel del på en plugg-grej med, wuhu. Ikväll blire nog wowspelande med tjejen(A)
#149 oh WOW?

Idag har jag gjort saker, men följden att jag är helt slut. Jag har ätit lunch med Jonathan. Jag har köpt klätterskor. Sen åkte jag hem och vilade och under kvällen har vi gjort chokladtryfflar, äntligen invigt marmorskivan jag fick i födelsedagspresent i maj.
#148 zatanica…bra idé att skapa ny tråd… :-) Jag tänkte på det tidigare idag när jag skulle läsa här lite, den börjar bli lite lång. Har tvättat idag…pust…. Och nu ska jag försöka sova…"tidigt" för en gång skull! Natti natti