Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettannat-npf-relaterat
Läst 6104 ggr
Anonym
0

Lättirriterad och arg

Ja den senaste tiden har jag känt mig så. Hela tiden i princip. Vet inte vad det är för fel. Har alltid varit lugn av mig. Men nu stör jag mig på små saker och det kan få mig att explodera nästan. Känns som att gå runt med PMS varje dag.

Det är så löjligt små saker som jag kan bli irriterad och arg över. Tillexempel om jag tappar nånting, om datorn är seg, ja vad som helst som inte går som jag tänkt. Vill bara skrika och slita mig i håret. Kan knyta händerna så att naglarna borrar sig in i huden eller riva mig själv. Härom dagen så slog jag handen hårt flera gånger i köksbänken för att jag var så frustrerad.

Som ni förstår är de väldigt jobbigt att känna så här. Känner mig frusterad, arg och irriterad. Känns som allt är emot mig. Har ingett tålamod alls längre. Har hund och kan inte träna hunden för jag tappar tålamodet direkt! Och blir jätte frustrerad och irriterad.

Vill inte att det här ska gå ut över dom i min närhet heller. Vad skulle ni tro att det är?

[Kaktuz]
0

Så har jag det varje dag, försöker hålla igen det och ta det någon annanstans pga barn hemma.. Det kan vara mycket.. vissa med ADHD ha även ilska till och från, bipolär till och från, asbergers med m.m..

Gur4m1
0

Men borde inte detta upptäckts tidigare om du först nu upplever detta problem (då du tränar hund, låter som att du har eget hem osv- utgår jag från att du är iaf 18+?). Har din livssituation förändrats- tex blivit arbetslös eller dåligt jobbklimat? Förlorad kotroll på arbetsplatsen eller i dina relationer? Har något hänt?

Men ja, som #1 säger så verkar detta beteende höra ihop med vissa diagnoser också. Men jag som är otroligt lugn och förmodligen har "ADHD"-variant,  har även slängar av otrolit litet tålamod och mssor med ilska. Ävne om jag kna kontrollera det så fylls ju glaset på och förr eller senare så måste det ut någognstans.

Men jag tänker mest att något stört så att du inte längre klarar av att kontrollera dig själv på samma sätt som du verkar ha gjort tidigare. Sen vad som kom först och är orsaken har jag inte en aning om.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Mahe
1

Jag blir sådan när jag är på väg "ner" som jag säger… alltså ett tecken på att jag är mer eller mindre slutkörd.

[Tassy]
0

jag blir sådär utav stress, men ibland är det även hormonrelaterat.

Anonym
0

#2 Ja jag är över 18. Jag studerar och visst kan jag känna mig stressad på grund av det. Inget speciellt har hänt. Jag vet som sagt inte vad det är. Kanske är det stressen. Men jag vet inte. Tycker det är jätte konstigt.

nosig
0

Så blir jag när jag känner mig ledsen och avvisad. Eller har PMS. Huuu, den PMS:en….

Cafesinner
0

Känner verkligen igen mig.

Anonym
0

Skönt att man inte är ensam.

Cafesinner
0

Jag har en diagnos men förmodligen fler jag inte vet om, och ska bli utredd nu… bla för det med otålighet/irritation och ilska.. Kan ju höra av mig om de kommer på anledningen.

Anonym
0

Ja gör gärna det.

[NinaCrown]
0

Jag är så mot en enda människa, minsta lilla sak den personen gör (eller inte gör) så smäller det till direkt i skallen på mig och jag går berserk. Dock vet jag varför, det är för att dena personen sakta men säkert byggt på min ilska under väldigt lång tid med småsaker dag ut och dag in. Var för sig är det inget, men allt tillsammans… Och att jag är en person som kan bära med mig ilska över något eller någon i flera år hjälper inte så mycket.

greenlight
0

du kanske är mitt uppe i en depression kanske?

Cafesinner
0

Haha, kastade just te i ansiktet på en kille i min klass för han medvetet irriterade mig fast jag bad honom typ 10 gånger att sluta. Sån tur var var det kallt:P

Lintill101
0

Stress på verkar mig så :S Jag blir jätte sur o tvär. Och när nån fortsätter provocera blir det svart :(

Hoppas den sk. konflikt hantering blir verklighet och hjälper