Tidsuppfattningen
Det känns som tiden går mycket långsammare sen jag börjat med Concerta! Helt otroligt, är det såhär vanliga människor har det? Blir lixom förvånad när jag hinner med bussen. Tänk om man hade sluppit den här stressen och fått diagnos som barn, ( snart 30). Är bara glad, nån mer som känner så här med tiden?

Jo.. och orken finns och man kan slutföra projekt..
Sen är det bara en eller ett par filmer igång samtidigt istället för 1000st
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Det blir lättare att planera också. Idag tog jag med mig ett paraply när jag gick hemifrån ! Annars märker jag inte att det regnar förens jag är dyblött.
Jag har alltid varit läskigt noga med att passa tider, tidpessimist. Kommer alltid i tid till saker, vilket ingen annan gör så jag får alltid vänta. Lite frustrerande, men jag kan inte sluta..
Så på det sättet förändrar inte medicinen min syn på tid, har alltid koll på tiden. Men jag hinner med att göra saker, utan medicin irrar jag runt ännu mer..
Allt går liksom långsammare, allt far inte bara förbi mitt huvud, mindre lätt att förklara.
mmm tiden… skit jobbigt ju dagen tar aldrig slut. Vad ska man göra… så sjukt rastlös inte som innan nu mer att vad ska jag göra nu då?
Vad gör man när man inte bara "tar hand om hemmet, unge och jobbar"?
Några tips?
#4: Skaffar häst, slukar ens tid och är roligt samtidigt. :)
Att det dessutom slukar pengar är väl en bieffekt..
hihi bra ide om det inte vore det där med pengar
Det e ju ganska fantastisk. Igentligen blir ju livet inte längre men det känns ju så. Blir ju massa tid över. Bara mig att ta hand om. Vill börja leva livet och få ihop en normal vardag men de e svårt att veta hur man ska börja. Jobb? Studier? Pojkvän, barn? Är jag redo ? Mer rehab, vård, psykiatri? Lyssna på råd från andra? Har blivit att man hoppat in i massa grejer bara för att de känns rätt just den dagen. Men nu ska de bli rätt den här gången. När tankarna tänker en och en istället för att invadera med 100 soldater.
Mmm jag försöker ta det lite lugnt så allt får falla till plats. Har precis konstaterat att det är svårt att få till det tråkiga iaf. skjuter på det… Bah jäkla advent måste få upp lite advent grejer. Vet att det bli bra efteråt men nääää
Tror verkligen de e viktigt med belöning för att göra tråksaker. Brukar belöna mig med godis om jag motiverar mig själv till att gå till mataffären, kanske inte bra i längden men gottttttt! Känns som jag behandlar mig själv som en jobbig unge. Typ tänker och pratar med mig själv: om du bara står ut lite så skyndar vi oss i affären så blir allt bättre sen och så får du ditt favoritgodis!