Så himla trött ibland...
Jag ska efter mycket om och men försöka studera den här hösten. Det har väl gått så där… Frånvaron är hög. Mycket stress och jag får ont i magen, ont i huvudet och blir bara HEMSKT trött på allt. 
Jag har ingen diagnos för ADHD än, men står i kön för att påbörja en. Jag har alltså gjort två intervjuer och de har bestämt att jag ska få göra en hel utredning.
Men det hjälper ju inte mig så mycket med studierna direkt NU… Och jag vet inte om jag klararar av detta.
Vad ska det bli av mig då? Jag har ingen yrkesutbildning, har ingen riktig yrkeserfarenhet, jag har ju haft kaos i mitt liv både med studier och jobb och med sjukskrivningar. 
Det känns bara så himla meningslöst allt, som att jag inte klarar av någonting…
Finns det någon som har några tips och råd för hur man ska klara av studier?
Har nog inte några bar tipps på lager, mer än att jag känner precis som du. Sjukt många ig från gymnasiet. Tog tag och pluggade upp så jag fick slutbetyg på komvux. Men där gick det väll lite si och så, alltid någon kurs jag inte klarade varje termin eller kurser som jag kunnde ha fått mvg i men med nöd och näppe fick g.
Vet inte om du kanske skulle kunna tala med dina lärare och säga som det är att du håller på med en ADHD utredning. Om du kan få lite mera tid på dig och att de kanske kan ha lite överseende med dig och pusha dig på ett positivt sätt så det du ska göra blir gjort.
Jag pluggar nu på högskola/univeristet på distans funkar hyffsat (säger hon och har minst 4 uppgifter som släpar efter :) )
Har inte heller lyckats någe vidare på jobbfronten och begriper inte för mitt liv hur folk bär sig åt.
Nu känns det som att jag kommer sluta som ett totalt fiasko för varför skulle man kunna ordna upp sin situation nu om man inte lyckats hitills? Men hoppet är väll det sista som dör och än fladdrar det svagt.
Håller tummarna för dig med, med lite envishet så går det mesta, även om det går upp och ner. Ta tillavra på de perioder då man har massa energi. Sätt upp små mål med pluggandet, när jag skrivit de här 1-2 sidorna, läst det här kapitlet mm får jag göra vad jag vill en stund.
Små mål är det som gäller sedan längre perioder av vad man vill sedan håller man på sådär. Sätt upp små mål för vad du vill ha fått gjort under veckan.
Hoppas du blev lite kokare nu. Lycka till
Ts, du kunde vara jag i allt det du precis beskrev- jag har också precis gått på två intervjuer och beslutats att ställas i kö för utredning för "ADHD"-nånting. Jag har jättestora problem med studierna- skjuta på saker som skapar mer "ångest-liknande" känslor och ger stress. Jag vill ju, men det är inte alltid så lätt om man inte är 100% intresserad av det man läser- eller annat snurrar runt i skallen. Vet ibland inte var veckorna tar vägen i efterhand.
Jag hoppas att du får påbörja utredningen och därigenom kan du säkert få en hel del hjälp och stöd i hur du ska hantera problem som dessa. Det är iallafall vad jag själv hoppas på!
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com