Psykos
En jag känner har varit i psykos i två år, försökt ta livet av sig flera gånger. En gång gick repet sönder, en annan gång ringde jag ambulans.
Han fick psykosen i stress, han åt antabus och drack och flippade ut. Han har troligen ADHD också vilket jag tror kan förvärra allt.
Har han fått en psykos som aldrig försvinner? Denna människa vägrar äta mediciner.
Han är två olika människor, monstret och "Pappa". Riktiga pappa kan man bara se när han jobbar eller är med sin flickvän. Är det bara vi hemma så är han monstret. Kastar sopor under min säng. Kritiserar mig, säger åt mig att bara gå och arbeta och betala skatt. (Trots att jag är skitsjuk och äter cellgifter och han fuskar med skatter så han har inget att säga.) Full. Förr lipande han mycket, det gör han inte längre, han blir arg, jag blir arg. = Fight.
+ Han har varit på psyke flera gånger, men han säger "Jag vill gå och jobba och hälsa på mina barnbarn. (Och tortera min dotter.)" och dem släpper honom. Och Polisen bryr sig inte ett skit, ringt 3 gånger, alltid samma bitch som kommer och påstår att känna pappa bättre än mig.
Jag vet inte om det är en psykos riktigt? Jag tycker det låter en hel del som personlighetsstörning, typ Narcissism eller Borderline. Kanske Bipolär.
Kolla upp dessa på nätet, får du se om du känner igen symptomen?
--Kexet
SKulle säga också, det där är INTE OK om det är din pappa som gör så. Ring och prata med SOC eller psykvården, för både hans och er skull.
SKulle säga också, det där är INTE OK om det är din pappa som gör så. Ring och prata med SOC eller psykvården, för både hans och er skull.
#1 Men första gången han las in på sa dem till oss att det var en psykos, och han fick några mediciner som han tog då och då när han kände för det. (Vilket förvärrade allt)
Jag skulle försöka få någon att skriva in honom på sluten vård så han kan få ordentlig hjälp. Dock vet jag inte hur man går till väga för att få till något dylikt…