Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 3407 ggr
afroace
0

Fick min diagnos idag!!

Det var adhd:) Jag har varit såå nervös över under hela resan.Kan äntligen andas ut lite iaf.Jag är deppig och mer känslosam en vecka innan mens,hon ville att jag skulle prata med en läkare om det ifall jag behövde ha nåt antideprisivt emot det så länge.Kan inte det ha med adhdn att göra??.

zatanica
0

Härligt att ha fått svar, gratulerar :)

Porklash
4

Ja nu kan du skylla allt på ADHDn!Flört

Men visst känns det bra att man kände rätt? Att man inte bara inbillade sig?

pEr

kalindas
0

PMS kan man nog inte skylla på ADHD tyvärr. 
Skönt för dej att du fått svar.

/Elisa

afroace
0

#3nä jag tänkte bara att man har hört att den kan bli värre för dom som har ADHD. #1 tack #2 ja det känns rätt skönt att veta att man kan sätta ord på vad det är

MissInAction
0

TS

Grattis! Glad
Utan att känna till din övriga hälsostatus, nu tänker jag generellt här Gladså skulle jag råda dig att inte ta antidepressiv medicin bara för deppigheten och det känslosamma som kommer innan mens. Känner igen det att bli extra känslosam och blödig, och det går ju över, menar jag! 
Alla mediciner har sidoeffekter och har du otur så kan du åka på någon som blir bestående.. typ magproblem eller hudbesvär eller annat. Så tänk noga igenom ifall det är värt det om det "bara" är för vissa veckor du vill ha lindring.
Kanske rentav en hög dos D-vitamin kan hjälpa? Det har hjälpt många.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

afroace
0

Det var en psykolog som sa att det kunde behövas tills jag fick komma till ADHD centret för det skulle ta 3 månaderjag har kraftiga humör sväningar och känslorna blir värre innan. Ska iaf träffa en läkare och rådgöra lite

Porklash
3

Ja jag har också hört att de med ADHD kan få värre PMS men om det bara är ett rykte vet jag inte.

Men jobbig PMS+ADHD är nog inte att leka med.

pEr

Karmatarerskanise
0

Grattis!

[nattfjäril]
1

Vad skönt att du fått svar!! Grattis :)

Vad det gäller PMS:en så har jag en kompis som tar antidepressiva innan och under mensen för att hon mår så dåligt annars. För henne funkar det jättebra, men det är säkert väldigt individuellt. Prata med en läkare och hör efter vad han/hon tycker.

schnuckii
0

Grattis till svaret!

Sweetelle
0

#0 Det finns ett samband mellan allvarligare PMS och ADHD. Det är vanligare att kvinnor med ADHD har problem med PMS mao.

Om du känner att du behöver något mot dina humörsvängningar tycker inte jag att du skall tveka. Dock är det som någon sa att man skall tänka över plus och minus. Dock antar jag att du inte tagit upp detta om du inte ansåg att du behöver något mer än du idag har.

Jag har ända sedan jag fick mens i tidiga tonåren haft kraftiga PMSproblem. Alla mina självmordsförsök har varit i samband med PMS, så jag anser inte att man skall leka med detta om man har allvarliga problem. Om man varje månad går ner sig så kan det även efter att PMSen i sig självt ha släppt, ta ett tag att komma upp på spåret igen, och sedan är det snart dags för nästa omgång.

SSRI har visat sig fungera väl mot PMS-symptom. Jag äter numera Zoloft (Sertralin) vilket ger mycket god effekt för min del. 

Med min erfarenhet så kan jag inget annat än starkt rekommendera dig att testa detta! Det är ett bra sätt att stabilisera upp livet.

Kram!

afroace
0

Tack snälla för alla svarSkrattande

ska rådgöra med läkaren om medicin när jag ska dit.Har fortfarande inte riktigt fattat att jag och min dotter har fått en diagnos…känns lite konstigt men samtidigt såå skönt.Nu väntar nästa karusell med mediciner och annat.