Lite positivt
Idag började min dag helt ok, efter mycket tjat via mejl så får jag gå den kursen jag siktat mot under hela tiden jag studerat, eller ja typ nästan hela tiden.
De tyckte att jag inte nådde upp till målen då jag läser kurser och inte ett program. Men ifrågasatte det som en envis mygga och tillslut gav de med sig :)
Det gav mig en liten spark i ryggen som jag hoppas håller i sig länge, att jag orkar ta tag i det jag har kvar denna termin och att ta mig igenom nästa och samtidigt få tag i ett jobb till sommaren.
Jag tog mig även i kragen och skrev till funktionsnedsättnings snubbarna på universitetet och undrade om jag kunde få den engelska literaturen som talbok. Håller tummarna att det funkar då fokus på att läsa engelska är typ på massa minus. Tappar fokus hur lätt som hellst även om jag skulle kunna, jag vet ju att jag kan. Men om jag istället kan plugga in det i öronen tror jag det kommer vara så mycket enklare. Hoppas det går nu bara.
Hoppas att jag kan hålla fast vid denna lilla positiva kick jag fick idag och nå dit jag vill, för jag vet ju att jag kan, jag är inte korkad snarare tvärtom. Hade ett så bra ord för kännslan idag men den bara försvann innan jag han skriva :(
Men försöker hålla kvar den och hoppas den finns kvar i morgon med, för jag kan ju, jag vet det, jag är inte värdelös och misslyckad.
Men vad kul att du får gå kursen :) Håller tummarna för en talbok!
Tack Hera, håller tummarna jag med för det, känner fortfarande att positiva kicken från igår håller i sig. Försöker tvinga den att stanna kvar.
För hur kul är det att jämt ha motgångar och känna att allt är skit, samtidigt som man försöker intala sig att det kan ju inte gå åt helvete jämt?
Nu vill jag faktist ha lite tur och flyt, min tur nu lixom :)
Vad bra att du kommer in ^^ Dock kan jag inte förstå varför dom gnällde om settet du läst saker på, om du nu läst allt som behövs
Aja, människor med makt kan vara riktigt underligga ibland. Men jag hoppas det går bra för din skull! ^^

Håller tummarna både för att den där motivationen håller i sig och att du får den hjälp du behöver för att upprätthålla den och lyckas, typ talbok.