Vad kan göras?
Har nu haft mitt första bedömningssamtal och det verkar som min
psykolog tror jag har ADD. Inget är såklart säkerställt ännu, men
jag undrar om någon vet vad som kan göras om jag nu har det?
Hjälp/behandling osv? Skulle vara väldigt tacksam för svar
så min väntan blir lite mindre nervös.
Mer om samtalet här:
http://cafesinner.blogspot.com/2011/12/im-fucking-hungry-bro.html

Du kan bli erbjuden medicinering med centralstimulerande (concerta/ritalin). Har du tur kan du få annan hjälp också beroende på vad dina svårigeter är. Eftersom du fortfarande går i skolan om jag inte missminner mig så har du med diagnos rätt att få hjälp med sånt du har svårt för.
Okej vad bra:) Hm… ska läsa på om medicinerna. Tack.
(Om någon läser detta som har någon av dem får de gärna dela med sig..)
Hmm.. verkar inte som de kan säta mig på Concerta iaf… enligt FASS bipackssedl: (De exempel som stämer på mig).
Ta inte Concerta om du eller ditt barn: (Typ samma med Ritalin).
för närvarande tar ett läkemedel mot depression, eller har gjort så under de senaste 14 dagarna (känt som monoaminooxidashämmare – MAO-hämmare). Se avsnittet Användning av andra läkemedel
har psykiska problem så som:
psykopatiska eller Borderline personlighetsstörning
psykotiska symtom eller schizofreni
självmordstankar
allvarlig depression, där du känner dig mycket ledsen, värdelös eller har hopplöshetskänslor
mani, där du känner dig ovanligt upprymd, överaktiv och ohämmad
Sedan har den ju trevliga biverkningar som Plötslig Död, haha. Fast det har de flesta liknande mediciner, tex Venlafaxine som jag äter nu. Känns fintx)

Du, dom skulle gladeligen kasta Concerta på mig om jag tog emot den och jag uppfyller hur många som helst av dom här "ta inte-kriterierna". Jag upplever att läkar ei allmänhet är så glada i att skriva ut mediciner att dom inte bryr sig om sånt där. Det är väl möjligen att du äter mao-hämmare som skulle få dom att tänka.
mao-what? xD
Nja, de jag träffat på vill inte bara kasta på mig mediciner. Inte vid tidigare utredning iaf. De sa att jag var ett specialfall..(depp/ångest).

Maohämmare, medicintypen dom prata om i första punkten i inlägget du skrev=)
Tja, jag borde också vara specialfall i så fall. Men, det är bra att du inte har så medicinkåta läkare som jag träffat.