Bokstavsfolk iFokus

Bokstavsfolk

Etikettadhd-add
Läst 2618 ggr
Lunar
3

Mina tankar är

Varför är det så mycket fokus på allt neg med ADHD,varför aldrig det pos om det? Det finns ju hur mycket som helst att säga som är bra vad gäller ADHD eller vad tycker ni?

[Varulv]
1

Jag har sagt mycket bra om ADHD:are på denna sajt.

LenaR
0

#1 Du kan ju få upprepa dig! Glad

Jag hittade en kort lista med positiva egenskaper vid ADHD. Mina favoriter från listan är att människor med ADHD tenderar att vara varmhjärtade, charmerande, känsliga, kvicktänkta, orädda och idérika.

Stämmer bra på dem jag träffat som jag vet har ADHD.

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Zaphix
1

Duktiga på att starta upp nya projekt!

Kreativa.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Lunar
1

Ja det har du Varulv och fler men ibland känns det som det är för mycket neg fokuserat på funktionshinder. Läser oftast här men skriver sällan.

Jippi en bra lista och jag tycker den stämmer mycket bra.

Jag skulle inte vilja vara utan min ADHD :)

God Jul och Gott nytt år till er allaCool

[Varulv]
1

#4 Kram på dej Lunar Kyss och tack vare dina "referenser" så slipper jag ju leta upp alla ställen på communityn där jag har lovprisat ADHD:are.

Men jag kan i korthet men i väsentlig kärna upprepa vad jag brukar säga om er ADHD:are: Ni är ovanligt levande människor, och, som jag upplever er, mänskliga och kärvänliga. Det är på nåt vis ni, som handlägger det där hjärtliga, levande, som är så viktigt för alla oss människor att aldrig glömma bort, men som så lätt försummmas i vårt samhällle av idag.

Kram på er, alla ni underbara ADHD:are! KyssKyssKyss Stå er!

Anonym
1

Jag fattar inte, en del säger att man (jag) är så glad, så pigg, så bubblande, studsig, levande osv.

Ändå tröttnar folk - om man är osäker, ledsen, deppig, över att man har problem emd att förstå och leva efter strukturer. Mitt hem är stökigt, jag glömmer allt möjligt, är virrig och kaotisk.

Jag känner mig så ensam, även fast jag känner många människor. Ingen förstår mig på riktigt, ingen förstår mina problem och hur mitt liv är. Ingen vill vara ihop med mig.

LenaR
0

#6 Min vän, eftersom det här nu skulle vara en positiv tråd kanske du hellre ska skapa en egen? Så får det här fortsätta att vara en gladtråd.

Sagt i all välmening!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.