Du som äter concerta
Hur känns det för dig när medicinen går ur kroppen? Märks det bara psykiskt eller märker du det fysiskt också?
Vissa dagar blir jag lite skakig har jag insett med tiden, men jag tar oftast Ritalin tills jag går och lägger mig och då slipper jag när det går ur kroppen.
Kände förresten inte det med en låg dos, utan var när jag kom upp i 108 mg som jag började känna av det.
Jag blir trött.. somnar till o sen vaknar jag o då är det drag i planeten :S
Jag blir väldigt trött när medicinen går ur kroppen (den har gått ur nu, så tar rätt lång tid att strukturera upp en text). Men, jag har även märkt av att det typ "burrar" till i hjärnan när den går ur kroppen…lite märkligt. Som när ens ben somnar och blodet forsar dit igen. Kanske alla tankarna som tryckts tillbaka under dagen som kommer som en bomb ;) Nej, men ska faktiskt höra med min psykiatriker vad det kan vara, för det känns lite märkligt.
Jag får dock ingen ångest eller liknande, vilket är skönt.
Kan få lite obehagskänsla och känna mig irriterad. Bli lite skakis. Och sen väldigt trött, eller oftare väldigt pigg. Beroende på vad jag gör. Om det är något jobbigt jag gör, blir jag ju trött. Gör jag inget speciellt blir det hyper istället.
Jag försöker bli kompis med mitt eftermiddagsjag. Jag brukar försöka göra kreativa saker då, utnyttja mitt fria tänkande som ju är bra ibland.

Jag blir också väldigt rastlös och får ännu mer problem med min koncentration
Blir även ljudkänslig och redan vid lunch tid blir jag så trött i huvudet så jag har svårt att hantera ens dom vanligaste vardags sakerna.
Vilket också orsakar en nedstämdhet och att jag blir deppig.
Är rätt så vanligt att jag även får huvudvärk framåt eftermiddagen.
Mina barn och övriga i min omgivning säger att det märks tydligt när jag missar min medicinering.
Så jag ser verkligen skillnaden och på hur bra medicineringen fungerar för mig.
Jag tar 54 mg på morgonen och 18 mg vid lunch tid.
Lasse
Jag gav tabletterna en månad, sen sa jag stop. Huvudvärk varje dag, illamående varje kväll och en äcklig smak i munnen. Så det var inget för mig.

Ja biverkningar som en del kan få men som går över efter en tids användning.
Så hade du gett några veckor till så hade det troligvis försvunnit av sig själv.
i bland får man överväga dom positiva verkningarna mot dom negativa.
För allt man stoppar i sig har ngn sorts negativ påverkan i kroppen även vanlig mat men ändå äter vi 
Lasse
#9 Att gå runt med ständig huvudvärk är definitivt inte värt det, vi snackar inte en huvudvärk som går att leva med, utan om en riktigt hemsk sådan. Och att inte kunna äta samtidigt som man tränar 5 dagar i veckan är inte speciellt klokt. Vet inte om illamåendet berodde på huvudvärken eller om det också var en bieffekt. Men jag känner inte riktigt för att plåga mig själv.
Vill andra göra det så är det upp till dom.
Dett finns ju mer än ett alternativ, så jag anser att att mitt beslut var klokt. Och alla får inte biverkningar och de som har oturen att få biverkningar har ingen garanti för att det kommer gå över. En del mediciner passar en del, inte alla.
#10: Strattera?
#11-#12 Jag kommer avvakta med medicin, tills jag får något att göra om dagarna, typ praktik. Blev ärligt talat lite avskräckt efter detta och känner att jag hellre testar annat först. Ska tex gå en minneskurs, och eftersom jag har Aspergers också och det är där mina största problem finns, så kanske ADHD;n blir bättre när det andra i mitt liv fingerar bättre :)
Jag känner inte så mycket obehag när medicinen går ur kroppen. Mest bara att koncentrationen blir sämre och att jag blir rastlös. Vid längre uppehåll kan jag bli lite lätt nedstämd ett par dagar. Jag tar både Concerta och Ritalin. Det är ju jättebra om du klarar av vardagen utan att ta någon medicin så jag tycker du ska fortsätta så om det funkar för dig.
Kingbeat

Låter vettigt.
Kan man vara utan så är det ju bäst.
pEr
#14-15 Ja vi får se hur det blir när allt kommer i gång :)
Självklart är det skönast om man slipper medicin, men känner jag att det krävs det för att jag ska kunna leva ett "Normalt" liv efter att jag testat allt annat, så får jag ta det då.
Just nu är jag bara göad att jag får hjälp :)