Kalenderapp till android?
Har skaffat mig en smartphone då jag tycker handifonen är alldeles för simpel. Grejen nu är att kalendern i min nya fån inte är bra nog, den larmar uruselt.
Ni andra som har android, har ni hittat någon app för kalender som funkar bra? Har ni kanske andra tips på appar som är bra att ha? 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
jag använder Google kalender där man kan få sms som påminnelse om viktiga saker
en bra sak med Google kalender är att man kan skriva in händelserna på en dator och sen synka det till Android telefonen
påminnelse appar Astrid är riktigt bra så prova gärna den
jag använder även appen Calwidget som gör att man lägga upp den på skärmen på Android telefonen så ser man vad man har för kalenderhändelser utan att behöva öppna kalender appen
jag är urusel på att beskriva men kolla gärna upp apparna o se om dom är nåt o ha 
Tackar, ska ta en titt! Sms-påminnelse kan jag konstatera direkt att det inte funkar - det räcker ju med att man tex går på toa så har man missat den tills man aktivt kollar. Vill ha något som låter länge, hörs bra, och som ligger framme vid larm tills man klickat bort den som man får göra i handifonen, annars missar jag lätt. Jag är inte den typen som tar upp telefonen i tid och otid nämnligen utan kan gott glömma dess existens månader i sträck om den inte märks… 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Okej, so far - Astrid är testad och ryker så snart jag lyckats luska ut hur man avinstallerar den. Ställer jag in ett larm på 17 så larmar den gärna vid tex 1 på natten av någon anledning och det är ju liksom inte riktigt vad jag är ute efter… Provar nåt annat när jag vaknar, ty denna tröttnisse ska strax försöka sova.
Tycker handitec borde fixa en app med deras kalender, det vore awesome! Kalendern i den må vara ful men den är helt underbar att handskas med och larmar perfekt - hade det funnits så hade den dragits ner på en gång, en riktig smartphone men med den kalendern hade varit den helt ultimata lösningen för min del.
ska du använda telefonen som hjälpmedel så får du nog försöka hitta stategier för att kolla den med jämna mellanrum
Astrid är ingen väckarklocka app utan en påminnelse app och som med allt annat man får ha lite tålamod och försöka att lära sig den
är du intresserad utav en väckarklocka app så finns det väckarklocka Xtreme finns i både gratis och betal version
jag misstänker även att problemet är att du har dom olika ljuden för telefonen på för låg volym
finns app även för detta Audio manager
Androd är jättebra men man får ha lite tålamod och läsa på och sen våga prova olika appar våga rota i alla inställningar
just det du kan även använda väckarklocka appar som påminnelser skapa bara ett nytt larm skriv in vad det är för något du behöver bli påmind om och sätt sen larmet
Ja det är klart man får lära sig den, men inte sjutton ska den larma kl 1 på natten när påminnelsen är inställd på 17.00 O.o
Volymen är inte låg nej, den står på högsta redan som det är. Ändå hör jag handin bättre trots att den har lägre volym - helt enkelt för att den fortsätter låta till skillnad från smartphonen (som jag däremot hör med Astrid iom att den låter konstant till jag stängt av - men den vill jag ju INTE höra kl 1 på natten när jag ska sova och den inte ska påminna mig om något…).
Smart med väckarklocka, ska ta en titt!
5# kan va en bugg eller nånting annat jag kan inte förklara det som hände har aldrig själv upplevt nåt liknande 
vad är det för Android du har?
Astrid så kan man ställa in larmet så den ringer 1 gång eller 5 gång eller tills man stänger av det
#6: Ja det måste det definitivt vara, ingen kan ju ha fått för sig att det SKA vara så… Vore ju helt orimligt.
Ingen aning, 2.2 har jag för mig? Har dåligt sifferminne :P Men den som följer med i en Smsung Galaxy Gio.
Yes, det vet jag. Har använt tills man stänger av så jag inte ska missa det. Tyvärr säger jag när skiten ringer när jag sover, för DET hade jag gärna missat… :P